Vilniaus gatvės

Senamiestyje įsigaliojus naujai eismo organizavimo tvarkai, pažeidėjus fiksuos specialios kameros

Vilniaus mero pavaduotojas Vytautas Mitalas sako, kad, senamiestyje įvedus naują kilpinę eismo tvarką, į pagalbą bus kviečiama policija su kameromis, kuri stebės pažeidėjus Senamiesčio zonoje. Vasaros pabaigoje taip pat planuojama pastatyti numerius nuskaitančias kameras.

„Esame sutarę su Vilniaus policija, kuri turi apie 60 kamerų Vilniaus miesto senamiestyje. Jeigu matysime, kad yra piktybinių pažeidėjų, į pagalbą pasitelksime ir kameras. O rugpjūčio mėnesį kartu su kilpinio eismo schemomis testuosime specialias kameras, kurios nuskaito numerius ir automatiškai įvertinama, ar tas automobilis nepažeidė tam tikros kilpos. Bet iš pradžių tikrai elgsimės atlaidžiai ir stengsimės labiau informuoti nei bausti“, – žurnalistams antradienį teigė V. Mitalas.

„Bus fiksuojama, kaip įvažiavęs automobilis, nuskaitomi jo numeriai ir žiūrima, ar jis neišvažiavo iš Vilniaus miesto senamiesčio per tam tikrą laiką, pažeisdamas kilpinio eismo schemą per kažkurią kitą kilpą. Visas senamiesčio eismas perorganizuotas taip, kad arba yra fiziniai atskyrimai, arba yra kelių eismo ženklinimas, kuris draudžia kirsti eismą tarp tų kilpų“, – tęsė jis.

 

Anot jo, pirmąjį naujo eismo reguliavimo rytą pasimetusių vairuotojų nebuvo pastebėta.

„Pasirinkome tokią datą po šventinio savaitgalio, kada eismo srautai yra mažesni, palyginti su kitomis dienomis. Daug tokių pasimetusių vairuotojų ar naujai besimokančių eismo schemas nebuvo pastebėta. Bus vairuotojų, kurie vienaip ar kitaip bus nustebę pasikeitus eismo krypčiai, bet sieksime užtikrinti, kad viskas būtų tvarkoje kartu su parkingo kontrolieriais, jei reikės, pasitelksime ir viešosios tvarkos pareigūnus“, – sakė V. Mitalas.

Jo teigimu, kol kas didesnių planų riboti eismą senamiestyje nenumatyta.

 

„Šis pokytis buvo numatytas kaip didžiausias. Jį įgyvendinę matuosime, stebėsime, kokie eismo pokyčiai, tik tada galėsime šnekėti apie kažkokius kitus pakeitimus. Kol kas tai didžiausias pakeitimas, jo rezultatus mes įvertinsime, tada judėsime toliau“, – pridūrė jis.

ELTA primena, kad nuo antradienio Vilniaus senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka, kuri vyks kilpiniu principu.

Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau negalės kirsti Senamiesčio.

 

Sprendimas įvesti kilpinio eismo reguliavimą buvo priimtas, siekiant sumažinti tranzitinį eismą. Šiuo metu tranzitinis eismas Vilniaus širdyje sudaro 40 proc., o rytais – iki 70 proc.

Anot Vilniaus miesto savivaldybės, automobilių srautai šioje miesto dalyje didina taršos ir triukšmo rodiklius, mažina eismo dalyvių saugumą, o visa tai daro neigiamą įtaką tiek istorinių pastatų būklei, tiek gyvenimo ar laisvalaikio kokybei.

Lukas Blekaitis (ELTA)

 

Ar reikalingas kilpinis eismas Senamiestyje?

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
10 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
7 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Algi po
Algi po
9 mėnesius

Senamiesčio gatvės primena ,,kartodromą,, .Jokios minties ir strategijos.Neplautos gatvės,šaligatviai,apdulkėjusios vitrinos, šiukšlių dėžės prie maitinimosi vietų? Gatvėse kamščiai, šaligatviai susiaurinti,kad motinos su kūdikio vežimėliais neprasilenkia! Vardan alaus barų ir kavinių?Kas tai?

vardas
vardas
9 mėnesius

Auksiniam kardui: Pažiūrėjau Streetview Hagą – didesnioji dalis 3-4 aukštų perimetrinio užstatymo pastatai, bežiūrėdamas pastebėjau ne vieną 5 ir daugiau aukštų pastatą. Taip kad Haga, kaip pavyzdys, netinka. Įdomumo dėlei pažiūrėjau kitą panašaus gyventojų skaičiaus nesovietinę sostinę – helsinkį. Ten dominuoja 5-7 aukštų perimetrinis užstatymas. Taip kad yra klaidinantis tamstos užsiciklinimas ties individualiais pastatais miesto centre.

Paskutinį kartą redaguota 9 mėnesius (vardas)
Auksinis kardas
Auksinis kardas
9 mėnesius
Atsakinėti į  vardas

Kalba buvo konkrečiai apie keliones į centrą – vakarų Europoje yra labai mažai Vilniaus dydžio miestų su rajonais, iš kurių transportas iki centro nenuvažiuoja per 15 min. ar mažiau ir su gera talpa (o ne trim ar keturiais autobusais kaip Vilniuje). Haga yra vienas tų miestų. Dėl pastatų aukščio – niekas čia nėra užsiciklinęs ant individualių namų. Vakarų Europoje yra paprasta formulė: kuo arčiau centro, tuo didesni namai. Centre būna keturių-šešių aukštų pastatai (primenantys Naujamiestį), toliau dažnai eina sublokuoti namai kelių aukštų, dar toliau – privatūs namai. Taip yra parktiškai visur, ar Vokietijoje, ar Švedijoje, ar Olandijoje. Vilniuje centras yra… Skaityti daugiau

fizikos dėsniai
fizikos dėsniai
9 mėnesius

Labai reikalingas, minimum 20 metų vėlavęs sprendimas. Tai kas dabar padaryta (ypač prieš kilpinio eismo įvedimą) su senamiesčiu yra kažkas baisaus automobilių eismo prioretizavimo prieš pėsčiuosius prasme. Kilpinio eismo įvedimas yra puikus ir labai reikalingas žingsnis einant senamiesčio išautomobilizavimo linkme.

Sekantis žingsnis – pajungti lietvamzdžius į kanalizaciją, eismo juostų lygį padaryti viename lygyje su šaligatviais ir visą eismą – auto, pėstieji ir dviratininkai – paleisti vykti kartu. Toks sprendimas sukurs palankiausias sąlygas pėstiesiems.

Auksinis kardas
Auksinis kardas
9 mėnesius

OK, o dabar padarykite normalia transporto sistema, kuri leistu is bet kurios miesto dalies patekti i senamiesti per 15 minuciu, kaip yra visuose panasaus dydzio vakaru miestuose. Ai pala, tai nebus labai paprasta, nes paskutinius 30 metu miegojote ir nieko nedarete.

Jonas
Jonas
9 mėnesius
Atsakinėti į  Auksinis kardas

Gali pavyzdį miesto, kuris yra panašaus dydžio, gyventojų skaičiaus ir tankumo ir miesto centras iš kiekvienos miesto vietas pasiekiamas per 15 minučių?

Auksinis kardas
Auksinis kardas
9 mėnesius
Atsakinėti į  Jonas

Tankumo panašaus miesto nėra, nes jūsų analfabetai planuotojai plečia miestą į vieną pusę, kitą (tą su daugiau infrastruktūros) palikę kaip kaimą, dėl to nominalus tankumas gaunasi mažesnis. Bet jei nori miesto, kur gali iš bet kurio rajono per 15min. nuvažiuoti į centrą (neskaitant kokiu penkių minučių ėjimo iki/nuo stotelės) tai gali imti praktiškai bet kurį panašaus populiacijos dydžio Vokietijos ar Olandijos miestą. Jei nori konkretaus pavyzdžio – the Hague. Pirmyn – eik į StreetView (ar ten kokį Yandex maps, kaip patinka VMS) ir pats pasibandyk. Net nekalbu apie tai, kad vakaruose žmonės gyvena mažaaukštėje statyboje su privačiais kiemeliais, kai Vilniuje… Skaityti daugiau

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button