Vilniaus gatvės

Nuo sausios 1 d. sostinėje keisis rinkliavos zonų ribos: ką svarbu žinoti vairuotojams?

Daugelyje sostinės gatvių automobilių stovėjimo vietų užimtumui viršijus 85 proc., nuo sausio 1 d. keičiasi rinkliavos zonų ribos. SĮ „Susiekimo paslaugos“ primena, kad pagal naujai Vilniaus miesto tarybos patvirtintas ribas po Naujųjų metų bus keičiamas ir ženklinimas – darbai vyks palaipsniui, o vairuotojų prašoma atidumo. Taip pat įmonės atstovai dalinasi, į ką reikėtų atkreipti dėmesį.

 „Nuolat atliekame stovėjimo vietų užimtumo stebėjimus – kai piko metu jis viršija 85 proc., tokios vietos natūraliai nebeatlieka savo pagrindinės funkcijos, parkavimas vyksta chaotiškai. Maždaug penktadalį srauto Senamiestyje sudaro būtent vietos ieškantys vairuotojai. Visų zonų ribas koreguojame ten, kur matome didžiausią užimtumą, kad būtų išlaikytas tolygus srautų pasiskirstymas. Šį rudenį atlikome naujausią vairuotojų apklausą – beveik 70 proc. respondentų pritaria, jog mokamas stovėjimas įveda daugiau tvarkos, o tai yra didelis pačių vairuotojų suvokimo ir vertinimo pokytis“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

M. Gusarovienė priduria, kad tokiu sprendimu siekiama ne tik reguliuoti eismo srautus, netvarkingą parkavimą centro prieigose ir kitose miesto vietose, o ir daugiau erdvės suteikti pėstiesiems, dviratininkams, mažinti triukšmo lygį mieste, oro taršą, asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus, taip įgyvendinant miesto darnaus judumo plano tikslus. Prognozuojama, kad po šių rinkliavos zonų plėtros keitimų automobilių vietų užimtumas mieste galėtų sumažėti maždaug 12 procentų.

Ką svarbu žinoti vairuotojams?

Patvirtinti šie pagrindiniai zonų ribų pakeitimai:

  • Mėlynoji zona nuo šiol apims buvusią raudonąją zoną ir dalį geltonosios zonos ties Lukiškėmis ir Gynėjų gatve, kuriose automobilių srautai per pastaruosius metus ryškiai išaugo.
  • Raudonąja zona tampa Užupis, Senamiesčio prieigos nuo Pylimo gatvės, Konstitucijos g. prieigos, kuriose telkiasi verslo centrai, daugėja traukos objektų, ir teritorija tarp Gedimino pr., J. Jasinskio ir A. Rotundo gatvių.
  • Geltonoji zona apims Žvėryno dalis tarp Latvių ir Paribio gatvių, teritoriją prie buvusio „Audėjo“ centro, Paupio kvartalas, dalis Naujamiesčio bei Šnipiškės iki Žalgirio gatvės. Taip pat geltonąja zona šiltuoju sezonu nuo gegužės 1 iki rugsėjo 30 d. tampa erdvės prie Valakampių paplūdimio, Balsio, Balžio ir Tapelių ežerų.
  • Žaliąja zona tampa Antakalnio dalis aplink Sapiegų parką, kuriai pritarė ir šių apylinkių gyventojai.

Pagal naujai patvirtintas rinkliavos zonų ribas nuo sausio mėn. gatvėse, kuriose šiuo metu renkama rinkliava už stovėjimą, bus pradėtas keisti ženklinimas. Patvirtinus zonų teritorijas, apmokestinamos tos gatvės, kuriose kyla parkavimo tvarkos ar užimtumo problemos, kai jis viršija 85 proc. rodiklį. Apie mokamą stovėjimą vairuotojai informuojami kelio ženklais, nurodančiais kokiomis dienomis ir valandomis reikia mokėti už stovėjimą.


Ką svarbu žinoti gyventojams?

Šiuo metu gyventojų turimi automobilių stovėjimo leidimai galios tokiomis pačiomis sąlygomis, kokiomis ir buvo išduoti. Tai reiškia, kad gyventojams nereikia imtis jokių konkrečių veiksmų iki tol, kol baigsis turimo leidimo galiojimas. Pratęsiant leidimą arba įsigyjant papildomą antrojo automobilio stovėjimo leidimą po sausio 1 d., bus priskirta nauja leidimo galiojimo teritorija. Apie tai gyventojai bus informuoti tiesiogiai elektroniniu paštu, o taip pat tikslią informaciją, kaip atrodys naujos gyventojų leidimų galiojimo teritorijos.    

Pratęsti turimą ar įsigyti naują leidimą greita ir patogu elektroniniu būdu tinklalapyje www.vilniustransport.lt. Taip pat galima atvykti į vieną iš Klientų aptarnavimo centrų, esančių Gedimino pr. 9A (Vinco Kudirkos a.) arba Geležinkelio g. 16 (Geležinkelio stotyje).

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

45 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.


Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
9 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
anupras
anupras
1 metus

Galėtų dvigubai ar net trigubai pabranginti visas tas zonas. Ir netgi trigubai pabranginus būtų pigiau negu Rygoje. Jei pabrangintų tik dvigubai, būtų pigiau negu Taline.

Praeivis
Praeivis
1 metus

Šiaip viskas būtų OK su tuo zonų plėtimu, tikrai srautas Senamiestyje ir jo apylinkėse yra per didelis ir turi būti mažinamas, na bet turi būti dalykai kiek labiau apgalvoti… Ofisą konkrečioje vietoje išsirinkome nemaža dalimi dėl aplinkui buvusios geltonos parkavimo zonos, kurioje darbuotojams kas mėnesį išpirkdavome mėnesinį leidimą statyti. Šiokie tokie kaštai, bet darbuotojai laimingi, parkavimo problemos nėra. Dabar geltonoji zona prie mūsų pavirsta raudonąja – OK, tiek to, išpirksime tuos leidimus, bus kažkiek didesni kaštai, bet verta… oh wait! tokie mėnesiniai leidimai parduodami tik žalioje/geltonoje zonose, o raudonoje/mėlynoje gi kažkodėl neparduodami. Sukitės kaip norite, pavyzdžiui statykite visai dienai už… Skaityti daugiau

JOnas
JOnas
1 metus
Atsakinėti į  Praeivis

Su viesuju transportu nelygis atvaziuot?

Timas
Timas
1 metus
Atsakinėti į  JOnas

O kam lygis kai smirdanciu zmoniu uzgrustas ir dar uzkinstas stumdosi ir per ausi reik vis kam nors duot ?

Vaidas
Vaidas
1 metus
Atsakinėti į  Timas

Kiek galima skalambyti tuos mitus apie smarvę? Va nuo ko visas miestas smirda, tai nuo automašinų, kur susigrūdę kamščiuose vaizduojasi patogumą

Mindaugas
Mindaugas
1 metus
Atsakinėti į  Praeivis

Jau nekalbant apie automobilių srauto mažinimą mieste, Senamiestis turės tapti ne automobilių zona. Deja, bet ir taip jau vėluojame šiuo klausimu. Vakarų Europoje šis lūžis jau anksčiau įvykęs ir ties tuo dirbama seniai. Yra alternatyvų, tiesiog reikia pamažu pakeisti įpročius. Dažnam lietuviui automobilis yra tarsi antras po oro reikalingas dalykas. Kodėl Vakarų Europoje netgi vadovas gali važiuoti viešuoju transportu/dviračiu/traukiniu/paspirtuku, o pas mus visiems po vieną reikia sėdėti automobily kamštyje ir apkrauti miestą (ypač Senamiestyje) bei dūmyti?

ateivis
ateivis
1 metus
Atsakinėti į  Praeivis

Viešasis transportas netinka? Dviračiai, el. paspirtukai irgi ne? Nu tada teks kraustytis į užmiestį ar priemiestį, kur yra daug nemokamos parkavimo erdvės. Kas šiaip miestui (ir jums patiems) yra labai gerai, nes jūs ryte ir vakare važiuosite kryptimi, priešinga kamščiams, sutaupysite sau nemažai laiko.

Jonas
Jonas
1 metus

siaubas. pinigu plesikai, tai gerai kad viesa transporta zada nemokama daryt

Vaidas
Vaidas
1 metus
Atsakinėti į  Jonas

Nedarys to viešojo transporto nemokamo, ir ačiūdie 🙂
Nemokama tebūnie tik dešra darba parcyjas elektoratui

Back to top button