Vilniaus gatvėsŽirmūnai

Kareivių gatvės rekonstrukcija: nauja „A“ juosta ir dviračių takas

Vilniaus savivaldybė vilniečių svarstymui pristato 3-iojo etapo Kareivių gatvės rekonstrukcijos projektinius pasiūlymus. Šios gatvės atkarpoje tarp Verkių ir Kalvarijų gatvių planuojama įrengti viešojo transporto eismo juostą, želdynų ir skiriamąją juostą, bevariklio transporto – dviračių ir kt. riedėjimo priemonių – taką, patogesnius pėsčiųjų takus.

Tokie infrastruktūriniai pokyčiai užtikrins patogesnį judėjimą visiems eismo dalyviams ir projektų tęstinumą (pirmajame etape buvo įrengta viešojo transporto eismo juosta nuo Žirmūnų g. iki įvažiavimo, antrajame etape – suprojektuota viešojo transporto eismo juosta nuo įvažiavimo iki Verkių st. bei numatyti rekonstrukcijos darbai Kareivių ir Verkių g. sankryžoje).

Kareivių gatvės ašis yra viena pagrindinių miesto susisiekimo arterijų, kuri svarbi bendram judumui: pėstiesiems, bevariklio transporto naudotojams, viešojo transporto ir autotransporto keleiviams. Bet kol kas transporto piko laikotarpiu šioje gatvės erdvėje formuojasi transporto spūstys, dėl ko kelionė viešuoju transportu ar automobiliu tampa sudėtingesnė. Pagerinti judėjimo sąlygoms ir skirtas trečiasis Kareivių gatvės pertvarkymo etapas.

 

Šiuo metu Kareivių gatvė yra 4 eismo juostų, viešasis transportas čia neturi atskiros eismo juostos. 2019 m. buvo atlikti „Viešojo transporto eismo juostų plėtros Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje projektiniai pasiūlymai su variantų analize“. Atlikti makro modeliavimo rezultatai parodė, kad Kareivių gatvės atkarpa tarp Verkių g. ir Kalvarijų g. patenka prie efektyviausių ašių viešojo transporto eismo juostų įrengimui.

„Vilnius daug investuoja į viešąjį transportą, todėl keleivių skaičius pastaruoju metu stabiliai auga. Nauji autobusai ir troleibusai, atnaujinama infrastruktūra ir greitėjančios viešojo transporto kelionės lemia geresnę šios paslaugos kokybę. Toliau sieksime, kad greitųjų autobusų ir kituose pagrindiniuose viešojo transporto maršrutuose būtų užtikrintos galimybės miestiečiams kuo greičiau ir sklandžiau pasiekti savo kelionės vietą, o naujos A juostos padės pasiekti šių tikslų“, – visame mieste planuojamas permainas komentuoja Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

SĮ „Vilniaus plano“ susisiekimo sistemų analitikas Marius Berulis sako, kad įrengus viešojo transporto juostą Kareivių gatvėje, kiekvienas, keliaujantis čia piko metu (tiek viešuoju transportu, tiek automobiliu) per metus sutaupys 4,96 val. Bendrai visi keliaujantys žmonės per metus sutaupys 20 708 val. (tai yra apie 863 dienas stovint spūstyse Kareivių g.), viešojo transporto važiavimo laikas piko metu sutrumpės 51 proc., važiavimo greitis padidės 40 proc. Pokyčiais turėtų būti suinteresuoti keliaujantieji šiandien Kareivių gatve važiuojančiais 6 ir 10 maršrutų troleibusais ir 5G bei 7 maršruto autobusais.

 

Numatoma, kad viešojo transporto eismo juostoje eismas būtų leidžiamas ne tik viešajam transportui, bet ir taksi bei elektromobiliams.

Taip pat formuosis vientisesnis bevariklio transporto tinklas, nes jo takai įrengti Verkių g., 2019 m. baigtas įrengti takas Kareivių g. nuo Žirmūnų – Kareivių g. iki O. Milašiaus g., kuris yra šalia EuroVelo trasos, įrengtos Neries g.

Verta atkreipti dėmesį, kad Kareivių gatvės atkarpoje nuo Žirmūnų g. iki Verkių g. planuojami rekonstrukcijos darbai panaudojant ES lėšas, o planuojamoji atkarpa nuo Verkių  g. iki  Kalvarijų  g. būtina  norint pasiekti maksimalų efektyvumą ir sprendinių vientisumą bei tęstinumą.

 

Projekto techniniai parametrai

  • Planuojamo objekto adresas – Kareivių gatvės atkarpa nuo Verkių iki Kalvarijų gatvių, Žirmūnai;
  • Atstumas – 550 m;
  • Numatomi pėsčiųjų ir dviračių takai;
  • Projekto vystytojas – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos infrastruktūros skyrius;
  • Projektinius siūlymus ruošė SĮ „Vilniaus planas“, projekto vadovė – Židronė Stankevičienė.

Viešas svarstymas

Visuomenės atstovai iki vasario 7-osios savo pasiūlymus gali teikti elektroniniu paštu [email protected] Projekto viešas svarstymas numatomas antradienį, vasario 11 d., Vilniaus miesto savivaldybės patalpose, Konstitucijos pr. 3, 215 kabinete. Diskusijų pradžia 17.00 val.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
16 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
8 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Miestietis
Miestietis
11 mėnesius

Iš straipsnio neaišku ar bus išgrįsta nauja A juosta, ar tiesiog esamo pločio gatvėje atskirs juostą viešąjam transportui?

Karolina
Karolina
1 metus

O ką darys su atkarpa nuo verkių g žiedo žirmūnų g iki kareivių nes ten pastovūs kamščiai!

O likę 80 proc. su automobiliais
O likę 80 proc. su automobiliais
1 metus

Pasikarkit ir sėdėkit kamščiuose ane?
Kam tas gatves platinti, kai galime ant esamų dviračių takus ir A juostas paišyti…

Jonas
Jonas
1 metus

Nejuokaukit su 80proc :)) Jei viename autobuse telpantys žmonės, išsodinti į mašinas po vieną gali užkimšti visą kelių juostų gatvę, tai dar nereiškia kad mokate skaičiuoti 🙂
Ir truputėlį apsišvieskit, urbanistika pasidomėkit, ką duoda gatvių platinimas, jei ne dar daugiau kamščių ir sumautą miesto gyvenimą.

O like koks 50% su automobiliais
O like koks 50% su automobiliais
1 metus

sededami apmastykite, kad galbut visai imanoma gyventi protingiau, negalvojant vien tik apie savo shiknos konforta

gediminas
gediminas
1 metus

Turėjai omenyje diskomfortą? Nes netrukdomai važiuoti autobusu yra komfortas, o sėdėti kamštyje – diskomfortas.

Tai kad
Tai kad
1 metus
Atsakinėti į  gediminas

deja daug kam atrodo atvirksciai – geriau sedesiu valanda uzsidares savo kibire, dyzeli garinsiu, negu lipsiu i autobusa, kur “smirda, ligos, purvina”, ir nagus nusilauzyt galima. ai, nu dar “tik lochai su vieusoju vaziuoja”, “ka apie mane zmones pagalvos?”

Ged
Ged
1 metus
Atsakinėti į  Tai kad

Tai ir kur taip kemsasi, gatves dar susiaurins??? D*** visiski… Nepriversit persesti i lochovozus vistiek…

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button