Vyriausybė trečiadienį nusprendė pritarti Seimo narių grupės parengtam įstatymo projektui, kuriuo norima leisti dviratininkams važiuoti per pėsčiųjų perėją, nors Susisiekimo ministerija siūlė iniciatyvai nepritarti.

Seimo narių parengtame įstatymo projekte siūlyta nustatyti, kad dviračio vairuotojui galima kirsti pėsčiųjų perėją, tačiau prieš ją jis privalo sustoti, praleisti važiuojamąja kelio dalimi važiuojančias transporto priemones ir pradėti važiuoti tik įsitikinęs, ar jo veiksmai neprivers kitų eismo dalyvių keisti judėjimo kryptį bei greitį.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sakė, kad, leidus dviratininkams važiuoti pėsčiųjų perėjomis, nebūtų užtikrinti kai kurių pėsčiųjų grupių – senjorų, vaikų, neįgaliųjų ar pėsčiųjų su vaikiškais vežimėliais – saugumo interesai, nes pėstieji turėtų išsitekti sąlyginai nedideliame pėsčiųjų perėjos plote ir per ribotą laiką saugiai prasilenkti su greta važiuojančiomis dviratėmis transporto priemonėmis.

Ministerijos nuomone, dviratininkų eismo sąlygos turėtų būti gerinamos įrengiant ir plečiant jiems skirtą infrastruktūros tinklą.

Tačiau premjeras Saulius Skvernelis sakė, kad, jo nuomone, įstatymo projekto rengėjai siūlymu įneša daugiau saugumo, nei yra dabar galiojančiame teisiniame reguliavime.

„Teikiant įstatymo projektą, galbūt ir bus mažiau eismo įvykių, nes pagal įstatymo iniciatorių siūlymus važiuojant nereguliuojama pėsčiųjų perėja dviratininkas privalo sustoti prieš įvažiuodamas į pėsčiųjų perėją taip, kaip ir pėsčiasis, – sustoja ir vienas, ir kitas. Toliau – privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones“, – sakė S. Skvernelis.

„Įstatymo projekto rengėjai, man atrodo, šia norma įneša daugiau saugumo negu dabar galiojančiame teisiniame reglamentavime. (…) Siūlau pritarti įstatymo rengėjų pozicijai, o šiuo atveju nepalaikyti Susisiekimo ministerijos“, – sakė S. Skvernelis.

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika pritarė premjero pozicijai.

„Mūsų visų bendras tikslas – kad dviratininkai jaustųsi saugūs, o mes ir šiais metais esame numatę 5 mln. eurų priemonėms atsisakyti taršių automobilių, ir kad žmonės daugiau naudotųsi dviratėmis transporto priemonėmis. Siūlau palaikyti įstatymo rengėjų iniciatyvą ir pasitikėti dviratininkais“, – teigė jis.

Teisingumo ministras Elvinas Jankevičius pritarė tam, kad parlamentarų iniciatyva būtų palaikyta.

„Nenorėčiau sutikti su tuo, kad pėsčiųjų, mamų, vaikų teisės būtų pažeistos, kad jie jaustųsi nesaugūs. Dviratininkai kirstų perėją ne statmenai, ne iš šono, o ta pačia kryptimi arba priešinga, kaip eina žmonės per perėją. Jei sustotų (prieš perėją – ELTA), greitis nebūtų didelis“, – sakė E. Jankevičius.

Ministerijos parengtoje pažymoje teigiama, kad pernai įvyko 37 susidūrimai su per pėsčiųjų perėją važiavusiais dviračiais (37 žmonės sužeisti). Pažymėtina, kad 2019 metais pėsčiųjų perėjose įvykę susidūrimai sudarė 14 proc. visų įvykusių susidūrimų su dviračiais, kai eismo įvykio metu buvo sužeisti dviračių vairuotojai.

Kornelija Mykolaitytė (ELTA)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

48 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist