Viešasis transportas

Vilniaus politikai nori įsigyti 159 troleibusus už 92,4 mln. eurų

Vilniaus savivaldybės taryba ėmėsi svarstymų, ar pritarti 159 modernių troleibusų su autonomine rida įsigijimui per artimiausius kelerius metus.

Trečiadienį sostinės politikai po pateikimo pritarė projektui, kuriuo „Vilniaus viešajam transportui“ būtų leista įsigyti šį kiekį troleibusų užtikrinant, kad bendri įsigijimo sandoriai neviršytų 92,43 mln. eurų.

„Planuojame, kad pirmuosius troleibusus Vilnius išvystų 2023 metų trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirtį, o likusius 119 –palaipsniui, per 2024 metus“, – trečiadienį tarybos posėdyje sakė „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Darius Aleknavičius.

 

Pirmieji 50 tokio tipo dviašių troleibusų bus perkami iš Aplinkos projektų valdymo agentūros jau skirtų 10 mln. eurų.  

D. Aleknavičius pabrėžė, kad minėti terminai galiotų tik nekilus kliūčių dėl viešųjų pirkimų, finansavimo.

Anot jo, šiuo metu įmonė derasi su Europos bankais (CEIB, EB, NIB) dėl viso projekto finansavimo, bus siekiama gauti ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą likusių 119 troleibusų įsigijimui. 

 

D. Aleknavičius tvirtino, kad naujų autobusų kol kas įsigyti neplanuojama, laukiant, kuo baigsis diskusijos Europos Sąjungos lygmeniu dėl siekių, kokio tipo transportas turėtų dominuoti po 2027 metų.

Akcentuojama, kad elektriniams autobusams reikalingos krovimo stotelės, tuo metu autonominės ridos troleibusai galėtų būti kraunami nuo kontaktinio tinklo, kelionės metu.

D. Aleknavičiaus teigimu, 2018-2019 jau įsigytas 41 troleibusas, tad papildomos 159 šios transporto priemonės leis visiškai atnaujinti troleibusų parką.  Anot jo, tai leis šiek tiek padidinti ir troleibusų greitį, mažinti kelionės savikainą, be to, atsiras galimybė išmontuoti troleibusų linijų tinklą senamiestyje ir centre.

 

„Taip pat atsirastų galimybė pratęsti jau esamus troleibusų maršrutus netiesiant kontaktinio tinklo, neinvestuojant į infrastruktūrą, kaip Narbuto gatvės maršruto pratęsimas iki Pilaitės, Laisvės prospekto iki Santariškių. Tokiu atveju, rida padidėtų iki 750 tūkst. kilometrų per metus“, – kalbėjo D. Aleknavičius. 

Jis sako, kad rinkos konsultacijų metu su Vakarų ir Centrinės Europos gamintojais bei pardavėjais gauti preliminarūs pasiūlymai rodo, jog vienas dviašis troleibusas, kuriame telpa iki 100 keleivių, kainuotų apie 530 tūkst., triašis, talpinantis iki 150 keleivių – apie 650 tūkstančių eurų.

Vilniaus viešojo transporto vadovo teigimu, jau dabar atnaujinamas ir kontaktinis tinklas troleibusams.

 

Naujo tipo troleibusai su autonomine rida, lyginant su įprastiniais, gali nuvažiuoti apie 20-30 kilometrų be kontaktinio tinklo ir esant reikalui apvažiuoti kliūtis gretimomis gatvėmis. Jų baterijos kraunasi ir važiuojant, prisijungus prie kontaktinio tinklo.

„Manome, kad tinkamas autonominės ridos Vilniaus mieste atstumas yra 20 kilometrų. Viskas priklauso nuo to, kiek yra sunkiausiu metu išnaudojama elektros. Skaičiuojame, kad turėtų būti ne mažiau nei 12-15 kilometrų paties sunkiausio pravažiavimo“, – tvirtino D. Aleknavičius.

Anot jo, troleibusai su autonomine rida kainuoja apie 50 tūkst. eurų brangiau, nei įprastiniai, tokius troleibusus naudoja Lenkijos miestai, juos pirkti svarsto ir Talinas.

 

Žadama, kad naujieji troleibusai taip pat turės vėdinimo sistemą, kuri, anot „Vilniaus viešojo transporto“, padės pristabdyti koronaviruso plitimo riziką.

Šiuo metu „Vilniaus viešasis transportas“ valdo 413 autobusų, jų vidutinis amžius – 8 metai, taip pat 257 troleibusai, jų vidutinis amžius – 22 metai. 

Autorius Ignas Jačauskas

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
18 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
10 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Zosė
Zosė
3 dienas (-ų)

Seni išeik!

Vakarų Europietis
Vakarų Europietis
3 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Zosė

Konservatoriai turi išeiti ir ateiti pagaliau Vakarų Europa, kur žmonės neskirstomi pagal amžių, bet vertinami pagal gebėjimus.

Jonas
Jonas
3 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Vakarų Europietis

Mulkiai, palaukit kitu rinkimu ir galesite rinkti ka noresit.

Vakarų Europietis
Vakarų Europietis
3 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Jonas

Pats mulkis, pats ir lauk. Naujų rinkimų nereikia, kad pasikeistų susikompromitavusi, jau nebe legitimi Vyriausybė. Kuri bando ginti tik turtingųjų interesus (o iš tikrųjų visą šalį tempia žemyn, įskaitant ir turtinguosius). Vakarų Europoje yra įprasta praktika atsistatydinti ir formuoti kitą vyriausybę, o čia laikosi kėdės, kaip koks Paksas.

Dalius
Dalius
4 dienas (-ų)

Puiku, seniai reikėjo atnaujinti troleibusų parką bei kontaktinį tinklą. Nieko ten sudėtingo: pakeisti senas šakutes, perprojektuoti atsišakojimą prieš sankryžas ir nebeužstabdys eismo. Visam pasaulyje troleibusai grįžta į miestus, nes ekologiški ir pigi eksploatacija.
Suprantama, kad per senamiestį važiuos ant akumo. Bet kodėl nestatys kontaktinio tinklo Pilaitėje bei Sntariškėse, gal pigiau akumuliatorius keisti?

Nereikalingas
Nereikalingas
3 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Dalius

Todel, kad zmones snairuos, kad va cia kazkokiu laidu pakabino, estetika gadina. Pagrindinis troleibusu minusas.

Vms balvonams
Vms balvonams
4 dienas (-ų)

Juk klausimas tame, ar tas VT atnaujinimas duos kelionės efektyvumą? ty greitis, tikrai ne, manau nevertėtų kisti beveik 100 mlj į tos pačios geldos tik atnaujinimą, reikėtų pagalvoti apie beginio transporto diegimą, tai būtų lb komfortiškas ir greitas susisiekimo būdas, be to tai kiek apmazintu ir kamščių problemas mieste.

Dalius
Dalius
4 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Vms balvonams

Nereiktų daryti loginės klaidos priešpastatant troleibusus ir bėginį transportą. Kituose miestuose, pvz. Varšuvoje, kuo puikiausiai telpa troleibusai, netgi tramvajus ir metro. Viena sistema su kita nekonkuruoja, bet tik papildo sukurdamos kokybiško viešojo transporto sistemų visumą. Suveikia paslaugų centro efektas, sinergija.

Vms balvonams
Vms balvonams
4 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Dalius

Priešpastatant? Pati Vms priešpastato troleibusus beginiam transportui, nes neva nėra milijono gyventojų mieste, Varsuva turi puikiai veikiančią VT visuma, ko nėra čia net pradėta daryt, tad pradėkime nuo logišku veiksmų

Nereikalingas
Nereikalingas
3 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Vms balvonams

VMS balvonai nieko nedarys, kol pirma nepaskirs ar nenuties dedikuotų linijų VT. Jau dabar pilna pasipiktinusių automobilistų, kad VT jiems pravažiuot neduoda.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button