Vilniaus gatvės

Savivaldybė į sankryžas grąžina žaliąsias rodykles

Savivaldybė nuo antradienio sankryžose pradeda grąžinti apie 20 žaliųjų rodyklių, BNS informavo sostinės vicemeras Vytautas Mitalas.

Pasak jo, savivaldybės bei Transporto kompetencijų agentūros atstovai antradienį  sutarė, kad dešinįjį posūkį degant raudonam signalui leidžiančios rodyklės visam laikui bus grąžintos šešiose miesto sankryžose.

„Mes taip pat informavome juos, kad dar maždaug keliolikoje sankryžų taip pat grąžinsime žaliąsias rodykles, paraleliai vertindami eismo saugumo, pralaidumo, ateityje galimų infrastruktūros pakeitimų galimybes“, – BNS sakė V. Mitalas.

 

„Iš viso gali būti apie dvidešimt sankryžų“, – pridūrė vicemeras.

Žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120-yje sankryžų.

Nuotr.: Andrej Ragelevič‎ (Facebook „Reidas Vilniuje“)

Jis taip pat patvirtino, kad antradienį jau grąžinta rodyklė Liepkalnių–Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžoje, lentelės jau kaba Saltoniškių – Sėlių ir T. Narbuto – Saltoniškių gatvių sankryžose, o per kelias ateinančias dienas bus užkabintos ir kitose probleminėse sostinės vietose.

 

Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ informavo, kad pirmosios rodyklės, be jau minėtų, nuo antradienio kabinamos šiose sankryžose: A. Goštauto – Gynėjų gatvių, Geležinio Vilko – Baltupio – Didlaukio gatvių, Nemenčinės plento – Saulėtekio alėjoje.

Nuotrauka: Evaldas Činga

Likusioje keliolikoje sostinės sankryžų, kur kyla daugiausiai problemų dėl transporto pralaidumo, įmonė numačiusi papildomas šviesoforų sekcijas į dešinę, tad lentelės jose atsiras laikinai, iki infrastruktūros pakeitimų.

„Šviesoforų lentelių su žaliosiomis rodyklėmis įrengimas numatytose sankryžose miestui papildomai nekainuos. Šiuos darbus rangovai atliks pagal „Susisiekimo paslaugų“ šviesoforų priežiūros paslaugų sutartis. Bus montuojamos tos pačios lentelės, kurios mieste jau buvo naudotos“, – pabrėžė įmonė.

 

Rodyklės panaikintos nuo sausio, tačiau savivaldybėms pasipiktinus dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė sprendimą atšaukė. Transporto kompetencijų agentūra nustatė naujus reikalavimus, kada galima grąžinti rodykles. Tai sukėlė savivaldybių pasipiktinimą, nes, jų teigimu, derinimai gali užtrukti iki trijų mėnesių.

Dauguma savivaldybių rodykles ėmė grąžinti jau nuo sausio vidurio, tačiau sostinės valdžios atstovai anksčiau tvirtino nesutinkantys kabinti rodykles laikinai, kol nėra gauta oficiali Transporto kompetencijų agentūros išvada.

Nuotrauka: Evaldo Čingos

Pavyzdžiui, Kaune šiuo metu grąžinta 13 lentelių, likusios bus kabinamos gavus Transporto kompetencijų agentūros pritarimą.

 

V. Mitalas sako, kad antradienio posėdyje agentūra nepateikė konkretaus termino, per kiek galutinai patvirtins leidimus dėl likusių lentelių, bet pabrėžė, kad abiems pusėms pavyko suderinti pozicijas dėl vietų, kur rodyklės gali kabėti laikinai.

Iš viso savivaldybė sausio viduryje pateikė 24 konkrečių sankryžų sąrašą, kuriose, išanalizavus eismo situaciją, pėsčiųjų bei kitų eismo dalyvių saugumą ir infrastruktūros galimybes, norima grąžinti šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis.

Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.

 

Naikinti žaliąsias rodykles Susisiekimo ministerija pasiūlė dar 2014-aisiais, remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu. Jis, pasak ministerijos, parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.

Autorius Ignas Jačauskas

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
9 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
4 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
aleliuja
aleliuja
1 metus

Nuoširdžiai nesuprantu tokių dalykų. Esu matyt per kvailas ir per naivus, kai tikiuosi iš šios valstybės racionalių sprendimų. Šimtą tūkstančių kainuoja nuimti, vėliau vėl jas kabina, kas mokesčių mokėtojams kainuoja. Aš galvoju, na kuo pasikeitė laikai nuo sovietmečio? vienu metu vieni idiotai lobo, dabar kiti. Suprantama, seimo nariams patogu priimti sp[rendimus už kuriuos jiems sumoka verslas į kišenę, savivaldybės administracijos vadovai gaudami atlyginimus didesnius nei 4tūkstančiai irgi mažai rūpi, svarbu išlaikyti subinę kuo ilgiau. Taip nuoširdžiai žmonėms linkiu emigruoti iš šios skylės, gal atrasite šalį kurioje taip atvirai korupcija neveši.

Betette
Betette
1 metus
Atsakinėti į  aleliuja

Kiek galima girdeti apie ta 100 tukst., jus labiau pasidomejote kas pateko i ta suma? Cia ne vien pora varztu atsukti, reikejo ne viena sankryza pritaikyti, kad pralaidumas nepakistu, t.y atlikta per 20 sankryzu rekonstrukcija, sekciju irengimai, programu keitimas bei juostu braizymas. Maziau antraistes skaityk ir labiau gilinkis.

Mare
Mare
1 metus

Buvo 120, grazins 20, dar keliolikoje irengs (ar jau irenge, irengineja ir irengs?): gal egzistuoja kokia palyginamoji lentele, kad suprast – kas vyksta? Panasu, kad kaire ranka toliau daro nesamones, kurias pradejo desine. Vadinasi tas pats daiktas ten guli ir brukamas mums visiems…

Kolis
Kolis
1 metus
Atsakinėti į  Mare

Įdomu būtų žinoti kuom užsiiminėjo savivaldybės dykaduoniai, kad nuo 2014 metų nesugebėjo sutvarkyti to rodyklių rebuso?! Manau reikia kviesti specialistus iš kitų šalių, kad nuspręstu kur statyti papildomas sekcijas, o kur galima apsieiti ir su lentelemis. Nes jau turbūt nebėra Lietuvoj tokių….

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button