Vilniaus gatvės

Į sankryžas grąžinta daugiau kaip šimtas žaliųjų rodyklių

Pastaraisiais metais Lietuvos keliuose buvo grąžinta daugiau kaip šimtas lentelių su žaliomis rodyklėmis, kurios leidžia sankryžose automobiliams sukti į dešinę degant raudonam šviesoforui. 

Šie eismo elementai panaikinti lygiai prieš metus. Kilus pasipiktinimui dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė po savaitės sprendimą atšaukė, tačiau nurodė suderinti rodyklių grąžinimą su Transporto kompetencijų agentūra.

Transporto kompetencijų agentūra BNS informavo, kad šalies savivaldybės nuo 2020-ųjų sausio pateikė 267 prašymus iš naujo įrengti žaliąsias rodykles, iš jų buvo patenkinti 107.

 

102 atvejais savivaldybėms rekomenduota eismą sankryžose reguliuoti tik įprastais šviesoforais, taip pat pasiūlyta įrengti 58 papildomas šviesoforų sekcijas, kai nustatyta, jog tai maždaug per pusę mažina automobilių grūstis lyginant su įprastais šviesoforais.

Apie 40 proc. prašymų grąžinti žaliąsias rodykles atmesta dėl blogo matomumo sankryžose.

Daugiausia žaliųjų rodyklių leista grąžinti Klaipėdai – 25, tenkinta pusė prašymų. Panevėžyje grįžo 17 lentelių, Šiauliuose – 13. Vilniuje tenkinti tik devyni prašymai vėl įrengti rodykles iš 30, Kaune – vos du iš 20.

 

Žaliosios rodyklės grįžo ir Kėdainiuose (8), Tauragėje (7), Palangoje (5), Alytuje (4), Skuode (4), taip pat Anykščiuose, Vilkaviškyje (po 3), Jurbarke, Gargžduose, Plungėje (po 2), viena rodyklė grąžinta Ukmergėje. 

Daugiausiai naujų papildomų sekcijų rekomenduota įrengti taip pat didmiesčiuose: Vilniuje – 16, Klaipėdoje – 14, Kaune ir Panevėžyje – po 9.

Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.

 

Naikinti žaliąsias rodykles Susisiekimo ministerija pasiūlė dar 2014-aisiais, remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu. Jis, pasak ministerijos, parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.

Autorius Ignas Jačauskas

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
36 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
3 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Tomas
Tomas
4 mėnesius

Man tik vienas klausimas kas atsakys uż tai kad, nuėmė iš pradžių??? Pagal teisybė reikėtų tą żmogui išstatyti sąskaitą už tą darbą plius duoti 5 metų pasedeti už tokias nesąmones!!!

Saulius
Saulius
4 mėnesius

Man baisu,kaip Vilniuje padidejo grustis,kai panaikino sias rodykles,kuriu anksciau tose vietose nubuvo.Pvz.Ozo ir Kalvariju sankryzoje,kas keisciausia,tai kai dega zalia sukant is Kalvariju i Ozo g. link Akropolio,raudona dega ir nera jokios rodykles is Ozo i Kalvariju,nors pestiesiems dega raudona,o kai uzsidega zalia,tai ir pestieiems dega zalia ir pravaziuoja tik keli automobiliai,nes tabunais eina pestieji.Mokslininku g. irgi padidejo grustis,butent jog nera zalios rodykles,sukant is Depo i Ukmerges g.,is Ulonu i Zukausko tas pats.Reikia stoveti ir laukti zalios,nors galima drasiai vaziuoti nesukeliant niekam pavojaus,o kai uzsidega zalia,tada turi praleisti ir pesciuosius.Amerikoje girdejau tokiu nesamoniu nera,ir galima vaziuoti per raudona sukant i desine.Deja… Skaityti daugiau

remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu
remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu
4 mėnesius

o kiek buvo skiedalų ir melo, kad tai europos komisijos nurodymas, ir panašūs vartymaisi “iš gaidžio”… ir gražinta yra per mažai, yra likę nemažai vietų, kur žalia rodyklę stipriai sumažintų ir kamščius, taip vadinamą “taršą”

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button