Nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“, kartu su rinkos tyrimų agentūra „MASMI“, 2020 m. rugsėjo–gruodžio mėnesiais atliko rinkos potencialo vertinimą su daugiau nei 3000 Lenkijos turistų. Tyrimas atskleidė į užsienį keliaujančio Lenkijos gyventojo portretą, poreikius ir tai, kas lemia Lietuvos, kaip turistinės krypties, patrauklumą.

  • Lietuva, kaip atostogų kryptis, potencialiai domina 5 mln. Lenkijos gyventojų
  • Lenkijos turistai – jauni, aktyvūs, išsilavinę didmiesčių gyventojai
  • Motyvai, skatinantys apsilankyti Lietuvoje: bendra istorija, didieji miestai, gastronomija ir dar nepažinta kelionių kryptis

Švelnėjant keliavimo apribojimams turizmo sektoriui reikės aktyvaus atvykstamojo turizmo skatinimo plano. Atsižvelgus į 2020 m. vasaros patirtį, kuomet net ir gerėjant epidemiologinei situacijai aviacijos sektoriaus atsigavimas buvo lėtas, prognozuojama, kad keliones oro transportu kurį laiką keis išvykos automobiliais, traukiniais, kemperiais.

Anot „Keliauk Lietuvoje“ vadovo Daliaus Morkvėno, artimiausiu metu Lietuvai bus reikšmingos artimosios, žemės transportu pasiekiamos rinkos, todėl Lenkijos tyrimo rezultatai – pačiu laiku. Ypač, paaiškėjus, kad Lietuva, kaip atostogų kryptis, yra dar nepažinta daugeliui kaimyninės šalies turistų.

Lenkijos turisto portretas

Atlikus turistų apklausą nustatyta, kad Lenkijos gyventojai, keliaujantys į užsienį: aktyvūs, išsilavinę, gyvenantys didmiesčiuose, nuo 18 iki 26 metų asmenys, besirenkantys vidutinės trukmės keliones. Atskleista, kad dažniausiai keliautojai (41 proc.) leidžiasi į 4–7 dienų trukmės išvykas, tačiau taip pat didelė dalis (37 proc.) nevengia kelionėms paskirti net ir dvi savaites.

Planuoti atostogas Lenkijos turistai linkę savarankiškai (35 proc.), tačiau daugiau nei pusė apklaustųjų teigė, kad neretai kartu pasinaudoja ir kelionių agentūrų siūlamomis paslaugomis. Visgi tyrimas atskleidė, kad sprendimą keliauti į tam tikrą šalį gyventojai priima patys: tam turi įtakos informacija, randama internete, artimųjų rekomendacijos ir viešbučių rezervacijų sistemos, kur keliautojai gali realiu laiku stebėti nakvynės kainų dinamiką.

Didžioji dalis tyrimo dalyvių pažymėjo, kad dažniausiai keliauja oro transportu (74 proc.), tačiau lygiai taip pat mielai renkasi keliones nuosavu automobiliu (58 proc.) Daugelis jų keliauja su šeima arba antromis pusėmis. 

Pirmosios kylančios asociacijos pagalvojus apie Lietuvą lenkams – šalies sostinė Vilnius, poetas, gyvenęs Lietuvoje, Adomas Mickevičius. Taip pat 18 proc. respondentų minėjo bendrą Lietuvos ir Lenkijos praeitį. Atvykti į Lietuvą svečius labiausiai motyvuoja kaimynystė (atstumas), noras daugiau sužinoti apie bendrą istoriją, paragauti nacionalinių patiekalų ir pažinti didžiuosius šalies miestus. Labiausiai norima aplankyti Vilnių, Kauną, Trakus ir kurortus prie Baltijos jūros (pavyzdžiui, Palangą).

Vertinamas Lietuvos potencialas: 5 mln. turistų iš Lenkijos

Per paskutinius 5 metus Lietuvą aplankę Lenkijos turistai viešnagę šalyje vertino pozityviai. Pasak keliautojų, atvyktį jie norėtų ir dar kartą. Net 69 proc. iš jų Lietuvą rekomenduotų savo šeimai ir draugams.

Vertinant rezultatus ir žvelgiant į tiriamos šalies populiaciją bei žmonių polinkį keliauti, rinkos tyrimų agentūra teigė matanti, kad Lietuva iš Lenkijos galėtų pritraukti 5 mln. turistų. Tyrimo duomenimis, 13 proc. užsienyje keliaujančių Lenkijos gyventojų yra jau nusprendę aplankyti Lietuvą,  76 proc. – neatmeta galimybės kaimyninę šalį aplankyti vėliau.

„Žvelgiant į tyrimo rezultatus paaiškėjo, kad daugiau nei ketvirtadalis Lenkijos turistų apskritai neturi išankstinės duomonės apie Lietuvą. Tai reiškia, kad žinodami, kas jiems yra įdomu ir tinkamai išnaudoję rinkodarines priemones, kurios atlieptų keliautojų lūkestį, poreikius, turime dar didesnę tikimybę juos sudominti. Tačiau tik sistemingas požiūris į šalies pozicionavimą, aktyvi viso Lietuvos turizmo sektoriaus ir atskirų turizmo produktų rinkodara leis užtikrinti potencialių keliautojų susidomėjimą bei apsilankymą šalyje“, – teigia D. Morkvėnas.

Tyrimas buvo vykdomas visoje Lenkijoje rugsėjo–gruodžio mėnesiais. Apklausų metu pasitelkti kiekybiniai ir kokybiniai tyrimo metodai, kuriuose dalyvavo daugiau nei 3 tūkst. respondentų. „Keliauk Lietuvoje“ užsakymu užsienio rinkos potencialo vertinimą atliko ir duomenis analizavo Lenkijos rinkos tyrimų agentūra „MASMI“.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

13 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist