Viešasis transportas

Vilniaus troleibusų ir autobusų vairuotojai: gali būti skelbiamas streikas

Nuo 2020 metų rugsėjo mėn. vykstančios Vilniaus miesto savivaldybės valdomos bendrovės UAB „Vilniaus viešasis transportas“ ir jos darbuotojų profesinės sąjungos derybos stringa.

Profesinės sąjungos atstovai bendrovės vadovui Dariui Aleknavičiui įteikė raštą dėl išankstinio kolektyvinio ginčo nagrinėjimo ir nurodė, kad jei Ginčų komisija ginčo neišspręs – gali būti skelbiamas streikas.

Kaip teigia profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius, bendrovės vadovybė visiškai nekreipia dėmesio į profesinės sąjungos argumentus ir visais būdais stengiasi pabloginti bendrovės kolektyvinėje sutartyje nustatytus darbo ir socialinius standartus bei eilinių darbuotojų darbo sąlygas.

 

„Tai paskutinė galimybė susitarti derybose, o nepasiekus susitarimo – neterminuoti piketai prie Vilniaus miesto savivaldybės ir streikas yra užprogramuoti pačios savivaldybės ir bendrovės siekio bloginti tai, kas mums brangu, – kolektyvinėje sutartyje nustatytus darbo ir socialinius standartus, darbuotojų atstovų ir eilinių darbuotojų teisinę ir socialinę padėtį. Mes ginsime tai, ką jie nori atimti iš mūsų“, – sako A. Markevičius.

„Bandome susitarti su bendrovės vadovybe, nes manome, kad nuolatos keliami vis aukštesni kokybiniai reikalavimai bei sunkėjančios darbo sąlygos maršrutuose ir auganti atsakomybė turi atsiliepti ir darbuotojų darbo užmokestyje.

Neprašome nerealių dalykų, tik prašome, kad būtų keliami atlyginimai, nes ir pragyvenimo lygis Vilniuje smarkiai kyla“, – sako A. Markevičius.

 

2021 metų gegužės mėnesį „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų profesinė sąjunga Vilniaus merui Remigijui Šimašiui įteikė tūkstantį šimtą parašų su reikalavimais, bet nebuvo sulaukta jokios miesto valdžios reakcijos.

Daugiau kaip tūkstantis bendrovės darbuotojų reikalauja, kad vadovybė neblogintų bendrovėje nusistovėjusių darbo ir socialinių standartų, darbo apmokėjimo sistema būtų nustatyta kolektyvinėje sutartyje, nebūtų pažeidinėjamos teisės aktuose nustatytos darbuotojų teisės ir bendrovėje būtų atliktas psichosocialinės rizikos veiksnių vertinimas. Profesinės sąjungos vadovo nuomone, atlyginimai turėtų kilti bent 10 proc.

„Darbuotojas turi jaustis saugus ir gerbiamas. Kainos ir pragyvenimo lygis Vilniuje smarkiai auga kiekvienais metais, o mūsų darbuotojų atlyginimai nekinta. 10 procentų nėra įspūdingai daug – tai minimalus reikalavimas, kad darbuotojai jaustųsi oriai.

 

Vilniaus mieste vidutinis mėnesinis darbo užmokestis, palyginti su ankstesnių metų atitinkamu ketvirčiu, augo 9,2 proc. ir sudaro 1737 eurų, o bendrovės vairuotojo vidutinis darbo užmokestis už nustatytą valandų normą – 1303 eurų.

Kalbame apie autobusų ir troleibusų vairuotojus, kurie paskutiniais metais dirba jausdami nuolatinę įtampą dėl sunkių darbo sąlygų miesto gatvėse, blogai sudarytų maršrutų grafikų ir poilsio trūkumo – jie pradeda ir baigia darbą, kai Vilnius miega“, – sako A. Markevičius.

Profesinė sąjunga pažymi, kad Vilniaus miesto savivaldybė ir bendrovė laikosi arogantiškos ir tiesmukiškos pozicijos nepaisyti eilinių darbuotojų teisių, negerinti saugių darbo sąlygų ir normalių darbo santykių – tik siekia bloginti bendrovės kolektyvinėje sutartyse nustatytus darbo ir socialinius standartus.

 

Darbo užmokesčio užšaldymas ir socialinio teisingumo stoka neigiamai atsiliepia darbuotojams. Jie nesieja savo ateities su šia bendrove ir aktyviai ieško naujo darbo.

„Per paskutinį mėnesį darbą paliko daugiau kaip 33 darbuotojai, daugiausia vairuotojai. Ir tai vyksta toliau. O ką bendrovė? Ne, ji nekalba apie darbuotojų socialinę, teisinę ar ekonominę padėtį – ji siūlo bendrovės darbuotojams po 150 eurų, jeigu jie pasiūlys žmogų, kuris galėtų dirbti vairuotoju, ir su sąlyga, kad naujas vairuotojas išdirbs bent pusmetį.

Matyt, supranta, kad už 700 eurų į rankas ir sunkų darbą sunku tikėtis daugiau“, – sako A. Markevičius.

 

Dar gegužės mėnesį profesinė sąjunga organizavo piketą prie Vilniaus miesto savivaldybės, į kurį susirinko daugiau kaip du šimtai įmonės darbuotojų. Vilniaus meras su piketuotojais susitikti nepanoro.

Straipsnis parengtas pagal pranešimą spaudai

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
47 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
11 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Artūras
Artūras
1 mėnesį

Laba diena! Vienas pradeda darbą kai Vilnius dar miega, o kitas jį pabaigia, kai Vilnius jau miega. Profsąjungos tai pateikia kaip vieno ir to paties vairuotojo darbo rėžimą. Reikalavimas “oraus” atlyginimo yra irgi orinis, nes grįstas netiesioginiais argumentais. Nepamirškim, kad viešasis transportas yra gyvybiškai svarbus miestui, todėl dotuojamas savivaldybės. Bet koks streikas būtų tolygus reketui sabotuojant svarbią paslaugą gyventojams. Ir apskritai profsąjungas valdiškose įmonėse reikia uždrausti kaip destruktyvias mafijines struktūras. Maža alga – eik fūrą vairuoti, ten pusantro karto daugiau moka, galėsi oriai gyventi.

Vlad
Vlad
1 mėnesį
Atsakinėti į  Artūras

Labas vakaras , niekas nemoka pusantro karto daugiau už darba su vilkiku po lietuva negu autobuso vairuotojui. Vilniaus Viešojo Transporto vairuotojo atlyginimas priklauso ne tik nuo padaryto maršruto reisų skaičiaus bet ir nuo parduotų bilietų skaičiaus. VVT įpareigoja vairuotoja parduoti tam tikra norma bilietų. Vairuotojas neturi laiko kiekvienoj stotelej tikrinti keleivių bilietus , tuo pačiu , jiems ir pardavinėti , vairuotojui yra griežtai nustatytas laikas kada ir kokioje stotelėje jis turi būti .Vairuotojas nuolat skundžiamas keleivių , atvažiavo 3 minutėm anksčiau ar 3 minuėm vėliau… ne viskas priklauso nuo vairuotojo , kelyje turbūt nebūna spusčių kamščių , eismo įvykių. Jis… Skaityti daugiau

Xxxx10
Xxxx10
1 mėnesį

Kai kas siūlo ir 500 eur už naują darbuotoją, jei jis išdirbs bent pusmetį… Ir neranda tų darbuotojų. Visur tas pats.

Mare
Mare
1 mėnesį

O sitas tai geras: po 150 eurų, jeigu jie pasiūlys žmogų, kuris galėtų dirbti vairuotoju, ir su sąlyga, kad naujas vairuotojas išdirbs bent pusmeti…
dabartiniu HRu plintuso lygio bajeriai. Dar buna balionu, pyragu ir daugkartiniu puodeliu dalybos. Ir dar Svarbu, kad butu draugai linkedine :)))

Vilnietis
Vilnietis
1 mėnesį

Aišku reikia pakelti žmonėms atlyginimus. Tuo pačiu reikėtų kelti vairuotojams aukštesnius reikalavimus, kad neužtrenkinėtų prieš nosį duris.

Jan
Jan
1 mėnesį

Bla bla bla Atliginima reikia Atidirbinet kalba nesamones. Gauna alga na Haliavu.

Vlad
Vlad
1 mėnesį
Atsakinėti į  Jan

Tu biški tamsta trenktas , žmones trim pamainom dirba nuo 4 ryto jau už vairo , įtemptas atsakingas darbas , pilna durnų – tiek automobilių vairuotoju , tiek keleivių . Darbas sunkus , vairuotojas net i tualeta neturi kada nueit normaliai… Koki šūda rašinėji ( na haliavu alga galuna ) tu iš kokios planetos atskridai su tokiais komentarais ? Sofos ekspertas visažinis , gėda tau tūrėtų būti tokius durnus komentarus rašyti…

Paskutinį kartą redaguota 1 mėnesį (Vlad)
Artūras
Artūras
1 mėnesį
Atsakinėti į  Vlad

Normaliai tai kaip? Šiki pusę valandos su gazieta rankose?

Vlad
Vlad
1 mėnesį
Atsakinėti į  Artūras

Durnas klausimas ! Normaliai tai taip , kaip priklauso pagal nustatytas normas.

Vardas
Vardas
1 mėnesį
Atsakinėti į  Jan

Nyk pašalpini chaliavnas🖕

AWD
AWD
6 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Vardas

Labai drąsus rašinėti visokį šudą,pasakyk tai jei nesi duxas darbuotojams

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button