MadeinVilnius.lt – Vilniaus naujienų dienoraštis
Nuotrauka: Sauliaus Žiūros
Vilniaus gatvės

Kaip maloniai ir be trukdžių keliauti po miestą šventiniu laikotarpiu?

Artėjant šventiniam laikotarpiui sostinėje pastebimas gerokai didesnis sujudimas bei transporto intensyvumas nei įprastai – daug laiko tenka praleisti ne tik eilėse perkant dovanas, tačiau ir spūstyse. Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento specialistai pasakoja, kas lemia tokią situaciją bei pataria, kaip ruošiantis didžiausioms metų šventėms keliauti mieste.

„Viena pagrindinių spūsčių formavimosi priežasčių išlieka ta pati – jos dažniausiai susidaro dėl didelio transporto srauto, kuris Vilniuje kasmet vis auga. Per paskutinius trejus metus sostinėje registruotų transporto priemonių padaugėjo 6 proc. – iki 300 875. Papildomos spūstys formuojasi vairuotojams blokuojant sankryžas, blaškantis tarp eismo juostų ar užsiimant pašaliniais veiksmais, pavyzdžiui, naudojantis mobiliaisiais telefonais. Koncentracijos trūkumas dažnai lemia eismo įvykius, kurie trikdo sklandų judėjimą miesto gatvėse“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

Anot A. Apanovič, prieššventiniu laikotarpiu transporto srautai išauga ir spūstys fiksuojamos ne tik rytinėmis bei vakarinėmis piko valandomis, tačiau ir dienos metu. Taip pat pastebima, kad šventiniu laikotarpiu automobilių srautas žymiai padidėja prie prekybos centrų. „Mūsų turimais duomenimis, lyginant rugsėjo ir lapkričio – gruodžio mėnesių transporto srautus, labiausiai eismo intensyvumas išauga Ozo g., T. Narbuto – Saltoniškių g. ir P. Lukšio – J. Kubiliaus sankryžose. Čia fiksuojamas net 10-18 proc. padidėjęs paros eismo intensyvumas. Prognozuojama, kad bendras eismo intensyvumo padidėjimas prie prekybos centrų prieš Kalėdas šiemet išaugs 15-20 procentų“, – sako A. Apanovič.

Kaip keliauti, jog netektų užstrigti spūstyse?

Kalbėdami apie spūsčių susidarymo priežastis, specialistai pripažįsta, jog būtinos tiek eismo organizatorių, tiek pačių eismo dalyvių pastangos, jog šventinio laikotarpio nedrumstų spūstyse praleistas laikas.

„Nuolat dirbame, jog eismo srautų valdymo efektyvumas realiu laiku didėtų. Atnaujinus automatizuotą šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemą greičiau reaguojama į staigius transporto srautų pokyčius gatvėse – automatiškai parenkamos tinkamiausios šviesoforų reguliavimo ir valdymo programos atskiroms sankryžoms bei „žaliesiems koridoriams“. Remiantis vidutinėmis transporto spūsčių trukmėmis Vilniuje, šį rudenį piko vidutinė trukmė sutrumpėjo apie 20 min., lyginant su 2017 m. tuo pačiu laikotarpiu“, – sako A. Apanovič.

Nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio efektyvesniam miesto ir priemiesčio transporto srautų reguliavimui įgyvendinta daugiau nei 100 šviesoforų reguliavimo ir valdymo programų pakeitimų, įrengtos 8 naujos bei modernizuotos 33 šviesoforais reguliuojamos sankryžos (pėsčiųjų perėjos).

Remiantis Vilniaus miesto Eismo valdymo sistemos duomenimis intensyviausi transporto srautai fiksuojami: Ukmergės – Geležinio Vilko g. sankryžoje: apie 99,5 tūkst., Kalvarijų – Kareivių – Ozo g.: apie 83,2 tūkst., Ozo – Gelvonų g. apie 75,6 tūkst., Geležinio Vilko – Gerosios Vilties g.: apie 65,6 tūkst., Liepkalnio – Žirnių g. – Minsko pl.: apie 65 tūkst., Laisvės pr. – T. Narbuto g. – Pilaitės pr.: apie 63,8 tūkst., Savanorių pr. – Vilkpėdės g. – 57,2 tūkst. transporto priemonių per parą.

Fiksuojama, jog šį rudenį viename automobilyje Vilniuje vidutiniškai važiavo vos 1,32 žmogaus. Tai reiškia, jog miestiečiai yra linkę keliauti asmeniniais automobiliais, dažnu atveju –  po vieną. Eismo organizavimo specialistai ragina planuoti bendras keliones, jungiantis su šeimos nariais, kolegomis, nes didinant kiekvieno automobilio užpildymą natūraliai mažėtų transporto srautas gatvėse.

Eismo organizavimo specialistai pastebi, kad įsijungus žaliam šviesoforo signalui pirmas automobilis pajuda tik po 2–3 sekundžių, antrasis – praėjus 2-3 sekundėms nuo pirmojo, o kartais tarpai tarp automobilių siekia iki 30-40 metrų. Skaičiuojama, jog dėl tokios pavėluotos reakcijos per 30 sekundžių trukmės žalią šviesoforo signalą pravažiuoja 12 – 15 transporto priemonių, kai jų galėtų pravažiuoti apie 20, o tai bendrame eismo sraute yra apie 30 procentų daugiau. Eismo organizavimo specialistai pataria laiku reaguoti į šviesoforo signalus ir nesiblaškyti.

Taip pat vairuotojams rekomenduojama iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą ir nesirikiuoti kaskart, kai kitoje juostoje pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomas prastovas, išauga eismo įvykių tikimybė ir sumažėja eismo juostų pralaidumas.

Savo kelionėms miestiečiai kviečiami rinktis ir rekordiškai atsinaujinantį viešąjį transportą. Šiuo metu Vilniuje jau važiuoja beveik 250 naujų autobusų, o iki vasario pabaigos, planuojama, jog išriedės ir 41 troleibusas. Mieste daugėjant naujų viešojo transporto priemonių, auga keliaujančiųjų viešuoju transportu skaičiai ir didėja keleivių pasitenkinimas – šiemet fiksuojamas geriausias per visą įmonės istoriją keleivių pasitenkinimo viešuoju transporto rodiklis, siekiantis 8 balus.

Planuojat keliones viešuoju transportu šventiniu laikotarpiu, o ypač – piko metu, rekomenduojama pasilikti laiko atsargą ir išeiti bent 5-10 minučių anksčiau. Svarbu žinoti, kad jei viešojo transporto tenka laukti ilgiau nei numatyta, visuomet galima rinktis kito maršruto autobusus ir troleibusus, keliauti su persėdimu – tai kartais net padeda sutaupyti laiko. Savo kelionę rekomenduojama susiplanuoti – tai patogu padaryti programėlėje m.Ticket, kurioje pasirinkus transporto judėjimo rodymą žemėlapyje galima jį stebėti realiu laiku bei atitinkamai planuotis tolimesnę kelionę. Taip pat susiplanuoti kelionę galima ir apsilankius m.stops.lt – paspaudus ikonėlę „Rodyti transporto judėjimą“ galima matyti ne tik viešojo transporto judėjimą realiu laiku, bet ir kiek naujų autobusų bei troleibusų jau važiuoja ir kokiuose maršrutuose.

Eismo organizavimo specialistai linki greito ir saugaus susisiekimo mieste, o taip pat – kantrybės ir supratingumo vieni kitiems.

PARAŠYKITE KOMENTARĄ

avatar
  Užsisakyti komentarų pranešimus  
Pranešti apie

Panašūs pranešimai

Grandiozinis susisiekimo projektas: Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryža bus dviejų lygių

Evaldas Činga

Sostinėje intensyviai vyksta gatvių apšvietimo atnaujinimo darbai

Made in Vilnius

Pavasarį prasidės Kareivių – Verkių ir Kareivių – Žirmūnų gatvių sankryžų rekonstrukcija

Evaldas Činga

Inovatyvios technologijos sostinėje padeda drausminti pažeidėjus

Evaldas Činga

Ar tikrai ant kelių barstoma druska gadina asfalto ir betono dangą?

LRT.lt

Vilniaus pakraščiuose sutvarkyta apie 400 km žvyrkelių

Evaldas Činga

Šis internetinis portalas naudoja slapukus (angl. cookies), kad pagerintų jūsų naršymo kokybę. Slapukus galite atšaukti bet kada. Sutinku Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika