Krokuva intensyviai plečia viešojo transporto tinklą, kad patenkintų augančius gyventojų ir turistų poreikius bei pagerintų gyvenimo kokybę mieste. Pagrindinis tikslas – sukurti modernią ir veiksmingą infrastruktūrą, kuri sujungtų visus miesto rajonus ir užtikrintų greitą ir patogų susisiekimą su darbu, mokyklomis ir kitomis svarbiomis vietomis. Nors Vilniuje gyvena tik 200 tūkst. mažiau žmonių negu Krokuvoje, apie tramvajaus linijos įrengimą čia net nekalbama.
Krokuva – tai antrasis pagal dydį ir gyventojų skaičių miestas Lenkijoje. Tai taip pat tarp turistų populiari kryptis. Kadangi miestas vis auga ir, tikėtina, per artėjančius kelerius metus gyventojų skaičius dar labiau padidės, miesto savivaldybė ėmėsi planuoti viešojo transporto infrastruktūros plėtrą, kurioje numatoma įrengti kelias naujas tramvajų linijas, pratęsti dabartines linijas ir… įrengti metro.
Nors šiam projektui įgyvendinti prireiks daug metų, jau dabar vyksta intensyvūs parengiamieji darbai. Planuojama nutiesti pirmąją metro liniją, kuri sujungs Bronovicus su Naująja Huta ir drieksis per miesto centrą. Metro tiesimas yra didžiulis iššūkis, bet kartu ir investicija, kuri ilgiems metams pakeis Krokuvos veidą ir turės įtakos miesto plėtrai – įsitikinusi ne tik miesto savivaldybė, bet ir Krokuvos gyventojai.
Primename, kad 2023 m. balandį meras Valdas Benkunskas teigė, kad Vilnius kol kas yra per mažas, kad galėtume įrengti tramvajaus liniją ar metro. Kadangi tai projektai reikalaujantys daug dėmesio ir kurių neįmanoma įgyvendinti vienos kadencijos metu (per 4 metus), dabartinė Vilniaus valdžia ėmėsi tvarkyti labiau matomus viešojo transporto segmentus.
„Tokios transporto priemonės įvedimas per ketverius metus yra nerealus. Visų pirma dėl to, kad gyvename tikrai nedideliame 400 kvadratinių kilometrų ploto mieste ir turime nepilnus 600 tūkst. gyventojų. Tai čia yra aritmetiniai dalykai, kurie neleidžia šiandien mums turėti nei tramvajaus, nei metro kaip viešojo transporto opcijos. Mūsų keleivių srautas neleidžia turėti tų transporto priemonių, nes vieno pravažiavimo savikaina turėtų būti dengiama iš tų pačių mokesčių mokėtojų, iš biudžeto pinigų”, – 2023 m. balandį teigė Vilniaus meras.
Visgi tai nesutrukdė Vilniuje įvesti naujos transporto rūšies, kuri pradės kursuoti jau 2025 metais – laivų. Tiesa, jau anksčiau rašėme, kad kainos laive skirsis nuo įprastų viešojo transporto bilietų. Vieno vienkartinio bilieto kaina laive gyventojui – 3 eurai. Naujos transporto rūšies pristatymas – netikėtumas vilniečiams, kurie jau daugelį metų viešojoje erdvėje kalba apie tramvajaus linijos tiesimo poreikį miestui.
„Pagrindinis dalykas, kur aš kreipčiau dėmesį per artimiausius ketverius metus – ne į tramvajaus ar metro įvedimo klausimą, bet miesto plėtros arba miesto tankinimo politikos tinkamą suformavimą tam, kad ateityje, kai, tikiuosi, Vilnius turės milijoną gyventojų ar daugiau, būtų padaryta viskas, kad patogiai būtų galima pradėti įrenginėti tas pačias naujos transporto rūšies linijas. Visą laiką reikia turėti mintį, kad mes statome miestą ne tik sau šiandienai ir rytojui, bet kuriame ateities kartoms”, – prieš dvejus metus teigė meras.
Nors Vilniuje, „modernieji tramvajai” (taip anksčiau troleibusus pavadino Vilniaus meras – aut. past.) netrukus važinės pilnai atnaujinti ir miestas žada pratęsti kai kuriuos maršrutus, viešojoje erdvėje vis pasigirsta diskusijų apie Vilniaus viešojo transporto neefektyvumą. Juk jo efektyvumą, anot vilniečių, lemia ne naujausi autobusai ir troleibusai, bet patogus ir greitas važiavimas, dažnas kursavimas ir patogūs persėdimai.
Grįžkime į Krokuvą, kuri metro ir naujų tramvajų linijų tiesimo darbus planuoja su tikslu kurti miestą ateities kartoms, kad jų judėjimas po miestą būtų greitas ir patogus. Pagrindinis dabartinių planų tikslas – kad gyventojai galėtų pasiekti net labiausiai nutolusias miesto vietas, kurios šiuo metu yra pasiekiamos tik autobusu.
Kaip teigia patys Krokuvos savivaldybės nariai, Krokuva siekia tvarios plėtros ir nori būti gyventojams draugiškas miestas. Investicijos į viešąjį transportą yra svarbiausias veiksnys siekiant šio tikslo. Tikimasi, kad naujos tramvajaus linijos ir metro – tai projektai, kurie pagerins gyventojų gyvenimo kokybę, sumažins oro taršą ir palengvins judėjimą mieste.


METRO 1 KM NUTIEST KAINUOJA NUO 50 IKI 80 MLN….BET VILNIUJE ŽINANT KORUPCIJOS MASTUS KAINUOTU GEROKAI BRANGIAU….KOKS METRO JEI VILNIAUS GATVEMIS VAŽINEJA 40 METU SENUMO TRULIKAI…NEPAMENU KAD 1980 VILNIAUS GATVEMIS BUTU VAŽINEJE 1940 METU TRANSPORTAS….KORUPCIJA IR BIEDNYSTE DARO SAVO….
Kadencija 4 metai, kitai vargu ar kas rinks, tai kam čia stengtis dėl ateinančių kartų. O blogiausiai, kad Vilnius niekaip nesugeba išsirinkti Vilniuje gimusio. Tad pagrindinis tikslas atbūti tuos 4 metus ir po to gražiai nugyventi likusį gyvenimą.
Duokit Valdui paskaityti. Kai meras be fantazijos, tai dar blogiau nei Remigijus.
Nieko, Kaunas kaip ir stadiona pasistatė, tai ir tramvajų turbūt greitu metu turės 😀
Vilnius seka Sidnėjaus pėdomis. Yra net pažintinis serialas kaip sunkiai ten sekasi statyti metro ir kiek daugiaaukščių tenka nugriauti, kad pastatyti metro stotį.
Vėl kažkas bando prastumti brangų, senovišką ir visai nereikalingą tramvajų
Kol teleportavimas neišrastas, tramvajus tikrai nėra senoviškas.
pasivažinėkite po Europos miestus, pamatysite ant kiek senovinis tas tramvajus
Vilnius stadiona stato 30 metu
Dar traukinio ant magnetinės pagalvės betrūko.
ne Sostinė – provincija!
Lai vis paburbam sau virtuvėje ir toliau gyvenam, tai valdininkeliai sau tvarko, ką nori tą ir tvarko. Čia Lietuva, čia lietūs lyja ))