NuomonėVilniaus gatvės

NUOMONĖ: Sostinės spūsčių dviračiais ir paspirtukais nepanaikinsime

Šią savaitę Susisiekimo ministerija pristatė susisiekimo strategiją iki 2030 m. Miestams savo planus ministerija įvardija taip: „Pagal Darnaus judumo planą sieksime gerinti patogias jungtis mieste, kad iki 2030 m., lyginant su 2017 metais, miestiečių kelionės pėsčiomis paaugtų 2%, dviračiais paaugtų 7%, viešuoju transportu paaugtų 5%, automobiliais sumažėtų 14%“.

Ką reiškia šie skaičiai Lietuvos sostinei? Vilniaus savivaldybės duomenimis, 2016 m. vos 0,6% visų kelionių buvo atliekama dviračiu, todėl, jei siekiama šį skaičių padidinti 7 procentinėmis dalimis, bendra kelionių dviračiais dalis padidės iki 0,66%. Tai visai nereikšmingas, paklaidos dydžio pokytis, kuris jokios įtakos susisiekimo problemoms neturės. Jei kalbama apie bendrą kelionių dalies dviračiais padidinimą iki 7%, keliaujančių dviračiais skaičių reikėtų padidinti net 12 kartų.

Vilnius yra plačiai išsidėstęs miestas su kalvotų reljefu. Dviračių sezonas čia trunka iki 6 mėnesių: net jei šiltuoju metu dalis vairuotoju persės ant dviračių, žiemos mėnesiais naujomis dviračių trasomis pasinaudos vos keli entuziastai. Tai įrodė ir šiemetinė žiema. Navigacijos technologijų įmonės „TomTom“ duomenimis, būtent žiemą ir vėlyvą rudenį spūstys sostinėje – didžiausios. Vasara kamščiai mažesni dėl pasibaigusių mokslo metų ir gyventojų atostogų.

 

„TomTom“ miestų statistika rodo, kad iki karantino spūstys sostinėje, nepaisant sparčiai tiesiamų dviračių takų, augo po 2% kasmet. Praėjusiais metais Vilnius spūstimis prilygo 8,5 mln. gyventojų turinčiam Niujorkui. Pavyzdžiui, Ispanijos sostinėje Madride (3,2 mln. gyv.) spūstys yra trečdaliu mažesnės nei Vilniuje, nors dviračiais keliaujančių procentas toks pat – 0,6%. Madrido ir kitų Ispanijos didžiųjų miestų paslaptis – dviejų lygių sankryžos ir gerai išvystas metro tinklas.

Spūstimis gerokai lenkiame ir Amsterdamą, Helsinkį, Oslą, Kopenhagą. Visi šie miestai nuolat vysto metro tinklą. Metropoliteno spūsčių problemą išsprendė ir gerokai mažesni už Vilnių miestai: Lozana (138 tūkst.), Renas (218 tūkst.), Lilis (233 tūkst.), tuo tarpu „Susisiekimo paslaugų“ vadovei planai statyti metro, kaip ji pati teigė, atrodo kosminiai. Panašus ir visos dabartinės Vilniaus valdančiosios daugumos suvokimas.

Susisiekimo ministerija, kaip visos Lietuvos transporto politikos formuotoja, šiuo klausimu turėtų būti ryžtingesnė ir stengtis pakelti bendrą ambicijų lygi aukščiau vaikščiojimo pėsti ir važinėjimo dviračiais bei paspirtukais, kuriais taip nuoširdžiai rūpinasi.

 

Parengė Danielius Jauniškis

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
56 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
13 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Gabr
Gabr
25 dienas (-ų)

Jau tiek nesąmonių prirašyta į tokį trumpą tekstą, kad net nežinau nuo ko pradėti. Paimta kažkokia random statistika ir bandoma įrodyti, kad geriau nieko nedarykim, t.y. nediversifikuokim būdų, kaip žmonės gali keliauti), o geriau sukiškim milijardus į metro, kurio entuziastai taip ir nesugeba pateikti verslo plano, kokiu būdu miestui nereikės atidarius pirmą liniją, kišti papildomus dešimtis milijonų per metus subsidijoms, dėl nepakankamų srautų. Nieko prieš neturiu metro. Jis Vilniuje tikrai kada nors bus, bet kol nėra sutvarkytas pagrindas apie tokius blizgučius net nėra ko ir kalbėti. Suprantu, kad visi miestiečiai neabejingi transporto temai, nes tai liečia visus, bet realiai daugumos… Skaityti daugiau

Tautis
Tautis
27 dienas (-ų)

dar prieš pradedant skaityti sau pasakiau, kad neišvengiamai bus nuvesta viskas prie metro statybų. Galvojau tik kiek subtiliai. Na nepavyko Danieliau Jauniški, o juk ne pirma kart rašot šia tema (pagūglinus “žurnalistą” paveikslas nusipiešia aiškus – “respublika”, “alkas”, “metro”).
Komentaruose kaip argumentus už matau Zuoko pavardę – jūs rimtai? Jei Zuokas kažkam pritarė, tai tik dėlto, kad matė galimybę pasipelnyt. Ne tas žmogus, kuris dėl miesto gerovės stengtųsi. Apie metro išdiskutuota jau n kartų ir negirdžiu jokių naujų argumentų, tik tą patį begalinį norą bet kokiu būdu jį prastumti. Tikiuosi nepavyks jums iš miestiečių pinigų savo kišenes pasipildyt

Tomcius
Tomcius
28 dienas (-ų)

As tai noreciau, kad istiesu VMS padarytu gyva diskusija, nes bent jau as kazko geresnio uz metro nematau.

Tomas
Tomas
27 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Tomcius

Vilniuje yra bent keletas požeminių perėjų, kurių daugelis atrodo pasibaisėtinai. Galima bandyti įsivaizduoti kaip atrodytų keliolika kilometrų požeminių metro linijų. Ir galų gale, Jūs tikrai norite perkasti pusę Vilniaus, kad galėtumėte pasivažinėti ankštose šachtose po Žeme? Jeigu taip, tuomet vertėtų kokį mėnesį pagyventi Londone, Paryžiuje ar Maskvoje ir pažiūrėti kokios ten nuotaikos metro požemių vagonuose. Ir beje, gal žinote ar Šiaurinė gatvė bus tiesiama?

Tomas
Tomas
28 dienas (-ų)

Žmonėms patinka sėdėti mašinose. Yra lengviau sėdėti mašinoje su kondicionieriumi per kamštį negu autobuse ar važiuoti dviračiu.
Atnaujinus šviesoforų ir transporto srautų valdymo sistemas situacija pagerės porą kartų, bet akivaizdu, kad automobiliais naudojasi vis dar per daug žmonių.

MikrorajonVibes
MikrorajonVibes
29 dienas (-ų)

VMS yra nevykėlių irštva. Kol ten sėdės Šimašius tol ten sėdės ir Pakalnis, o VT projektai atrodys kaip Sibiro mieste, o ne Europos Sąjungoje. Manau jokie argumentai neveiks jiems, šitie žmonės – tik ledkalnio viršūnė visiškų sovietikų dominuojamame transporto sektoriuje. Reikia tiesiog ruoštis kitiems rinkimams ir pasakoti draugams, kad Šimašius yra posovietinis kaimas, nesuprantantis kaip turi atrodyti šiuolaikinio miesto transporto sistema, o laikas jo VMS turi baigtis kuo greičiau. “Autobusas gali tą patį” my a**.

Jonas
Jonas
28 dienas (-ų)
Atsakinėti į  MikrorajonVibes

Tu įvardink konkretų žmogų, kuris galėtų pakeisti Šimašių. Tokį, kuris būtų progresyvesnis transporto atžvilgiu, turėtų realistiškai įgyvendinamų idėjų dėl VT ir infrastruktūros plėtros, ir dar būtų pakankamai populiarus, kad būtų išrinktas. O kalbant apie Šimašių, gal priminti kaip miesto VT atrodė prieš Šimašių, kiek ir kokie buvo dviračių takai, ar iš vis buvo kalbama apie jaukias gatves?

MikrorajonVibes
MikrorajonVibes
28 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Jonas

Praeitus rinkimus buvo Kreivys, kuris siūlė ‘fast tram’ standarto tramvajus (t.y. Krokuvos naujo standarto), kurie, iš esmės buvo light rail sistema (nesikertanti su keliais). Tai buvo geras sprendimas. Zuokas jau buvo susidaręs dėl dviejų tramvajaus linijų su Systra (labai rimta tarptautine kompanija), bet Šimašius su savo VGTU chebra numarino projektą (‘autobusai gali tą patį’). Už Zuoką balsuoti nebūčiau net pagalvojęs praeitus rinkimus, bet kitus (jei nebus kitų rimtų variantų) reikės turbūt balsuoti už jį. Vis tik rimto transporto tinklo (ir transporto mazgo stoty) sukūrimas ir geležinkelių integravimas į jį yra pagrindinė Vilniaus užduotis, kurią Šimašius 8 metus bus tiesiog bukai… Skaityti daugiau

Visur taškytojai
Visur taškytojai
25 dienas (-ų)
Atsakinėti į  MikrorajonVibes

Kam mums tie tramvajai?! Pas mus yra troleibusai ir autobusai. Jums kad tik biudžetą taškyt. Šimašius atėjo ir viską rimtai įvertino ir ištraukė Vilnių iš bankroto. Pas mus autobusai į minusą dirbą, o jus norit dar tramvajus įgrūst ir metro pastatyt.

Maestro
Maestro
28 dienas (-ų)
Atsakinėti į  MikrorajonVibes

Mero idealaus nerasime niekada, gaila, bet komandoje nėra teisingai mąstančių žmonių, kurie galėtų to imtis ir pagaliau vieną kartą padarytų, deja ir šiuolaikiškai mąstančių transporto specialistų neturime, todėl yra taip, kaip čia ir paminėta, nesugebama net užsienio konsultantų pasisamdyti, atrodytų, kad geresnių specu už VGTU daugiau niekur nera

Konsultantas
Konsultantas
23 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Maestro

Dabartinis meras net nesugeba organizuoti bent vieno, mažesnio už Vilnių, Europos miesto aplankymo ir sužinoti, kaip privačiomis lėšomis statomi ir eksploatuojami metro. Europos provincija liksime ilgam.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button