PašilaičiaiVilniaus gatvės

PRITARTA: Pavilnionių gatvė sujungs trūkinėjantį gatvių tinklą

Vilnius vienu etapu priartėjo prie itin reikšmingos miesto susisiekimo sistemai magistralinės gatvės statybos – vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis pritarė Pavilnionių gatvės nuo Vakarinio aplinkkelio iki Ukmergės gatvės ir Ukmergės – L. Zamenhofo gatvių sankryžos rekonstravimo projektiniams pasiūlymams.

„Miestui reikalingas aiškus ir rišlus magistralinių gatvių tinklas, – sako M. Pakalnis. – Todėl sieksime kuo greičiau nutiesti Pavilnionių gatvę, kuri reikalinga pirmiausia tam, kad eliminuotume tranzitinį eismą iš gyvenamųjų namų kiemų tiek Pašilaičiuose, tiek Perkūnkiemyje. Kaip turbūt žino gyventojai, Pavilnionių gatvė buvo suplanuota jau tada, kai sovietmečiu buvo projektuojami Pašilaičiai, ir niekada nebuvo iš planų išbraukta, o nerealizuota tik dėl nuolatinės lėšų stokos.“

Projektas koreguotas pagal gyventojų pastabas

Planuojama, kad Pavilnionių gatvės įrengimas žymiai sumažins transporto srautus Gabijos gatvėje, nuo Vakarinio aplinkkelio srautai pasiskirstys per Perkūnkiemio, Pavilnionių ir Justiniškių gatves (Justiniškių gatvę numatyta sujungti su Pavilnionių), bus optimizuoti ir Ukmergės gatvės eismo srautai, čia sumažės kairiųjų posūkių.

 

Vyriausiasis miesto architektas pastebi, kad šiandien Vilniui labai trūksta eismo jungčių rytų – vakarų kryptimi: „Jų tikrai turime šiaurės – pietų kryptimi: Geležinio Vilko, Ukmergės gatves, Vakarinį aplinkkelį. Bet trūkstant kitos krypties jungčių, transportas į pagrindines miesto gatves spraudžiasi per gyventojų kiemus. Taip negali būti. Kol magistralinių gatvių trūksta, visas eismas vyksta per gatves, kurios skirtos ramiam eismui ir automobilių stovėjimui. Tai yra ne tik oro taršos, bet ir saugumo problema: juk tranzitinėmis tapusiomis gatvėmis laksto vaikai. Tad mūsų suplanuotas projektas tikrai pagerins gyvenimo kokybę šioje teritorijoje.“

SĮ „Vilniaus planas“ parengti Pavilnionių gatvės projektiniai sprendiniai pirmą kartą buvo viešinami 2016 m. spalį. Tuomet po diskusijų su bendruomene pagal tuo metu galiojusias normas buvo susiaurintos eismo juostos. Pakartotinai gatvės projektiniai pasiūlymai viešai buvo pristatyti 2019 m. lapkritį ir po to koreguoti darkart. Atsižvelgus į gyventojų pastabas buvo darkart sumažintas važiuojamųjų juostų plotis. Suplanuotoje 4 eismo juostų gatvėje numatytos A juostos abiem kryptimis. Mažinant kietųjų dangų plotą, panaikinta skiriamoji juosta. Gyventojų pageidavimu, suplanuotos platesnės juostos želdiniams ties pastatais, kas sumažins triukšmą ir oro taršą (eismo juostos planuojamos 14–20 m atstumu nuo gyvenamųjų pastatų).

Miestas įsipareigojo įrengti dešiniuosius posūkius į kiemus (C kategorijos gatvėje jie galimi kas 50 m). Leičių gatvė bus sujungta su Gabijos gatve. Pavilnionių gatvėje bus įrengtos saugios, šviesoforais reguliuojamos pėsčiųjų perėjos, tiesiant gatvę bus naudojamas triukšmą sugeriantis asfaltas. Automobilių parkavimas gatvėje neplanuojamas. Triukšmo ir taršos nuo transporto poveikio gyvenamųjų namų aplinkai mažinimui gatvės žaliose juostose numatomas gausus apželdinimas spygliuočiais ir lapuočiais medžiais. Esami medžiai pagal galimybę bus išsaugomi arba persodinami.

 

Gyventojams suabejojus triukšmo ir oro taršos vertinimu, jis buvo pateiktas Vilniaus visuomenės sveikatos centrui ir taisomas pagal specialistų pastabas.

Bendras suprojektuotų Pavilnionių, Justiniškių ir L. Zamenhofo gatvių ilgis – 1660 m. Darbai suplanuoti etapais: pirmajame numatyta Pavilnionių gatvę sujungti su Justiniškių gatve (troleibusų žiedas Justiniškių gatvės gale taip pat bus rekonstruojamas); antrajame – Pavilnionių gatvę sujungti su Ukmergės gatve; trečiajame etape numatyta L. Zamenhofo gatvės statyba nuo Ukmergės gatvės iki S. Neries gatvės ir abiejų sankryžų rekonstravimas.

Šiuo metu Pavilnionių gatvė yra pastatytos kelios Pavilnionių gatvės atkarpos, tačiau jos nesujungtos į rišlią sistemą, dažniausiai naudojamos tik automobilių parkavimui. O ir pastatytos atkarpos nevisavertiškos – be bortų, pėsčiųjų ir dviračių takų, apšvietimo, želdynų juostos. Gatvės ruože yra 3 privatūs sklypai, šiuo metu vykdoma jų paėmimo visuomenės poreikiams procedūra.

 

L. Zamenhofo gatvė nuo Ukmergės g. iki S. Neries g. taip pat nepastatyta dėl 2 esamų privačių sklypų. Dabar vykdomos ir šių sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros.

Daugiau juostų – patogesniam eismui

Gyventojų pageidavimą dėl siauresnės – dviejų eismo juostų – gatvės įrengimo projektuotojams teko atmesti dėl planuojamų transporto srautų. Gatvės eismo juostų skaičius nustatomas pagal Statybos techninio reglamento reikalavimus, įvertinant jos kategoriją, planuojamą eismo intensyvumą ir viešojo transporto maršrutinio tinklo plėtrą.

„Pagal patvirtintą „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialiojo plano“ lengvojo transporto srautų modeliavimą piko valandomis 2040 m. skaičiavimus, laukiamas transporto eismas Pavilnionių gatvėje siektų 1800–1900 abiem kryptinis (1100–1300 viena kryptimi). Esant šviesoforiniam reguliavimui vienos juostos vidutinis pralaidumas siekia 500–700 aut./h priklausomai nuo manevrų skaičiaus ir dydžio sankryžose. Pagal tai minimalus eismo juostų skaičius viena kryptimi rytinio ir vakarinio piko valandomis turi būti ne mažiau kaip 2, todėl bendras juostų skaičius – ne mažiau 4-ių. Esamoje gatvės atkarpoje šiuo metu transporto srautas piko val. jau siekia 1300–1500 aut./h abiem kryptimis. Jei srautas ir būtų mažesnis, ir užtektų tiesiojoje įrengti po vieną eismo juostą, vis viena būtų daromos 4 eismo juostos, nes C kategorijos gatvėse, esant tarp sankryžų 200 m atstumui, papildomos eismo juostos ilgis prieš sankryžą siektų 80–150 metrų ir taptų nauja eismo juosta. Pavilnionių gatvės atkarpa tarp Vakarinio aplinkkelio ir Perkūnkiemio gatvės yra suprojektuota 5 eismo juostų“, – aiškino SĮ „Vilniaus planas“ inžinierius Saulius Valeika.

 

Pasak vyriausiojo miesto architekto M. Pakalnio, šiandien Pavilnionių gatvės įrengimas miesto prioritetų sąraše yra trečioje ar ketvirtoje vietoje – po Šiaurinės ir Mykolo Lietuvio gatvių, „varžosi“ su Kernavės gatve.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
43 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 
Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
10 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Arvydas Norkūnas
Arvydas Norkūnas
1 metus

Labai puiki žinia. Malonu, kad išgirsta mano ir daugelio vilniečių kritika ir išmintingas, kaip teisingai sakoma, nepaprastai reikalingas daugumai vilniečių projektas pagaliau pajudės įgyvendinimo link. Judėjimas gatve su žaliąja juosta žinoma būtų saugesnis, bet ir toks variantas laikytinas pažanga. Labai svarbu, kad pagaliau vyr architekto lūpomis buvo pasakyta senai aiški tiesa: Jungiamųjų gatvių padėtis mieste nepatenkinama. Reikia pridurti, kad visa tai architektų klaidos kurie iš tiesų gražiai projektuodami pastatus ir jų kompleksus,, gatvių tinklus darė neretai apmaudžiai klaidingai. Šiuo atveju kalbama apie magistralinę Justiniškių gatvę kuri tinkama kaip paralelinė mažinti piko valandų srautus Konstitucijos pr. ir Aplinkkelyje, nebuvo projektuojama iki… Skaityti daugiau

Mare
Mare
1 metus

….vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis pritarė Pavilnionių gatvės projekto pasiulymams… Šlove miesto architektui!
Ar NT vystytojai galu gale leido pritarti? Kas ir taip turejo seniai nutikti 😀 Prasidejo naujo priesrinkiminio pyrago dalybos…

Spec
Spec
1 metus

hebra nei šiaurine nei Povilioniu nebus manau pastatytas anksciau nei 2050.

Auksinis kardas
Auksinis kardas
1 metus

Tai vien per šiuos metus pritarta 90 milijonų kainuosiančiai šiaurinei gatvei, 34 milijonus kainuosiančiai Liepkalnio sankryžai, dabar šitam ir dar daugybei kelių. Nuo nepriklausomybės išleista apie milijardas eurų Vilniaus keliams (200 milijonų vien vakariniam aplinkkeliui). O troleibusai vis dar važinėja keliasdešimties metų senumo, nes ‘nėra pinigų’. Tie patys dviračių takai kainuoja gal 8 miljonus per metus ir sudaro lašą transporto biudžeto. Situacija tik blogyn, o jie dar planuoja daugiau gatvių ir lipa ant to paties grėblio. Palyginimui, Olsztynas Lenkijoje už 100 milijonų pasistatė 12km tramvajų tinklą, pilnai elektrinį, modernų ir neteršiantį, dabar jį plečią. Vilniaus valdžia kalba apie darnų judumą,… Skaityti daugiau

fizikos dėsniai
fizikos dėsniai
1 metus
Atsakinėti į  Auksinis kardas

Užbaiginėjamas gatvių tinklas, kuris buvo planuotas jau prieš 40-50 metų.

Auksinis kardas
Auksinis kardas
1 metus
Atsakinėti į  fizikos dėsniai

Jo, nes sovietiniai planai, daryti laikais, kai pasaulines urbanistikos tendencijos buvo visiškai kitokios, yra Biblija, kuria reikia besąlygiškai tikėti. Kalbant apie sovietinius planus – keliuose į santariskes ir pilaitę buvo paliktos juostos tramvajui. Kodel to plano nesilaikoma? Kodel visi planai ir pasirinkimai transporte magiškai pasisuka į vieną sprendimą – daugiau asfalto mieste?

hmm
hmm
1 metus
Atsakinėti į  Auksinis kardas

šiaip įdomios mintys

Zigmas
Zigmas
1 metus
Atsakinėti į  hmm

Urban Rail puslapyje, Vilnius yra parodyt kaip vienintele sostine be beginio transporto visoje ES. Visi miestai (iskaitant gerokai biednesnius kaip Sofija) transporte daugiausia skiria demesio esamu gelezinkeliu integravimui i miesto transporto sistema ir nauju beginiu sistemu statytmui. Pas mus VIENINTELIUS VISOJE ES tai yra ‘per brangu’, ‘nesamone’ ir ‘tuoj tik pabaigsim gatve x ir tada’ (kur x keiciasi kas kelis metus ir yra neissenkamas). Kiek dar leisim jiems juoktis is musu uz musu pinigus?

Arvydas Norkūnas
Arvydas Norkūnas
1 metus
Atsakinėti į  Auksinis kardas

Siūlyčiau pavažinėti po Olštyną piko valandomis. Judėjimo tempai Vilniuje atrodys kaip pasaka. Paskutiniame Vilniaus dienos sausio mėn. numeryje analizavau lėšų klausimą, ar sugebės sostinė per 1000 dienų iki jubiliejaus įsisavinti milijardo eurų sumą reikšmingiems miesto projektams vykdyti. Logika paprasta stambūs projektai geriausias politinio populiarumo laidas, o jubiliejus puiki proga to siekti! Visi savas šventes pasitinka paišlaidaudami.,Kokį 100- 150 mln gali sau leisti skolintis ir Vilnius.Meras pirmuosiuose rinkimuose dag žadėjo pasidarbuoti tiesiant naujas gatves, tačiau gatvių statybos lėšas nukreipė miesto skoloms padengti. Dabar forsuodamas šį trūkumą taipogi gali pelnyti labai didelės vilniečių dalies simpatijas ir šiuo atveju, jei senai pažadėtieji gatvių… Skaityti daugiau

Petrius
Petrius
1 metus

Dar viena nesamoninga gatve, kurioje bus sviesoforu 🙁

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button