Sostinės taryba po keletą mėnesių trukusių svarstymų pagaliau pritarė 150 naujų autobusų, kuriems įsigyti sprendimas priimtas jau anksčiau, techninei specifikacijai. Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Maželis džiaugiasi, kad ledai pagaliau pajudėjo ir bus galima skelbti konkursą naujiems autobusams pirkti.

Pirks nebūtinai dyzelinius

Pasak G. Maželio, pasigirdusios replikos, jog sostinės vežėjai ketina pirkti pasenusios technologijos, neekologiškus dyzelinius autobusus, nėra visai teisingos. „Dabartinė techninė specifikacija pritaikyta ne tik dyzeliniams, bet ir dujiniams, hibridiniams ar elektriniams autobusams. Svarbu, kad gamintojai ar jų atstovai pasiūlytų transporto priemones už tinkamą kainą“.

Įmonės vadovo teigimu, kaltinimai dėl neva bendrovės besirenkamų neekologiškų transporto priemonių ne visai teisingi dar ir dėl to, kad tokie aukšti reikalavimai taikomi tik savivaldybės įmonei. Vilniaus miesto tarybos jau paskelbti privačių vežėjų konkurso nugalėtojai, vešiantys keleivius mieste privežamaisiais maršrutais, ypatingais reikalavimais nesaistomi.

„Sutartis, kurią ketinama pasirašyti su privačiu vežėju, taip pat galios septynerius metus. Joje net neužsimenama apie aukštesnius ekologinius standartus. Pakaks autobusų, kuriuose sumontuoti Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantys varikliai“, –  teigia „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas.

Džiaugiasi būsimu atnaujinimu

G. Maželis sako, jog 150 naujų, modernių autobusų įsigijimas bus lūžio taškas, suteiksiantis galimybę iš esmės atnaujinti gerokai pasenusį miesto autobusų parką. „Tai – puiki naujiena ne tik keleiviams, bet ir mūsų vairuotojams, kurie dabar priversti vairuoti techniškai pasenusias transporto priemones. Turėdami naujų autobusų, būsime konkurencingi naujai skelbiamuose konkursuose vežėjui parinkti mieste. Galėsime dalyvauti juose siūlydami naują kokybės lygį bei kitą vežimo savikainą. Be šio atsinaujinimo neturėjome galimybės dalyvauti viešųjų pirkimų konkursuose su privačiais vežėjais kaip lygūs su lygiais“.

Pasak įmonės vadovo, autobusus nuspręsta įsigyti lizingo būdu. Prieš tai valdyba svarstė galimybę rinktis veiklos nuomą. Finansiškai abu įsigijimo būdai yra labai panašūs, tik lizingo atveju bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“  termino pabaigoje t.y., po aštuonerių metų,  bus įsipareigojusi išpirkti transporto priemones.

„Turime priminti, kad įsigyjant autobusus veiklos nuomos būdu, į kainodarą įtraukiama ir techninio aptarnavimo paslauga – transporto priemonių remontas, kurį sudaro darbininkų darbo užmokestis su mokesčiais, atsarginės detalės, sandėlio ūkis ir kita. Įsigyjant autobusus lizingo būdu, į pirkimo objektą įtraukiama tik autobusų įsigijimo vertė ir palūkanos. Akivaizdu, kad perkant remonto paslaugas kaina yra neišvengiamai didesnė negu be jos“, – kalba G. Maželis.

Papildomą analizę atlikusi „Civitta“ ataskaitoje pateikė informaciją, kad, pasirinkus autobusų pirkimą lizingo būdu, įtraukus ir remonto darbus, kuriuos atliktų bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“, už autobusus būtų sumokėta 46,64 mln. eurų. „Be to, pasibaigus aštuonerių metų lizingo laikotarpiui, privalėsime įsigyti autobusus už likutinę vertę, kuri sudarys 8,35 mln. eurų. Taigi, ekspertų vertinimu, visas projektas atsieis miestui  54,99 mln. eurų“.

Pasirinkus veiklos nuomą, konkurso būdu būtų įsigyta autobusų nuomos paslauga, kurios  vertė būtų apie  49,92 mln. EUR aštuonerių metų laikotarpiui, kai planuojama 96 mln. kilometrų rida.

Be to, įsigyjant autobusus pagal veiklos nuomos sutartį,  vadovaujantis viešųjų pirkimų įstatymu, perkančioji organizacija, šiuo atveju – bendrovė „Vilniaus viešasis transportas – privalo numatyti maksimalią pinigų sumą autobusams įsigyti. „Kiek prireiktų lėšų tokiam sandoriui, iš anksto sunku pasakyti. Galutinė paslaugos kaina paaiškėtų tik po viešojo konkurso. Kalbas apie „švaistomas lėšas“ iki konkurso galėčiau pavadinti tik politinėmis spekuliacijomis“, – kalba G. Maželis.

Specifikacija – po ilgų svarstymų

Techninės specifikacijos sąlygos įsigyjamiems autobusams patvirtintos po ilgų ir išsamių svarstymų. Šių metų sausio pradžioje buvo suformuota darbo grupė, kurią sudarė sostinės savivaldybės specialistai, taip pat savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ bei bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovai.

„Stengėmės techninę specifikaciją parengti taip, kad nebūtų diskriminuojami gamintojai, siūlantys alternatyviomis degalų rūšimis varomas transporto priemones. Sukvietėme visus potencialius autobusų gamintojus bei jų atstovus, kad galėtume aptarti kiekvieną ginčytiną punktą“, – sako G. Maželis.

Pasak jo, gamintojų atstovai išsakė įvairias pastabas, į jas stengtasi maksimaliai atsižvelgti. Projektas platintas viešai, kad visi su juo galėtų susipažinti. „Svarbiausias mūsų tikslas – kad niekam nekiltų nė menkiausios insinuacijos, kad techninė specifikacija pritaikyta vienam konkrečiam gamintojui“, – aiškina įmonės vadovas.

G. Maželio teigimu, savivaldybės tarybai pritarus techninei būsimų sostinės autobusų specifikacijai, belieka kuo sklandžiau atlikti viešojo pirkimo procedūras.

Autorius:Lina Jakubauskienė/ebus.lt

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist