Vilniaus gatvės

Didmiesčiai ruošiasi atsisakyti dešinio posūkio lentelių, bet didelės naudos nesitiki

Didžiųjų miestų savivaldybės rengiasi nuo 2020 metų pradžios sankryžose atsisakyti lentelių su žaliomis dešiniojo posūkio rodyklėmis, tačiau didelės naudos iš tokio sprendimo nesitiki.

Šios rodyklės leidžia atlikti posūkį į dešinę, esant draudžiamam šviesoforo signalui.

Nuo 2020 metų sausio 1 dienos reguliuojamose sankryžose ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtintų lentelių su žalia rodykle neliks, juos pakeis šviesoforai su krypties rodyklėmis.

 

Pasak Susisiekimo ministerijos, naujos šviesoforų įrengimo taisyklės įvedamos atsižvelgiant į kintančias eismo tendencijas miestuose ir sparčiai diegiamą jutiklinį šviesoforų valdymą.

Pagal 2014-aisiais priimtus Kelių eismo taisyklių pakeitimus, nuo šių metų lapkričio 1 dienos nebebus galima įrengti lentelių su žaliomis dešiniojo posūkio rodyklėmis.

Anot ministerijos, lentelių atsisakoma kaip nesaugaus ir jutikliniam šviesoforų valdymai netinkamo eismo organizavimo. 

 

Vilniuje pralaidumas nekris

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė Miglė Bielinytė BNS atsiųstame komentare teigė, kad šie pakeitimai yra svarbūs, siekiant didinti visų eismo dalyvių saugumą. 

„Vadovaujantis Europos Sąjungos direktyvomis ir siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą, žalių lentelių, leidžiančių sukti į dešinę, esant įjungtam raudonam šviesoforo signalui, iki 2020 metų turi nelikti visose Europos sąjungos šalyse. Pritariame tam ir aktyviai ruošiamės pakeitimams, apgalvodami ir diegdami kitokius eismo reguliavimo ir valdymo sprendimus“, – sakė ji. 

Vilniaus mieste buvo daugiau kaip 120 šviesoforais reguliuojamų sankryžų su žalios rodyklės lentelėmis, o šiuo metu liko apie 80 tokių sankryžų.

„Sostinėje šviesoforinis eismo reguliavimas ir valdymas vykdomas automatizuotai, remiantis realiais eismo srautais gatvėse, todėl sankryžų pralaidumas demontavus lenteles su žaliomis rodyklėmis kardinaliai nepasikeis“, – teigia M. Bielinytė. 

Ji akcentavo, kad šiuo metu įgyvendinamas kitoks įvažiavimo į dešinę sankryžose ir pėsčiųjų eismo organizavimo sprendimas – žalias šviesoforo signalas pėstiesiems uždegamas anksčiau, taip suteikiant jiems pirmenybę ir didinant jų matomumą, o užbaigiamas irgi anksčiau, kad į dešinę sukančios transporto priemonės dalį laiko galėtų tai daryti nepraleidžiant pėsčiųjų.

Kaune gali komplikuoti eismą

Tuo metu Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius komentare BNS teigė, kad rodyklių nuėmimas šiek tiek komplikuos eismą.

Tačiau jis pabrėžė, kad rodyklių atsisakymas tuo pačiu padidins eismo dalyvių saugumą.

„Šiuo metu dalyje sankryžų jau yra panaikintos lentelės, kitose jau pasiruošta. (…) Itin jautriose sankryžose (…) atliekami tyrimai nustatyti optimaliam pertvarkymui“, – tvirtino M. Matusevičius. 

„Manome, kad ne, bet stengiamės, jog nepablogintų“, – atsakydamas į klausimą apie spūsčių sumažėjimą sakė jis. 

Šiuo metu Kauno sankryžose yra apie 200 lentelių su žaliomis rodyklėmis. 

Klaipėda didelių spūsčių neprognozuoja

Klaipėdos miesto savivaldybės atstovė Milda Milbutaitė vylėsi, kad žalių rodyklių panaikinimas pakeis vairuotojų įpročius.

„Jų panaikinimas turėtų pakeisti vairuotojų įpročius, didelių spūsčių dėl žalių rodyklių panaikinimo neprognozuojame“, – BNS tvirtino ji. 

Atstovė pabrėžė, kad iš pradžių gali kilti nesusipratimų, bet kiekvienas pasikeitimas reikalauja tam tikro laiko priprasti. 

M. Milbutaitė teigė, kad uostamiestyje yra 106 lentelės su žaliomis rodyklėmis, o jų panaikinimas bus kompensuojamas įrengiant papildomas žalios spalvos sekcijas. 

Šiuo metu Klaipėdoje jau įvyko konkursas dėl aštuonių šviesoforų postų projektavimo. 

Šiauliai ir Panevėžys vertina dvejopai

Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Urbanistinės plėtros ir ūkio departamento Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus specialistė Jūratė Sodienė BNS teigė, kad rodyklių lentelių atsisakymas vertinamas dvejopai.

„Kai kuriose sankryžose rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę, sudaro sąlygas eismo įvykiams, o kai kuriose sankryžose tiesiog pagerina transporto priemonių eismo pralaidumą“, – rašė ji.

Specialistės teigimu, šie pakeitimai spūsčių mieste tikrai nesumažins, bet eismo saugumą padidins. Ateityje kai kuriose sankryžose bus įrengiamos šviesoforo sekcijos su posūkiu į dešinę. 

Panašios pozicijos laikosi ir Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistė Gintautė Atkočienė, ji tvirtino, kad sankryžų pralaidumas sumažės, tačiau eismo saugumas didės. 

Ji pabrėžė, kad Panevėžyje žalios šviesoforų lentelės nebeįrengiamos nuo 2012 metų. 

„Galimos kelios alternatyvos: papildoma dešinio posūkio šviesoforo sekcija, šviesoforo posto rekonstrukcija, numatant lankstų (adaptyvų) eismo valdymą“, – rašė G. Atkočienė. 

Anot jos, išmontavus lenteles kai kuriuose sankryžose įskaitinių eismo įvykių sumažėjo.

Šiauliuose yra 103 žalios spalvos rodyklių lentelės, o Panevėžyje – 85. 

Autorius: Jonas Kisielius

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
7 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
5 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
asd
asd
1 metus

deja, bet padaugės stovinčių pirmoje juostoje ir laukiančių, kol praeis pėstieji…
taigi iš 2 juostų tiesiai liks praktiškai tik viena, o jei neduok die dar ir į kairę bus laukiančių – kamščiai bus kosminiai..

Arvydas Norkūnas
Arvydas Norkūnas
1 metus

Daug dalykų Europos Sąjungoje yra visai nereikalingų, netgi neišmintingų, ignoruojančių geografinę ir vietos specifiką. Transportas, manau, yra ta sritis kurioje konfederatyvinis Europos darinys turėtų būti unifikuotas. Kažin ar rodyklių naikinimas teisingas, bet sistema turi veikti vieningai ir darniai. Verta pagalvoti netgi apie tam tikros nacionalinių biudžetų dalies suintegravimą vieningos transporto sistemos tobulinimui.

Zigmas
Zigmas
1 metus

Kol kas valdžios institucijos užsiima demagogija ….,nėra konkrečių argumentų,statistikos,analizės …kodel netinka žaliosios rodyklės ,reiškia valdžios netarnauja žmonėms …

Vilnietis
Vilnietis
1 metus
Atsakinėti į  Zigmas

Logika paprasta. Jei eismo dalyviai gerbtų vienas kitą ir nesistengtų bent per vieną mašiną būti priekyje, šis pakeitimas būtų tragedija. Bet dabar daugelis žalių rodyklių vis tiek būna užblokuotos važiuojančiųjų tiesiai, tad norintys sukti turi laukti kartu su visais. Tad jei žalių rodyklių lentelės bus pakeistos papildomomis šviesoforų sekcijomis, toks pakeitimas bus net į naudą ir pralaidumo prasme.

Gidas
Gidas
1 metus
Atsakinėti į  Vilnietis

Ar teisingai supratau, kad dėl vieno ar kelių nenuoramų visas eismas turi persikelti į antrą juostą, kad tieji tik nesipūtotų iš pykčio, kodėl jų tokių kaprizingų, norinčių sukti į dešinę, nepraleidžia priekyje esančių mašinų eilė? O ir kai nieko prieš juos nėra, bet statmenoje gatvėje srautas vyksta, ar normalu, kad tie nervinčiai privažiuoja priekiu iki pačios tos gatvės, tuo pačiu užimdami savo gatvės pėsčiųjų perėją? Aš Jums pasakysiu, kad žalia rodyklytė tai tik galimybė , bet jokių būdu ne reikalavimas šokdinti kitus eismo dalyvius. Jei kas būtų neaišku, maloniai pateikčiau chamiško elgesio pavyzdžių aptariamuoju atveju.

Back to top button