MadeinVilnius.lt – Vilniaus naujienų dienoraštis
Nuotr.: FIMA
Vilniaus gatvės

Baltupiuose išbandytas Europoje dar nematytas hibridinis greičio matuoklis

Praėjusią savaitę Vilniuje išmanios infrastruktūros sprendimų bendrovė FIMA išbandė naujos kartos hibridinį greičio matuoklį. Tai buvo pirmasis šio naujausio eismo pažeidimų kontrolės įrenginio išbandymas Europoje.

„Tai yra naujausias hibridinis eismo pažeidimų kontrolės įrenginys, kuris veikia kaip tradicinis momentinio greičio matuoklis, o du tokie įrenginiai gali atlikti ir vidutinio greičio kontrolę kelio ruože. Šis įrenginys taip pat atpažįsta transporto priemonės valstybinius numerius bei gali fiksuoti raudono šviesoforo signalo ir A juostos pažeidimus“, – komentavo bendrovės FIMA Technologijų ir inovacijų departamento direktorius Rokas Šlekys.

Išbandomas įrenginys turi ir kitus standartinius greičio matuoklių funkcionalumus: jis gali atlikti neleistinų manevrų kontrolę, tikrinti, ar transporto priemonė apdrausta, ar nepasibaigęs techninės apžiūros galiojimas ir pan. Šio įrenginio atliekamas nuotraukų fiksavimo faktas vairuotojams nėra matomas, nes naudojama akiai nematoma blykstė.

Anot R. Šlekio, tokie pažeidimų kontrolės įrenginiai galėtų būti ypač naudingi pavojingose vietose, tokiose kaip sankryža, autobusų stotelė, pėsčiųjų perėja ar pan., o juos sujungiant būtų galima suformuoti ir vidutinio greičio kontrolės ruožą. Be to, jis gali būti naudojamas ir kaip mobilus, lengvai iš vienos vietos į kitą perkeliamas greičio matuoklis.

greicio matuoklis
Nuotr.: FIMA

Naujasis įrenginys unikalus dėl „deep learning“ (liet. giluminio mokymosi) variklio, kuris dėl sistemos gebėjimo mokytis iš realių pavyzdžių leidžia daug geriau atpažinti deformuotus, apgadintus numerius ir atlikti išsamesnę eismo srauto analizę. Tai pirmasis šio vaizdo analizės metodo pritaikymas greičio matuoklių įrangos rinkoje. „Deep learning“ variklis analizuoja kiekvieną transporto priemonę ir priskiria ją vienai iš 5 transporto klasių. Iki šiol greičio matuokliai gebėdavo atpažinti tik 2 transporto priemonių klases ir skirstymas į klases buvo atliekamas radaro jutikliu, o ne atliekant vaizdo analizę.

„Bendrovė FIMA nuolat ieško naujų technologijų, kurios gali būti aktualios viešai infrastruktūrai. Šį konkretų eismo pažeidimų kontrolės įrenginį sumontavome norėdami išbandyti naujausią mūsų partnerio vokiečių gamintojo „Jenoptik“ technologiją, o gamintojo siekis – gauti grįžtamąjį ryšį, kad galėtų geriau rinkos poreikiams pritaikyti kuriamas naujas technologijas“, – teigė R. Šlekys.

Įrangos bandymų metu pažeidimai nebuvo fiksuojami. 

PARAŠYKITE KOMENTARĄ

avatar
  Užsisakyti komentarų pranešimus  
Pranešti apie

Panašūs pranešimai

APKLAUSA: Ar reikia uždrausti transporto eismą Senamiestyje?

Donatas Andrijauskas

Dėl planuotų darbų Rodūnios kelyje – laikini eismo pakeitimai

Evaldas Činga

Dėl planuotų darbų Upės gatvėje – laikini eismo pokyčiai

Evaldas Činga

Sostinės gatvėse jau sutvarkyta per 5000 duobių

Made in Vilnius

Prasideda kelio Vilnius-Utena rekonstrukcija (bus eismo ribojimų)

Donatas Andrijauskas

Šiąnakt „Grinda“ valys gatves ir taisys duobes

Evaldas Činga

Šis internetinis portalas naudoja slapukus (angl. cookies), kad pagerintų jūsų naršymo kokybę. Slapukus galite atšaukti bet kada. Sutinku Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika