Lenkijos nacionalinis geležinkelių operatorius PKP Intercity žengia į naują keleivių pervežimo etapą. Iki šių metų liepos 17 d. bendrovė laukia galutinių pasiūlymų dėl 42 naujų dviejų aukštų elektrinių traukinių pirkimo. Kaip nurodo PKP vadovas Januszas Malinowskis, šie traukiniai pasieks iki 200 km/h greitį ir taps pirmąja tokia transporto priemonių serija bendrovės istorijoje.
PKP Intercity dar pernai spalį paskelbė konkurencinio dialogo procedūrą dėl šių traukinių įsigijimo, su galimybe vėliau užsakyti dar 30 papildomų vienetų. Pradinio užsakymo vertė – apie 10 mlrd. zlotų (bruto). Gruodį savo susidomėjimą šiuo projektu išreiškė trys dalyviai: „Stadler Polska“, konsorciumas su „Siemens Mobility“ ir „Alstom Polska“.
Jei sutartis su gamintojais bus pasirašyta dar šiemet, pirmieji traukiniai galėtų pasiekti Lenkiją po 40–44 mėnesių. Tai reiškia, kad keleiviai juos išbandyti galėtų jau 2028 metais. Pasak Malinowskio, tokie elektriniai traukinių sąstatai turi daug pranašumų – mažesnės energijos sąnaudos, didesnis keleivių talpumas ir modernesnės technologijos.
Iš pradžių PKP Intercity planavo įsigyti 38 dviejų aukštų traukinius tipo push-pull, tačiau abu tam skirti konkursai buvo anuliuoti. Pirmajame pasiūlymo kaina viršijo planuotą biudžetą net 2,4 mlrd. zlotų, o antrajame pasibaigė pasiūlymo galiojimo terminas. Todėl bendrovė perėjo prie elektrinių dviejų aukštų traukinių koncepcijos, kuri, pasak ekspertų, pasižymi didesniu efektyvumu.
2023 m. PKP Intercity paslaugomis pasinaudojo 78,5 mln. keleivių – tai 15 proc. daugiau nei 2022 m. Prognozuojama, kad 2024-aisiais keleivių skaičius pasieks 88 mln., o iki 2030 metų – net 110 mln. Keleiviams siūlomos keturios paslaugų kategorijos: ekonomiškos TLK ir IC, bei greitesnės EIC ir EIP (Pendolino).
PKP Intercity naujųjų traukinių įsigijimas – tai reikšmingas žingsnis modernizacijos link, stiprinantis bendrovės pozicijas tiek vidaus, tiek tarptautinių pervežimų rinkoje.