Vilniaus gatvės

Naujas Vilniaus gatvės gyvenimo etapas – be automobilių triukšmo

Viena pagrindinių sostinės gatvių – Vilniaus gatvė – bus išvalyta nuo automobilių keliamo triukšmo ir taršos. Jos atkarpa nuo Islandijos gatvės iki Gedimino prospekto nuo šiol iki pat šiltojo sezono pabaigos bus skirta pėstiesiems ir dviratininkams. Galimybių šis sprendimas suteikia ir Vilniaus gatvėje įsikūrusioms lauko kavinėms. 

Gegužės viduryje paskelbusi apie naujus žingsnius, priimtus siekiant sumažinti automobilių judėjimą ir ypač tranzitinį eismą senamiestyje, o kartu paskatinti jį lankyti pėsčiomis ar dviračiais, sostinės savivaldybė įvardijo ir keturias senamiesčio gatves, kuriose bent jau šiltojo sezono metu turi būti maksimaliai apribotas automobilių eismas. Viena tų gatvių – Vilniaus. Tai – vienas pirmųjų etapų, ruošiantis nuo liepos pradžios judėjimą senamiestyje pertvarkyti eismo kilpomis

Iki spalio 1 d. visomis savaitės dienomis transporto judėjimas Vilniaus g. atkarpoje tarp Islandijos ir Gedimino pr. bus organizuojamas suteikiant prioritetą pėstiesiems ir dviratininkams. Uždarius automobilių patekimą nuo Islandijos gatvės pusės, Vilniaus gatvės atkarpoje nuo susikirtimo su Islandijos gatve iki įvažiavimo į vidinį kiemą ties Vilniaus g. 22 pastatu bus numatytas tik pėsčiųjų ir dviračių eismas centrine gatvės dalimi (2,5 m pločio zonoje). Tuo pačiu principu pėsčiųjų ir dviračių eismas bus organizuojamas atkarpoje ties Vilniaus g. 7 ir 9 namais. Gyventojai į savo kiemus nevaržomai pateks per Totorių ir Labdarių gatves, bet pašalinis transportas čia nebus pageidaujamas.  

 

Tikimasi, kad ši pertvarka bus naudinga ir smulkiesiems verslininkams, šiuo metu išgyvenantiems sudėtingą etapą dėl karantino apribojimų. Vilniaus miesto savivaldybė parengė tvarką, leidžiančią ant Vilniaus gatvės šaligatvių ir iš dalies – važiuojamojoje gatvės dalyje įrengti lauko kavinių terasas. Kavinių išdėstymo ir įrengimo principai matyti pridedamoje schemoje. 

Vilniaus gatvėje įsikūrusios lauko kavinės turės laikytis tam tikrų reikalavimų – neužtverti įėjimų į pastatus, automobilių eismo zonose kavines reikės įrengti ant laikinų pakilų ir apsaugoti jas nuo aptarnaujančio transporto eismo dekoratyviniais atitvarais ar gėlinėmis, laikytis vienodo pakylų ir atitvarų įvaizdžio, užtikrinti klientų ir personalo saugumą. Eismo saugumo reikalavimai nustatyti ir skėčių įrengimui.

Primintina, kad Vilniaus gatvėje yra nustatyti gyvenamosios zonos reikalavimai, kur taikomas pėsčiųjų prioritetas automobilių atžvilgiu.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
52 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
7 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Auksinis kardas
Auksinis kardas
9 mėnesius

Visi normalus miestai tokiems stulpeliams turi savo dizainą (pvz įrašykite į Google images ‘London bollard’ ar ‘New York bollard’). Mažoji architektura yra svarbi miesto identiteto dalis. Vilniuje šitie stulpeliai, aišku, bus pigiausi, kokius galima rasti Senukuose ar Ermitaže. Taip pat kaip su tom kraupiom tvorom žaliom visur. Kokia savivaldybe su savo ‘vyr architektu’, tokia ir mazoji architektura. Piguva.

hmm
hmm
9 mėnesius
Atsakinėti į  Auksinis kardas

kiek suprantu esmė pavemti ant visko, kas tik įmanoma, kaip kokiam gyvenimo įskaudintam paaugliui:) pilna ir vilniuje tokių “london bollard” tipo ir dar gražiau atrodančių, jei tai yra pastovi ilgametė konstrukcija.. čia gi trijų mėnesių laikina daiktas, kas statys granitinius… ir kur gi londono žalių tvorų geresnis analogas??

Auksinis kardas
Auksinis kardas
9 mėnesius
Atsakinėti į  hmm

Šito ‘dizaino’ barjerai yra statomi ir nelaikinose vietose kaip Trakų gatvė, daugiabučių kiemai ir kt. Ir bet kokiu atveju – trims mėnesiams tokioje gatvėje jau bet kuriame normaliame mieste būtų buvę atvežti normalūs. Londono tvoros? Londone visur default yra black cast fence, bet, jei sugalvoja kas geriau, gali dėti kitokia, pvz medine prie parko ar pan. Turi leisti vietinis rajono skyrius bet ką. Nepamatysi ten piguvos kaip tos žalios tvoros niekur. Dėl dabartiniu žmonių VMS, Vilnius yra blogiausia ES sostine tiek (naujos) mažosios architekturos prasme, tiek viešojo transporto ir planų jam prasme, tiek naujos statybos prasme. Dėl to ir ‘vemiu’… Skaityti daugiau

Mindaugas
Mindaugas
9 mėnesius

Kodėl tik šiltuoju laikotarpiu uždaromos gatvės? Vilniaus centras galėtų būti vieta be automobilių, tai ilgalaikis pokytis, kurio seniai laukta.

Vilnietis
Vilnietis
9 mėnesius
Atsakinėti į  Mindaugas

Vilniaus gatvė galėtų būti ir be gyventojų. O kam tie gyventojai? Užtveriam visą senamiestį, iškeldinami gyventojus, kad galėtume prikišti kuo daugiau lauko kavinių, o turistus galėtume apgyvendinti žmonių butuose. Juk iš jų viešbučius galėtume padaryti. Miestiečiams centro nereikia, jo reikia tik verslininkams ir turistams.

Andrius
Andrius
9 mėnesius
Atsakinėti į  Vilnietis

Kalba eina apie automobilius, ne gyventojus

Vilnietis
Vilnietis
9 mėnesius

Vilniaus gatvė galėtų būti uždengta stikliniu stogu.

Back to top button