Vilniaus gatvės

Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

Vilniaus valdžia negaili dėmesio ir pinigų dviračių takų statybai. Reikia pagalvoti, kaip efektyviai šią sukurtą susisiekimo infrastruktūrą išnaudoti. Didelių pasiekimų šioje srityje turi Indija ir Vietnamas. Vilniuje automobilių spūsčių mastui artėjant prie Indijos miestų, galima pasinaudoti pastarųjų patirtimi – dviračių taksi kroviniams ir žmonėms pervežti. Indijoje tokiu transportu užsiima žmonės, vadinami „rikšomis“. Žmonių pervežimui jie naudoja įvairių konstrukcijų dviračius ir motorolerius, taip mažindami automobilių spūstis.

Esant dabartinėms tendencijoms, Indijos miestų automobilių spūsčių mastą galime pasiekti per du dešimtmečius. Navigacijos technologijų įmonės „Tom Tom“ duomenimis, didžiausios spūstys pasaulyje fiksuojamos Indijos mieste Bengalūre, kur vairuotojai vidutiniškai kasmet kamščiuose praleidžia po 243 valandas. Vilniuje šis rodiklis siekia 167 valandas ir turi tendenciją didėti po 2 proc. kasmet. Jei situacija nesikeis, Bengalūro lygį pasieksime per 20 metų.

Nors per pastaruosius keletą metų Vilniuje buvo nutiesta daugybė kilometrų dviračių takų, susiaurinta keletas gatvių, įdiegta moderni šviesoforų valdymo sistema, eismo situacija ne tik kad negerėjo, bet tolydžio blogėja. 2017 m. kamščiuose praleidome 154 val., 2018 m. – 156 val., 2019 – 167 val.

Akivaizdu, kad Vilniuje taikomos priemonės yra neefektyvios. Vakarų Europos miestai šį klausimą sprendžia kiek kitaip: pirmiausia turi atsirasti greita, galinga ir patraukli viešojo transporto rūšis (dažniausiai tai yra metro), o greta jos kuriama pagalbinė infrastruktūra – dviračių takai, mažesnio galingumo viešojo transporto tinklas. Toks derinys puikiai veikia Amsterdame, Kopenhagoje ir daugybėje kitų vakarietiškų miestų. Gi Vilniuje problemą mėginame spręsti tik pagalbinėmis priemonėmis, kurios savaime norimo efekto negali duoti.

Todėl turime pasirinkti: ar ir toliau planuosime tik dviračių takus, kuriais žiemą pravažiuoja keletas dviratininkų, ar imsimės planuoti metropoliteną, kuris iš esmės išspręstų Vilniaus susisiekimo problemas?


Autorius: Juozas Zykus

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

29 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.


Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
4 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Eduardas
Eduardas
2 mėnesius

Tiesiog ką…? Kas čia per straipsnis?

Tomcius
Tomcius
2 mėnesius

Tai vat butent kad pagalbine infrastruktura vos vos padeda, bet spusciu is esmes nesumazina, gal ir butu dar bloagiau, jei ne dviraciu takai ir viesasis, bet abejoju. Jau dabar reikia rimtai mastyti apie metro, o ne tada kai bus totalus chaoas su eismu. Jau nekalbu kaip miestas atrodys po 20 metu, padides prasiples dar toliau i vietas kaip Suderve, mazaja riese, didziaja riesia ir t.t. kai ten bus daug daugiabuciu ir dar is ten zmones vaziuos i centra. Metro butina tureti pries tai kai bus totali pize, o ne poto kai bus totali pize.

Kristijonas
Kristijonas
2 mėnesius

Nesiryžtu spręsti ar metro apsimoka ar ne, reikėtų detalių skaičiavimų, iš akies atrodo kad Vilniaus tankumas smarkiai per mažas, kad metro atsipirktų. Tačiau tokie tendencingi straipsniai tikrai metro nereklamuoja. Visas straipsnis paremtas dviem loginėm klaidom: Tiesinė ekstrapoliacija link Indijos situacijos su prielaida jog 2% metinis kamščių laiko augimas išliks. Prielaida neteisinga vien dėl to, jog kamščių augimas nebegalinis, nes pats kamščių didėjimas lemia kamščių mažėjimą – ilgi kamščiai skatina atsisakyti kelionių asmeninių autombilių, nes pradeda apsimokėti laiko prasme naudotis viešuoju transportu, dviračiu ar eiti pėsčiom. Dėl to svarbu kad visuose vietose kur susidaro kamščiai stovintiems automobilių vairuotojams būtų gerai matomi… Skaityti daugiau

mhhhhm
mhhhhm
2 mėnesius

kažkokie kliedesiai apie Indiją. Vilniuje kamščių praktiškai nėra lyginant su bet kokiu didesniu miestu, neaišku kokį ten pieno riebumą tomtomas matuoja. A juostų tinklas išspręstų visas VT problemas dvidešimčiai metų į priekį. Kažkam panašu labai nepatinka dviračių takai, nes per mažai pinigų gaunasi įsisavinti, tai reikia metro aferos.

Back to top button