Vilniaus gatvės

Senamiestyje pradedamas antrasis kilpinio eismo organizavimo etapas

Vilnius toliau atlaisvina Senamiestį nuo automobilių ir eismo keliamo triukšmo bei taršos, taip darydamas jį dar patogesnį ir saugesnį pėstiesiems, dviratininkams. Praėjusių metų vasarą startavusi revoliucinė eismo pertvarka padėjo ne tik sumažinti tranzitu keliaujančių automobilių skaičių Senamiestyje, bet ir beveik perpus sumažinti įskaitinių eismo įvykių skaičių.

Šiuo metu Senamiestyje pradedamas antrasis kilpinio eismo organizavimo etapas, kuris leis sumažinti fizinių barjerų skaičių (bus mažiau atitvarų) Senamiestyje, o nuo gegužės 1 d. atsiras daugiau nei dvi dešimtys prekių iškrovimui ir pakrovimui skirtų vietų. Taip pat numatyta įrengti papildomas 2 vietas, kurios skirtos trumpalaikiam turistinių autobusų sustojimui ir keleivių išleidimui Senamiesčio branduolyje (šalia Liejyklos g. ir L. Stuokos-Gucevičiaus g. sankirtos, Didžiojoje g. netoli Vilniaus miesto rotušės). Planuojama, kad šiemet Senamiestyje atsiras ir vaizdo kameros, kurios skenuos automobilių valstybinius numerius ir veiks kaip kontrolės priemonė. Atsiradus šioms priemonėms, bus galima dar labiau sumažinti atitvarų skaičių.

Po pirmojo kilpinio eismo etapo pastebėta, kad su nepatogumais susiduria maistą į įstaigas (kavines, parduotuves) pristatantys prekių išvežiotojai. Atsižvelgiant į šį poreikį, antrajame kilpinio eismo etape keleivių išlaipinimui ir įlaipinimui, prekių iškrovimui ir pakrovimui numatomos 24 vietos, kuriose rezervuotos 54 stovėjimo vietos, jose bus galimas trumpalaikis sustojimas iki 15 min.

 

Iki 2030 metų Vilnius užsibrėžė tikslą, kad Senamiestyje, neliktų žmonių, gyvenančių automobilių triukšmo ir taršos zonose, taip pat neįvyktų eismo įvykių, kurių metu nukentėtų pėstieji. Šį rodiklį pavyko pasiekti mažiau nei per metus – palyginti su 2019-aisiais, Senamiestyje įvyko 40 proc. mažiau įskaitinių įvykių ir neįvyko nė vienas įskaitinis eismo įvykis, kuriame nukentėjo pėsčiasis ar bevariklio transporto priemonės vairuotojas.

Pasiektas tikslas – gerokai mažiau tranzitinio eismo

Prieš kilpinio eismo įvedimą Vilniaus Senamiestyje nuo 2020 m. liepos 7 d. tranzitinis transportas rytinio piko metu sudarė 49 proc., vakarinio piko metu apie 42 proc. Iki kilpinio eismo įvedimo, 2019 m. balandžio mėn. duomenimis, Senamiestį piko metu kirsdavo beveik 900 tūkst. automobilių, o 2020 m. įvedus kilpinį eismą, spalio mėn., važiuojančiųjų tranzitu sumažėjo beveik 7 kartus – iki 150 tūkst. automobilių per dieną. Atlikus eismo organizavimo pertvarkymus buvo stebima situacija, atlikti tam tikri eismo organizavimo tobulinimai, vyko bendravimas su gyventojais, verslo įmonėmis – visa tai buvo reikalinga siekiant kuo sklandžiau pasirengti antrajam kilpinio eismo organizavimo etapui.

Rezultatai parodė, kad rytinio piko metu (2020 m. rugsėjį-spalį) tranzitas sudarė 10 proc., vakarinio piko metu – 8 proc. Tranzitas didžiąja dalimi formavosi dėl kelių eismo taisyklių nesilaikymo. Vien per spalio mėnesį vaizdo kameros užfiksavo apie 7 tūkst. kelių eismo taisyklių pažeidimų per mėnesį. Verta pažymėti, kad statistikai įtakos turėjo ir pandemija, dėl kurios kelionių mastas sumažėjo.

 

Palyginti su 2019 m. spalio mėnesiu, 2020 m. tą patį laikotarpį ties įvažiavimu į Islandijos gatvę transporto srautas sumažėjo kone perpus – 41 proc., Klaipėdos g. išvažiavime – 36,3 proc. Pastebima, kad penktadaliu išaugo transporto srautas išvažiuojant iš Rūdninkų gatvės. Tam įtakos turėjo tranzitinio eismo ribojimas Senamiestyje ir padidėjęs šios gatvės vaidmuo, t. y., dabar gatvė aktyviai naudojama patekimui ir išvažiavimui į/iš Senamiesčio.

Verta pažymėti, kad kilpinio eismo įvedimas prisidėjo prie triukšmo mažinimo Senamiestyje. Eliminuotas tranzitinis transportas turėjo tiesioginę įtaką triukšmo rodiklių mažėjimui. Viršnorminėje triukšmo zonoje gyvenančių asmenų skaičius sumažėjo 20 proc. (nuo 1177 iki 924 gyventojų).

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
54 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
12 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
45a
45a
16 dienas (-ų)

Reikia zutbut Antakalnio gatve padaryt vienpuse i siaure, o Zirmunu gatve vienpuse i pietus.. Bus maziau eismo ivykiu )))))

hmm
hmm
15 dienas (-ų)
Atsakinėti į  45a

ką jau čia. Geriau apskritai gatves perkasti grioviais, palikti tik poros metrų tarpelius pravažiavimui arkliu kinkytu vežimu.

Kazys Boruta
Kazys Boruta
18 dienas (-ų)

Eilinis savivaldybes sprendimas kuris nieko bendro su logika neturi.

Pasiulymas
Pasiulymas
18 dienas (-ų)

Uztenka cirkintis, reikia uzdaryt absoliuciai visa senamiesti nuo tu dyzeliu bezdanciu skarbonkiu, tik spec transportui ir bye bye bye maroziukams

Kazys Boruta
Kazys Boruta
18 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Pasiulymas

Siulau jums namie uzsidaryt ir uztraukt uzuolaidas

Vytautas
Vytautas
19 dienas (-ų)

Turiu ofisą senamiesty. Galiu pasakyt, kad tai kvailiausias sprendimas, kuriuo nepatenkinti, net mano draugai gyventys senamiestyje. Populistinė nesąmonė, kurios valdžiai pasikeitus tikimasi bus atsisakyta. Kaimiečiui tik viską tverti ir uždarinėti…

kvc
kvc
18 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Vytautas

As pats dirbu senamiestyje ir problemu del situ pakeitimu neturiu, o siaip nustumiat sita skysta argumenta i sona, tai senamiestis ne tik ten dirbanciu ar gyvenanciu patogumui tvarkomas, bet visu miestiesiu. Nesumeluosiu sakydamas kad tai absoliuciai pozityvus pokytis didesnei daliai Vilnieciu.

Paskutinį kartą redaguota 18 dienas (-ų) (kvc)
hmm
hmm
15 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Vytautas

Laukiu nesulaukiu kitų rinkimų. Iš Senamiesčio gyventojų tai niekas už šitą valdžią nebalsuos. O, vardindami “pasiekimus”, pamiršo paminėti, kad kartu “apdovanojo” visų aplinkinių rajonų gyventojus papildomais transporto srautais, kamščiais ir tarša, ir gerokai daugiau, nei išvalė Senamiestį. Ne tranzitas čia svarbiausias, tiesiog tie nelaimingi tvarkytojai patologiškai nekenčia automobilių ir daro viską, kad tik vairuotojams būtų juo blogiau.

WTF
WTF
19 dienas (-ų)

Ar man čia vienam atrodo,kad debilai dirba savivaldybėje ar kaip? Statistiką jie veda karantino laikotarpiu ir lygina su prieškarantininiu lygiu….

Nereikalingas
Nereikalingas
19 dienas (-ų)
Atsakinėti į  WTF

Senamiesty be vietinių gyventojų ir aptarnaujančio transporto, kito transporto neturėtų būti – ištisinė pėsčiųjų zona.

ehe
ehe
18 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Nereikalingas

Senamiestyje turetu but neleidziama joks automobilinis eismas- gyventojai, jei jau labai nori ten gyvent, gali naudotis dviraciais ir kojomis. Atsirado , mat, isskirtine kasta. Gal ir kitu kompaktisku rajonu gyventojai noretu, kad eismas ju rajonuose butu skirtas tik jiems, butu neblogai, ane?

Robert
Robert
18 dienas (-ų)
Atsakinėti į  ehe

Senamiestis, UNESCO saugoma zona, reprezentacinė visos valstybės vieta. Senamiestis nėra tiesiog dar vienas “kompaktiškas” rajonas ir jis turi visai kitą funkciją nei Naujininkai ar Viršuliškės. Ir priešingai, ne kaimiečiai nori viską užtverti, kaimiečiai jau suvažiuoja į vilnių su savo pasenusiom mašinom.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button