Viešasis transportas

Vilnius analizuos, kaip atnaujinti viešąjį transportą

Vilniui sparčiai plečiantis ir daugėjant gyventojų bei griežtėjant taršos reikalavimams, miesto valdžia analizuos, kaip atnaujinti viešąjį transportą.

Savivaldybė ieškos galimybių studijos rengėjų – jų konkursą planuojama skelbti sausio pabaigoje arba vasario pradžioje.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė sako, kad dauguma Europos miestų pasirenka vis ekologiškesnius sprendimus, skatina darnų judumą, kai žmonės keliauja ne tik automobiliais, bet ir dviračiais ar pėsčiomis.

 

„Vilniaus darnaus judumo plane taip pat numatyti konkretūs veiksmai, jog miestas taptų vis draugiškesnis visiems, nepriklausomai nuo to, kokia transporto priemone jie nuspręs judėti“, – BNS teigė ji. 

2017 metais kelionės viešuoju transportu Vilniuje sudarė apie 24 proc. visų kelionių, todėl norima, kad šis rodiklis didėtų. Be to, siekiama mažinti taršaus transporto.

Savivaldybė yra numačiusi iki 2030 metų iki 30 proc. padidinti kelionių pasiskirstymą – kad keleiviai tolygiau rinktųsi skirtingus kelionių būdus – viešuoju transportu, automobiliais, pėsčiomis ar dviračiais. 

 

Taip pat siekiama vidutinį vienos kelionės greitį padidinti iki 19,9 kilometro per valandą, o vieno kilometro įveikimo trukmę sumažinti viena minute.

Numatyta  penktadaliu sumažinti įprastu kuru varomų autobusų ir troleibusų, o bendrą teršalų emisiją – 54 procentais.

Šiuo metu Vilniaus autobusų kelių ilgis siekia 491 kilometrą, o troleibusų – 66 kilometrus. Iš viso mieste yra 88 autobusų ir 18 troleibusų maršrutų.

 

Anot savivaldybės, kasdien į gatves išvažiuoja 591 autobusas ir troleibusas, iš jų 358 yra nauji, iki penkerių metų amžiaus. Savivaldybė planuoja parką atnaujinti kasmet.

Vilniuje daug metų svarstyta galimybė įrengti tramvajaus liniją nuo Santariškių iki geležinkelio stoties arba metro tarp Viršuliškių bei miesto centro. Abi idėjos liko neįgyvendintos.

Seimas 2018 metų rudenį priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą. 

 

Autorė Erika Alonderytė

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
12 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 
Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
2 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Den
Den
1 metus

Tiems kas turi “Vilnecio Kortele” , galetu padaryti nemokama bileta, prileti Kortele , spaudi ant nemokamo bileto – vazioji 1(2-3) stotele(-s) i para arba 2-5 minutes i para. Galima butu pavazioti stotele mieste, miegamajam rajone arba panasiai, manau tai skatintu zmones tureti vilnecio kortele, zmones dazniau vazinetu viesoju transportu ir zmones kurie vazineja su masinom gal but nebijotu vazinet ir viesoju transportu kartais, Viesajam transportui nuo to irgi tik pliusas.

Auksinis kardas
Auksinis kardas
1 metus

Pagaliau! Šitas dalykas turėjo būti padarytas 1991-aisiais, o nauja transporto rūšis dėl darbo ir žemės kainų būtų kainavusi kokį penktadalį to, kiek kainuos dabar, bet, aišku, geriau vėliau, nei niekada. Viena sąlyga – konkursas turi būti tarptautinis. Lietuva neturi kietų VT ekspertų. Nepamirškime, kad dar neseniai daugybė lietuviškųjų transporto ‘ekspertų’ priešinosi (!) Rail Baltica projektui, kurį iš ES gauname praktiškai už dyką (85% finansavimas, tad vien jo statymas eina į pliusą vien dėl PVM ir kt. mokesčių). Jei konkursas bus ne tarptautinis, jo išvada bus ‘pirkti daugiau autobusų ir didinti gatvių pralaidumą’, mūsų ‘ekspertai’ nieko daugiau nemoka. Samdykit olandus, vokiečius,… Skaityti daugiau

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button