Viešasis transportas

Ž. Mauricas: dėl nemokamo viešojo transporto žmonės gali dar mažiau pradėti juo naudotis

Nemokamo viešojo transporto miestuose įvedimas galėtų atsisukti kita puse, nes viešojo transporto kaina nėra pagrindinė priežastis, dėl kurios žmonės jo atsisako, mano „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas.

„Manau, kad daugelio miestų didžiausias iššūkis nėra viešojo transporto kaina. Visų pirma – pakankamai prasta infrastruktūra, per retas dažnumas, ypatingai toliau nuo miesto nutolusiose vietovėse, taip pat stovėjimas kamščiuose su srautu, tai nėra kažkokio labai didelio konkurencinio pranašumo važiuojant viešuoju transportu, lyginant su paprastu. Taip pat neįgaliesiems pakankamai sudėtingos sąlygos arba keliaujant su vaikais, tai reikėtų pradėti nuo infrastruktūros gerinimo, nes tas mokėjimas vargu ar yra vienas pagrindinių faktorių, atbaidantis žmones nuo naudojimosi viešuoju transportu“, – Eltai sakė Ž. Mauricas.

Ekonomisto nuomone, toks sprendimas galėtų netgi atsisukti kitu kampu – žmonės pradėtų dar mažiau naudotis viešuoju transportu.

 

„Tai tikrai kainuotų nemažus pinigus. Galimai tai dar labiau užkimštų transportą, o kai kuriuose maršrutuose gali būti atvirkščias rezultatas – žmonės dar mažiau pradės naudotis, nes bus didesnės grūstys. Tai turi eiti koja kojon su didelėmis investicijomis į parko (viešojo transporto. – ELTA) atnaujinimą“, – teigė Ž. Mauricas.

Anot jo, klaidinga manyti, kad Taline pradėjo daugiau žmonių naudotis viešuoju transportu, nes jis tapo nemokamas.

„Jis tapo nemokamas, nes norėta pritraukti daugiau žmonių, kurie registruotų savo gyvenamąją vietą Taline, taip surinkti daugiau mokesčių (į miesto biudžetą. – ELTA)“, – sakė ekonomistas.

 

Vilniuje, pasak Ž. Maurico, nemokamas viešasis transportas neturėtų didelės prasmės, nes yra daug sričių, kur miesto biudžetą būtų galima panaudoti efektyviau.

„Geriau turint ribotą biudžetą ir daug darbų, kurie nepadaryti Vilniuje, pradėti nuo sporto aikštelių infrastruktūros. Futbolo stadionai kokie apleisti, retai kuris parkas sutvarkytas, dviračių ir paspirtukų tinklas toli gražu nebaigtas. Yra labai daug sričių, kur tuos pinigus tikrai galima panaudoti tikslingiau“, – Eltai sakė ekonomistas.

Kaip ELTA jau rašė, kalbėdamas apie taršių automobilių apmokestinimą, aplinkos ministras Kęstutis Mažeika teigė, kad nemokamas viešasis transportas paskatintų žmones atsisakyti automobilių.

 

Anot jo, surinkta taršių automobilių mokesčio dalis galėtų būti skirta viešojo transporto tinklo plėtrai, tuo pačiu padarant jį nemokamą.

Susisiekimo ministerijos specialistas Marius Pakėnas pirmadienį taip pat patvirtino, kad ministerija yra už nemokamą viešąjį transportą, tačiau tam reikėtų rasti lėšų.

Lukas Blekaitis (ELTA)

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
19 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
5 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Edita
Edita
1 metus

Atsakymas mauricams: didžioji dalis sveikai gyvenančių, visi moksleiviai, studentai, pensininkai, didžioji dalis moterų su vaikučiais ir be jų!!!! ir dar dalis neišgalinčių važinėjaviešuoju transportu ir tikrai nori nemokamo viešojo transporto, o Didžioji dalis Patinų siūlo Savivaldybei to nedaryti! Pati tikriausia silpnesnės visuomenės dalies diskriminacija.
Paskelbė Dievas – Savivaldybei naudingą info! – žinokitės, taigi nebus nemokamo nieko, net oro Vilniuje veltui negausit! Nes visko, kas nemokama, suvartojama MAŽIAU!!!!!!!! Kokia deimantinė Išmintis!

Žvitruolė
Žvitruolė
1 metus

Tikrai dauguma nevažiuoja viešuoju transportu, nes jis mokamas, arba apriboja maršrutų skaičių, nes kišenė neišneša. Pinigai gi ant medžių neauga, o už kiekvieną dalyką reikia mokėti.

Kestas
Kestas
1 metus

Maricui reiktu pasivadinti ekonomistu atstovaujanciu uzdirbanciu 2000 ir> atstovu.tada jo izvalgos labai suprantamos,bet yra ir su 1000 ir maziau.as tarkim daznai galvoju ar man vaziuoti su masina ar troleibusu ir nemokamas trasportas tikrai padetu apsispresti.aisku mauricui ir panasiems,butu naudingiau kad savivaldybe išasvaltuotu 3gatves o ne skirtu subsidijas viešam trasportui.bet butu gerai kad prie straipsnio butu ivardijama kam autorius atstovauja.

Andrius
Andrius
1 metus
Atsakinėti į  Kestas

Labai stirpiai abejoju kad automobiliu gaunasi važinėti pigiau: kuras, tepalai, remontas, parkingas. O jeigu kelionės kaina yra esminis pasirinkimas, tai jau važinėtum viešuoju transportu, nes pigiau.

Daugiau žmonių auto renkasi, nes geriau susismokės daugiau bet važiuos patogiai.

Mano nuomonė
Mano nuomonė
1 metus

Koks puikus sutapimas! Kodėl gi problėminėm išvardintos būtent tos sritys, kuriuos yra aktualios savivaldybei? 😉
Svarbu tik įtikinti žmogų patikėti tuo, kad tai kas jam nenaudinga, išties yra labai naudinga ir gera 😁 Tarkim, kam nemokėt, jeigu gali mokėti brangiai? Žinai kaip faina mokėti brangiai? Tu net neįsivaizduoji, kaip gera mokėti brangiai už tai, kas gali būti nemokama 😁

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button