Viešasis transportas

Viešojo transporto vairuotojai skundžiasi: šildome maistą ant variklio

„Savo pietus mes šildome tiesiog ant variklio, nes nėra kur“, – atsidaręs autobuso variklio skyrių ir uždėjęs ant variklio plastikinį indelį su maistu, pasakoja Vilniaus miesto maršrutinio autobuso vairuotojas Pranas.

Kitas vairuotojas pasakoja, kad jiems tiesiog nėra kur atlikti gamtinių reikalų, mat galinėse stotelėse esančiuose biotualetuose tokia smarvė ir amoniako koncentracija, kad tai net esą pavojinga sveikatai. O ir pačių biotualetų nerasi kiekviename autobusų žiede.

Televizijos laidoje „Bučiuoju. Rūta“ vyko arši diskusija apie paradoksalią situaciją kai Lietuvoje, kaip skelbiama, yra apie 20 tūkstančių bedarbių, bet darbdaviai skundžiasi, kad dirbti nėra kam. „Jūs pamatytumėt kokiomis vergiškomis sąlygomis dirbame ir suprastumėt, kodėl darbuotojai neina dirbti“, – neslepia besipiktinantys vairuotojai, kurių vien Vilniaus mieste trūksta apie 180.

 

„Grafikai sudėlioti nelogiškai. Kai kur tenka vilktis vėžlio greičiu, o kitur, kur leidžiama važiuoti 50 km/h, lekiame net 80 km/h, kad tik spėtume pagal grafiką. Vairuotojams nuolat tenka pažeisti kelių eismo taisykles, rizikuojant keleivių sveikata“, – apie absurdišką darbo sistemą pasakoja viešojo transporto vairuotojai.

Lietuvoje trūksta daugelio profesijų atstovų – medikų, mokytojų, statybininkų, tačiau bene daugiausiai darbuotojų trūksta krovinių pervežimo sektoriuje. Vis dėl to vežėjų profesinės sąjungos atstovas Audrius Cuzanauskas sako nė kiek nesistebintis, kad trūksta vairuotojų, o darbdaviai pastaruosius vežasi iš trečiųjų šalių. „Vairuotojams iš Kazachstano, Kirgizijos moka po penkis eurus per dieną. Tai čia praktiškai vergai. Jau ir baltarusiai bei ukrainiečiai nenori dirbti. Taip pat dažnas atvejis kai jiems išvis nesumoka atlyginimo arba tūkstančiais išskaičiuoja iš algos už smulkmenas“.

Profsąjungos atstovas tikina, kad lietuviai piktinasi ir mokamais atlyginimais. Esą oficiali lietuvio vairuotojo alga siekia 700 eurų, o visa kita yra sumokama dienpinigiais, nuo kurių darbdavys nemoka mokesčių. „Maža to, mes manome, kad vežėjai specialiai pučia trūkstamų darbuotojų skaičių, kad galėtų vyriausybei pabadyti dideliais skaičiais ir ši leistų jiems įsivežti dar daugiau vairuotojų iš trečiųjų šalių. Juk jiems geriau mokėti užsieniečiui grašius, nei lietuviui normalią algą“, – ketvirtadienį kalbėjo A.Cuzanauskas.

 

„Tai yra iš piršto laužiamos istorijos. Tai yra propagandiniai dalykai. Gerus darbuotojus mes ant rankų nešiojam, juk darbuotojų trūksta ir mes juos labai vertinam“ , – tikina vežėjų asociacijos „Linava“ vadovas Zenonas Buivydas.

Paklaustas, kodėl krovinių pervežimo sektoriuje yra didžiulė darbuotojų kaita, atstovas nevynioja žodžių į vatą.

„Štai jums atvejis: Prancūzijoje vieną mūsų vairuotojų žandarai suėmė ir prirakino antrankiais prie mašinos. Jam nustatė 3,4 promilės. Jūs manot, tai normalus darbuotojas? Dar vienas pavyzdys – vairuotojas Lenkijoje vietoje to, kad vežtų krovinį, nusprendė pailsėti. Atvažiuoja „užsiilsėjusio“ vairuotojo pakeisti jo darbdavys, o įkaušęs vairuotojas sako – aš niekur nevažiuosiu, man labai patinka lenkiškas alus. Tai yra vienas didžiausių mūsų sektoriaus skaudulių, nes tai vyksta labai dažnai“, – pasakoja Z.Buivydas.

 

Kitas laidos dalyvis, Verslo konfederacijos vadovas Andrius Romanovskis sako, kad pandemija ir išmokos iš dalies išmokė žmones nedirbti. Ypač prastai darbo rinkoje atrodo vyresni nei 50 metų žmonės – jie arba neturi socialinių įgūdžių ir tiesiog negali dirbti arba jiems trūksta kvalifikacijos.

Tačiau profesinių sąjungų atstovė Inga Ruginienė griežtai atkerta: „Penkiasdešimtmečiai mielai dirbtų, jeigu jiems kas nors suteiktų šansą. Ne paslaptis, kad Lietuvoje yra didelė diskriminacija dėl amžiaus ir niekas jų tiesiog nenori priimti“, – LNK laidoje „Bučiuoju. Rūta“ apie darbuotojų trūkumo priežastis kalbėjo I.Ruginienė.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
27 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
5 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Egidas2008
Egidas2008
24 dienas (-ų)

Na jo.. Reik daugiau bulbašu pasikviesti Viršininkai per mazai rumu pasistate Atsilieka nuo viriausybes sektoriaus.. Jei rimtai dirbu tuo vairuotoju dantis sukandes Nes tikrai bando nuskaiciuoti kaip pasakoja Bet jei nusileisi tai ir atims.. Bet aš uzdirbau ir turiu gauti ka uzdirbau.. Viska aukoji del to pinigelio kad kas tupintis namuos duonos nusipirktu.. Nu pakalbesim iki rinkimu ir nustosim.. O aš pakeisiu darba vokietija,prancuzina Girdejau sake ten maziau moka :-))) Per kazkure laida linavos atstovas teige :-)) Gero vakaro.. Zmones i darba neina tik del salygu O ne delto kad valdzia duoda ant duonos be saulegrazu.. Verslininkai nemalkit šudo!! O… Skaityti daugiau

Žinovas...
Žinovas...
26 dienas (-ų)

Užjaučiu vairuotojus tik pradedantys gauna 600 jei minimumas nuo sausio 500 už bet kokį darbą . O čia keltis 2 naktį . Ir iki 12 nakties .

Vardas
Vardas
26 dienas (-ų)

Šitą vairuotoją Praną aš beveik kiekvieną darbo dieną matau pietaujanti tuoj pačioj valgykloj kur ir aš pietauju, o čia jis skudžiasi kad neturi kur maistą pasišildyti, prajuokino.

Vytautas
Vytautas
26 dienas (-ų)

Tai patys kalti…

Darbdavys
Darbdavys
26 dienas (-ų)

Miela Inga R, į darbą aptarnavimo srityje mielai priimtumėme 50+ amžiaus darbuotojus (turime kelis kurie netrukus išeis į pensiją ir labai jais džiaugiamės), tačiau jie nei kandidatuoja į pasiūlymus, nei cv siunčia. O to jie nedaro todėl, kad tiki stereotipais, kad jų niekas nepriims. Ir net nebando.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button