Vilniaus gatvės

Užbaigtas Liepkalnio ir Žirnių g. viadukas jau duoda teigiamų pokyčių

Daugiau nei pusantrų metų trukę intensyvūs darbai sostinės Liepkalnio g., Minsko pl. ir Žirnių g. sankryžoje oficialiai baigti – Vilnius turi modernią ir saugią dviejų lygių sankryžą. Pirmieji tyrimo rezultatai rodo, kad nors pravažiuojančių per sankryžą automobilių skaičius išaugo trečdaliu, daugumoje krypčių spūstys ženkliai sumažėjo.

Šiuo metu per valandą sankryžą visomis kryptimis kerta 3,4 tūkst. transporto priemonių, o tai yra 24 proc. daugiau nei prieš dvejus metus. Dabar sankryžą kertantis srautas siekia 83 tūkst. automobilių per parą. Didžiausią naudą jaučia važiuojantieji Minsko pl. ir Žirnių g. kryptimis – visos paros metu pravažiuoja 33 proc. daugiau transporto priemonių per valandą negu iki sankryžos rekonstrukcijos.

„Tai viena intensyviausių Vilniaus sankryžų, akivaizdu, kad jos atnaujinimas lėmė ir didesnius automobilių srautus – per šią sankryžą nukreipia ir kelionių planavimo programėlės telefone. Dabar matome rezultatus, kad dviejų lygių sankryžos sukūrimas daugumoje sankryžos krypčių sutrumpino vairuotojų laukimo laiką“, – teigia Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

 

Palyginus rytinio ir vakarinio piko srautus su 2019 m. srautais, stebimas automobilių eilių prie sankryžos sumažėjimas. Jų vidurkis sankryžoje po rekonstrukcijos tyrimo metu sudarė apie 300 metrų, tuo tarpu 2019 m. tyrimo duomenimis tokių eilių vidurkis sudarė apie net 890 metrų. Ryškus eismo srautų pagerėjimas matomas Žirnių g. – Minsko pl. kryptimi, kur iki rekonstrukcijos dažnai buvusi iki 2 km judančio srauto eilė sutrumpėjo iki 0,8 km intensyviausiu paros metu.

Po rekonstrukcijos stipriai padidėjo miesto eismo valdymo centro galimybės operatyviai reaguoti į netipines situacijas sankryžoje ir koreguoti žalio signalo įsijungimo trukmę – buvo įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, nauji transporto jutikliai, atnaujinta šviesoforų infrastruktūra.

Pasak mero, svarbus rekonstrukcijos rezultatas – sankryža tapo patogesnė ir pėstiesiems bei dviratininkams.

 

Šalia sankryžos nutiesti nauji dviračių ir pėsčiųjų takai, neregių ir silpnaregių vedimo sistemos. Pėsčiųjų patogumui ir saugumui šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje įrengtos naujos pėsčiųjų perėjos su garsiniais signalais ir žalio signalo iškvietimo mygtukais, pritaikytais regėjimo negalią turintiems žmonėms.

Darbus objekte atlikusios bendrovės „Fegda“ vadovas Žydrius Baublys pažymėjo, kad objekto sėkminga eiga ir užbaigimas labai priklausė nuo konstruktyvaus užsakovo ir rangovo bendradarbiavimo.

„Vien projekto pradžioje operatyviai susiderinta eismo apylanka padėjo sumažinti transporto spūsčių problemą rekonstruojamoje sankryžoje. Abi šalys įdėjo daug pastangų derinant statybos technologinius būdus su Vilniaus oro uostu, kadangi objektas buvo oro uosto apsauginėje zonoje. Darbų atlikimui jungtinės veiklos pagrindu susivienijusios įmonės „Fegda“ ir UAB „Tilsta“ buvo pasiūliusios labai trumpą darbų atlikimo terminą, todėl visa statybos eiga buvo suplanuota valandų tikslumu. Specialiųjų darbų atlikimui buvo sudarytos sutartys tik su patikimais ir laiko patikrintais subrangovais, siekiant, kad nei vienas darbo etapas neužstrigtų dėl apyvartinių lėšų trūkumo ar įmonės nekompetencijos,“ – pasakojo Ž. Baublys.

 

Sankryžoje įrengtas beveik 90 metrų tunelis, o virš jo – šviesoforais reguliuojama sankryža. Virš perdangos įrengta reguliuojama aštuonių eismo juostų Liepkalnio gatvės sankryža su iškiliomis pėsčiųjų perėjomis bei saugumo salelėmis.

Tunelyje įrengtos 4 eismo juostos, po 2 kiekviena kryptimi. Greta tunelio įrengtos nuovažos, kurios padeda transporto priemonėms saugiai ir sklandžiai įsilieti į eismą Minsko pl. Ir Žirnių g. kryptimis.

Šalia sankryžos pasodinta beveik 20 tūkst. kvadratinių metrų vejos, o artimiausiu metu, jei leis oro sąlygos, bus pasodinta 230 medžių ir beveik 2000 krūmų. Gyventojų patogumui gyvenamoji teritorija atskirta akustinėmis sienutėmis.

 

Dviejų lygių sankryžos darbus atliko UAB „Fegda“ ir UAB „Tilsta“. Darbai kainavo 38,6 mln. Eur. Didžioji išlaidų dalis finansuota iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
36 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 
Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
9 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Giedrius
Giedrius
1 mėnesį

Galėtų pagaliau ir pakomentuot kodėl žiedo/dviejų žiedų viršuje negalėjo padaryt? Visiems atrodo, kad tai būtų daug spartesnis sankryžos kirtimas. Taip pat dvi klados, Liepkalnio g. nusukimas į dešinę per toli nuo sankryžos, pastoviai žmonės važiuoja prie šviesoforo, kad pasukt į dešinę, jei tai dėl furų, kurios neišsisuka tam nuvažiavime, kas vėlgi keistai atrodo, kad taip padaryta, tai tada reiktų aiškiau pateikt, kad tai nusukimas į aplinkelį. Kitas dalykas tai nuo IKEA Minsko pusėn važiuojant per greit fiziškai atskiriamos juostos kas važiuos po viaduku ir kas į viršų, buvo galima dar bent 100 metrų atitraukt, nes vėlgi kas pirmą kartą nespėja… Skaityti daugiau

Arvydas Norkūnas
Arvydas Norkūnas
1 mėnesį

Nekyla abejonių, kad tai teigiamas įvykis. Tačiau! a) Vilniečiai, kelis metus dariau anketavimo tyrimus Tautų mugių metu, tikrai pageidautų, kad kasmet iš miesto biudžeto būtų skiriama 30 mln eurų suma analogiškoms statyboms (ne Naugarduko gatvės tipo projektams!). b) jau prieš pačią statybų pradžią, berods meras viešai išreiškė abejones dėl projekto ribotų galimybių kamščių problemai spręsti. Savo knygoje “Dvimiesčio keliai” rašiau, jog tunelis turėtų būti įrengiamas nukasant Liepkalnio kalvą, o Žirnių gatvės tąsa link Nemėžio turėtų driektis estakada, tarp tunelio ir estakados reikėtų paskirstymo žiedo. Kadangi transporto srautai šioje sankryžoje neabejotinai ir toliau augs, reikia numatyti rengti tunelio jungtį ir Liepkalnio… Skaityti daugiau

BEMS
BEMS
1 mėnesį

sudas, kamsciai tik padidejo, svesoforai sudinai atregulioti, ka je ten ruko toki sudina sankriza sugalvojus😡

Fanas
Fanas
1 mėnesį

Puiku – greitai, pigiai ir efektyviai pabaigtas didelis projektas! Čia ataakymas visiems, kas sako kad Šimašiaus adminstracija nieko nedaro.

Šimasius
Šimasius
1 mėnesį

Slamštas.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button