Vilniaus gatvės

Algirdo gatvėje – 2 kilometrai naujų dviračių takų, atnaujinami pėsčiųjų takai (bus eismo ribojimų)

Algirdo gatvė iki rudens taps dar vienu realiu gatvės humanizavimo ir pritaikymo darniam judumui pavyzdžiu Vilniuje. Čia pradedamas tiesti naujas beveik 2 km nepertraukiamas dviračių takas, atnaujinamas ir pėsčiųjų takas. Visi įrengimo darbai vyks etapais nuo gegužės iki gruodžio mėn. Darbų metu numatomi laikini eismo pakeitimai, po jų Algirdo gatvėje nebeliks dalies automobilių stovėjimo vietų.

Algirdo gatvėje, kur dauguma medžių – bent 40 metų amžiaus, didelės atidos reikės rangovams – medžių šaknys nukeliavusios toli po asfaltuotais ar trinkelėmis išklotais paviršiais. Vakar vienoje pėsčiųjų tako vietoje įvykus incidentui – darbininkams pažeidus dviejų medžių šaknis, – ateityje didžioji dalis darbų bus atliekama nenaudojant technikos. Technika į pagalbą bus pasitelkta tik tose vietose, kuriose bus galima užtikrinti, kad darbų metu nenukentės želdiniai. Vilnius nesitaikstys su neatsakingai atliekamu darbu, už želdiniams padarytą žalą rangovams bus skiriamos baudos.

Vilniaus miesto savivaldybė nuolat konsultuojasi su arboristais, ieškodama tinkamiausių priemonių darbams atlikti, nepažeidžiant tvirtai įsišaknijusių augalų ir išsaugant kuo daugiau gyvybingų medžių. Brandūs Algirdo gatvės medžiai artimiausiu metu bus apgenėti paformuojant lajas – taip medžiai geriau atlaikys darbus prie jų šaknų, nenukentės šalia judant technikai. Įrengiant pėstiesiems ir žmonėms su negalia reikalingus inžinerinius sprendimus – tiesiant dviračių taką ir tvarkant pėsčiųjų taką – gali tekti pašalinti iki septynių medžių, bet tikimasi, kad neliks tik trijų invazinės rūšies medžių – uosialapių klevų. Po visų rangos darbų pabaigos, kitą pavasarį, Algirdo gatvės želdynai bus praturtinti naujais sodinukais – ir medžiais, ir krūmais.

 

Parkavimo vietas keičia dviračių takas

Darbai Algirdo g. pradedami paskutinę gegužės savaitę, o visas projektas apims:

  • 1,97 km dviračių tako įrengimo darbus Algirdo ir K. Kalinausko g.
  • 1,51 km Algirdo g. rekonstrukcijos darbus, kurie apims ir važiuojamosios dalies, pėsčiųjų šaligatvių, paviršinių nuotekų tinklų atnaujinimą.
  • 5-ių šviesoforais reguliuojamų sankryžų rekonstrukciją.

„Algirdo gatvė tampa dar viena zona Vilniuje, kuri pritaikoma dviratininkams, paspirtukams, pasivaikščiojimams pėsčiomis, taip skatinant miestiečius rinktis darnų judumą. Iki 2023 m. siekiame turėti vientisą pagrindinių dviračių takų tinklą, kad minti būtų patogu visame mieste. Būtent saugūs ir patogūs takai, kita infrastruktūra lemia tai, kad dviračiai tampa kasdiene transporto priemone, o ne laisvalaikio leidimo būdu, tai rodo ir gerieji kitų šalių pavyzdžiai“, – sako įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Judumo transformacijos skyriaus vadovas Jonas Damidavičius.

Humanizuojant gatves taikomi kompleksiniai sprendimai. Pavyzdžiui, siaurinamos automobilių eismo juostos, pertvarkomas jų stovėjimas dalį vietų šalinant ir jų erdvę skiriant dviračių takų įrengimui. Vilnius siekia artimiausiu metu pertvarkyti ir kitas Naujamiesčio branduolio gatves – Vytenio, T. Ševčenkos, Mindaugo ir kt., numatydamas jose lėtesnį eismą, žalesnius gatvės pakraščius ir pėstiesiems patrauklesnes viešąsias erdves. Tokie pokyčiai numatyti ir Algirdo gatvėje.

 

Be to, šiais ir papildomais būdais Vilniuje bus pertvarkyta dauguma atkarpų, kurios yra ne pagrindinės miesto eismo arterijos, o labiau skirtos privažiavimui.

Dviračių tako įrengimo darbai vyks 3 etapais, šiose zonose:

  • 1 etapas ir zona: Algirdo g. nuo Geležinkelio g. iki Naugarduko g. (nuo gegužės 27 d. iki liepos 30 d.)
  • 2 etapas ir zona: Algirdo g. nuo Naugarduko g. iki J. Basanavičiaus g. (nuo liepos 15 d. iki rugsėjo 30 d.)
  • 3 etapas ir zona: Algirdo g. nuo J. Basanavičiaus g. iki K. Kalinausko g. ir V. Mykolaičio-Putino g. (nuo rugsėjo 15 d. iki lapkričio 30 d.)

Nuo gegužės 27 d. Algirdo g. atkarpoje tarp Naugarduko ir Geležinkelio g. numatyti laikini eismo pakeitimai – įvedamas vienpusis eismas, darbų zona apims dalį stovėjimo vietų.

 

Gyventojams – laikinai praplėstos parkavimo zonos

Algirdo g. įrengti informaciniai stendai, taip pat numatytos schemos prie laiptinių ir įvažiavimų į gyvenamąsias teritorijas. Leidimus automobilių statymui turinčius gyventojus, rezervuotų vietų savininkus apie darbų etapus, keičiamą automobilių stovėjimo tvarką „Susisiekimo paslaugos“ informuos ir tiesiogiai.

Vykdomų darbų metu gyventojai automobilius galės statyti aplinkinėse gatvėse esančiose stovėjimo vietose.

  • 1 etape Algirdo g. gyventojai (gyventojų leidimų teritorijos Nr. 12 savininkai) automobilius gali statyti ir gretimose gyventojų leidimų teritorijose Nr. 11. bei Nr. 34.
  • 2 etape Algirdo g. gyventojai (gyventojų leidimų teritorijos Nr. 11 savininkai) automobilius gali statyti ir gretimose gyventojų leidimų teritorijose Nr. 14 ir Nr. 15.
  • 3 etape gyventojų leidimų teritorijos Nr. 15 savininkai automobilius gali statyti ir gretimose leidimų teritorijose Nr. 14 ir Nr. 17.

Pasibaigus darbams Algirdo gatvėje Naujamiestis turės patogią ir saugią jungtį su Dariaus ir Girėno bei Geležinkelio gatvėmis, kuriose darbai taip pat prasidės netrukus. Kiek vėliau šiais metais prie Naujamiesčio darnaus judumo tinklo prisijungs ir Vytenio gatvė. Atlikus visus suplanuotus darbus Naujamiesčio vaizdas keisis iš esmės – pėstieji ir dviratininkai turės ne tik patogius takus, bet ir galės jaustis saugiau, nes šiose gatvėse lėtės automobilių eismas.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
35 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
14 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
hmh
hmh
4 mėnesius

Manau kad tai, jog šalia bus keletas naujų projektų, yra atsitiktinis sutapimas.

Stasys
Stasys
4 mėnesius

Per metus ten mačiau pravažiuojant gal 2-3 dviratininkus nuo Geležinkelio gatvės. Tad apie kokį gerinimą eina kalba? Visai nupušo miesto valdininkai. Judumas mieste turi būti gerinamas tam transportui, kuris važinėja ta teritorija, o ne mistiniams dviratininkams. Ar ne per brangu 2 pravažiuojantiems per metus dviratininkams išleisti tiek milijonų?

Nereikalingas
Nereikalingas
4 mėnesius
Atsakinėti į  Stasys

Vat per pievas irgi mašinos nevažinėja, bet keliai atsiranda. Kaip čia taip?

....
....
4 mėnesius
Atsakinėti į  Nereikalingas

Na pieva, tai ne saligatvis ar gatves dalis vaziuot dviratininkams.Tai palyginimas nei i tvora nei i meta, bet tai budinga nemastantiems fanatikams dviratininkams

Martyns
Martyns
4 mėnesius
Atsakinėti į  ....

Nemačiau nei vienos mašinos važinėjant aplinkeliu, kol ten pievos buvo, bet nutiesė 6 eismo juostų kelią. Ar ne per brangu tiek milijonų išleist????

Nereikalingas
Nereikalingas
4 mėnesius
Atsakinėti į  ....

Užtat mąstantis automobilistas geriau pilvą augins nei pasportuos.

E.S
E.S
4 mėnesius

Patirties,paskirties sluoksnių linkečiau darbo laiko turiniui….

Vytautas
Vytautas
4 mėnesius

Kur žadėtas Narbuto kalno dviračių takas? Prižadėt jie mėgsta…

A juosta
A juosta
4 mėnesius

Dviračių takas neturėtų atimti vietos iš pėsčiųjų!! Jie turėtų atsirasti važiuojamosios ar/ir parkavimo dalies sąskaita. Iš nuotraukų susidaro įspūdis, kad nuardomas šaligatvis ir ten bus tiesiama, kas iš esmės tolygu zuoko laikų “dvirtakiam” tik su gražesniu įpakavimu ir didesniu biudžetu.

Kristijonas
Kristijonas
4 mėnesius
Atsakinėti į  A juosta

Esamas šaligatvio plotis nesiaurės, dviračio takai bus gatvės pločio ir dalies parkingo vietų sąskaita. Galima čia dėliau projekto brėžinius pasinagrinėti

Vytautas
Vytautas
4 mėnesius
Atsakinėti į  A juosta

O kodėl negalima sudaryti visiems normalių sąlygų, įskaitant automobilius? Iš kur ta autofobija ir autoheitas? Teisių neišlaikėt, automobiliui nesusitaupėt?
Kiekvienas miesto gyventojas turi turėti teisę ir galimybę rinktis jam patogią transporto priemonę. Tam puikus pvz yra Vokietija.
O, kad statant dviračių takus, žmonės beveik neatsisako automobilių (labai mažas procentas) jau seniausiai aišku. Tai tik tampa smagia, saugia ir sveika vakaro pramoga. Būtent vakare mieste padaugėja dviračių. Kadangi pats beveik kasdien važinėju dviračiu, tikrai matau kokia yra situacija mieste. Ir nereik priešinti žmones. Tegul kiekvienas renkasi tai, kas jam geriausia.

Nereikalingas
Nereikalingas
4 mėnesius
Atsakinėti į  Vytautas

Niekas tau ir neatima galimybės važinėti automobiliu, tiesiog transporto juostas paskirsto įvairioms transporto rūšims. Kadangi automobiliai užėmė didžiają dalį visos erdvės, tai tų juostų dėka ir daromos juostos VT ir dviračiams. Nereikia būti godžiam. Kodėl kažkuri transporto priemonė turi būti privilegijuota kitų atžvilgiu?

....
....
4 mėnesius
Atsakinėti į  Vytautas

O svarbiausia būtent ten gyvenantys neturės kur parkuotis. Jau kai ten apmokestino, tai vos ne kaip sovietiniais metais rašė, kad gyventojų prašymu daro ir dabar jie turės daugiau laisvo parkingo 😀 Dabar gi turbut praktiškai pusę jo atima. Dviračių taką įrengs, o apšvietimo stulpų panašu ne? Taip ir liks kabėt ant trosų neaišku kokio senumo lempos, kaip ir Mindaugo g. didelėj dalyje. Siaurina ir taip siauras gan gatves, o švitrigailos nors su lėktuvu leiskis. Dar ir šaligatvis kiptj pusėj blogesnės būklės, nei toj pusėj kur dviračių takas

Bohemietis
Bohemietis
4 mėnesius
Atsakinėti į  Vytautas

Labai puikiai pasakyta: tegul kiekvienas renkasi tai, kas jam geriausia. Todėl privalome plėsti dviračių takų tinklą tam, kad kiekvienas/-a galėtų pasirinkti, ar dviračiu jam/jai važiuoti, ar automobiliu, kadangi daugeliu atvejų šiuo metu nėra iš ko rinktis.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button