Vilniaus gatvės

Savivaldybė žada pagerinti eismo sąlygas važiuojant Pedagoginio žiedu

Sostinės savivaldybė pagerins susisiekimą saugiau važiuojant viena svarbiausių Vilniaus žiedinių  sankryžų – Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. važiavimo greitis sumažės, įrengus iškilius greičio mažinimo kalnelius. Sprendimas priimtas atsižvelgus į policijos ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto siūlymus. Dėl saugesnių eismo sąlygų, geresnio pralaidumo eismo pokyčiai įvedami nuo gegužės 17 d. 

Pasak savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio, prieš kone pusmetį kartu su policijos pareigūnais pradėjus reguliuoti eismą žiedinėje sankryžoje piko metu pastebėta, kad tam tikrą laiko tarpą stabdant eismą žiede atsirado geresnis sankryžos pralaidumas. Dviejuose žiedinės sankryžos transporto srautų susikirtimuose: žiede ties įvažiavimais iš Konstitucijos prospekto ir iš T. Narbuto gatvės bus įrengti iškilius asfalto dangos greičio mažinimo kalneliai. Įrengus greičio mažinimo kalnelius, bus atlikta iš esmės ta pati funkcija.

Nuotrauka: Sauliaus Žiūros

„Kelių patrulių rinktinės pareigūnai, kontroliuodami eismą pastebėjo, kad transporto spūstys susidaro įvažiuojant į žiedinę sankryžą, o pačiame žiede transporto priemonių nėra daug. Šios žiedinės sankryžos spindulys yra didelis ir transporto priemonės, įvažiavusios į žiedą, važiuoja gana dideliu greičiu, o tai neleidžia iš šalutinių kelių transporto priemonėms įvažiuoti į žiedą, nors atstumas iki žiedu artėjančios transporto priemonės yra ir nemažas. Įrengus greičio mažinimo kalnelius, transporto priemonės važiuojančios žiedu, būtų priverstos važiuoti lėčiau, dėl to daugiau transporto priemonių iš šalutinių kelių galėtų įvažiuoti į žiedą“, – sako Saulius Gagas, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas.  

Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto specialistų, įrengus greičio mažinimo kalnelius bus galima saugiau įvažiuoti iš Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto.

„Įvertinus tai, kad dabartiniu metu kelių policija reguliuoja eismą šioje žiedinėje sankryžoje, o transporto priemonės rytinio arba vakarinio piko metu vidinėje žiedo dalyje blokuoja įvažiavimo galimybę į žiedą atitinkamai iš Narbuto gatvės arba Konstitucijos prospekto rekomenduojame įrengti greičio mažinimo kalnelius. Šių greitį mažinančių kalnelių pagalba galima aiškiai išskirti konfliktinę zoną ties įvažiavimais į žiedą ir užtikrinti vienodesnį ir saugų greitį važiuojantiems vidine žiedo dalimi, vairuotojams bus aišku kur reiktų sustoti kai kelių policija reguliuoja eismą. Dėl šios priežasties vairuotojai įvažiuojantys iš Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto galės žymiai saugiau įvažiuoti į vidinę žiedo dalį. Tikimės, kad šiose konfliktinėse vietose sumažės skaudžių eismo įvykių“ – sako Vytautas Grigonis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto vyriausias specialistas. 


Nuotrauka: Sauliaus Žiūros

Atliekant eismo stebėseną ir matant teigiamus pokyčius greičio mažinimo kalneliai atsiras ir kitose judriose sostinės gatvėse, pvz.: Savanorių ir Laisvės prospektų žiedinėje sankryžoje. 

Pernai sostinės savivaldybė itin pagerino susisiekimą Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių žiedinėje sankryžoje bei aplinkinėse sankryžose. T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje buvo įrengta papildoma eismo juosta T. Narbuto gatvėje, kuria per parą pravažiuoja daugiau kaip 5 tūkst. transporto priemonių nei iki šiol, taip pagerinant sankryžos pralaidumą važiuojantiems tiesiai link Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. žiedinės sankryžos. Be to, buvo pakeista ir važiavimo tvarka: atvykstantiems nuo Pilaitės į Saltoniškių gatvę sukti į kairę galima tik iš vienos eismo juostos. Važiuojantys tiesiai link T. Narbuto ir Konstitucijos pr. žiedinės sankryžos gali važiuoti jau keturiomis eismo juostomis, iš kurių viena skirta tik viešajam maršrutiniam transportui. 

Pernai vasarą buvo įvestas ir aiškesnis eismo organizavimas Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių žiedinėje sankryžoje. Skaičiuojama, jog šį atnaujintą ženklinimą jau anksčiau pritaikius kituose sostinės žieduose eismo įvykių skaičius juose sumažėjo net 6 kartus.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

9 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.


Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
5 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
asd
asd
1 metus

Komedija. Juk ir kvailam aisku, kad niekaip neisspes problemos. Cia kosmetiniai pazaidimai, apgailetina. Juk visi suprantame kad ten reikalinga dvieju lygiu estakada..kazkaip prie seimo nereikalinga viaduka pastatyti sugeba, o ten kur tikrai reikia..nera. Simasiau sekantys rinkimai tau paskutiniai poste.

Strazdas
Strazdas
1 metus

Kalneliai pačiame žiede – linksmybės žiema kai sukibimas žemas. Na nebent įrengs tuos sovietinio tipi kalnelius, kur važiuji pirma pavara, nes kitaip tiltą sulaužysi.

Marius
Marius
1 metus

Bet kai kurie šviesoforai suderinti idiotiškai – užsidegus žaliai beveik neįmanoma spėti pravažiuoti kito šviesoforo, esančio už kelių dešimčių ar poros šimtų metrų, – užsidega raudona, sulaukus žaluos vėl tepajudi iki kito šviesoforo, nes čia jau raudona… Taip neseniai padaryta Pilaitės pr. (įvažiavus į Pilaitę iš rajono), panašiai važiuoji nuo Katedros aikštės iki Žvėryno paupiu arba pro Vasario 16 ir Jasinskio g. Laikas spūstyse išauga smarkiai, tarša didėja, sveikata žmonių taip pat negerėja…

Strazdas
Strazdas
1 metus
Atsakinėti į  Marius

Jei į vieną pusę bus pravažiuti žalia, į kitą bus stabdymai, ir atvirkščiai. Niekada nebus taip kad visiems visada žalia.

Kestis
Kestis
1 metus
Atsakinėti į  Marius

Žiede šviesoforo nestatys, buk ramus. Straipsnis ne apie tai.

Back to top button