Vilniuje planuojama už 17,89 mln. eurų pastatyti du naujus autobusų parkus Liepkalnyje ir Pilaitėje, atsisakyti senojo Verkiuose.
Vilniaus savivaldybė ir jos įmonė „Vilniaus viešasis transportas” šiuo metu derina sutartį, pagal kurią savivaldybė įsipareigotų du naujus parkus įrengti iki 2023-iųjų gruodžio.
„Tarybai teikiamas projektas, pagal kurį mūsų Verkių gatvėje 52 sklypą su pastatais perduodame savivaldybei, pasistatome naujus autobusų parkus Liepkalnyje ir Pilaitės prospekte. Viskas praktiškai numatyta: Liepkalnio gatvėje teritorija ribosis su oro uostu, o kitas sklypas yra prie Vakarinio aplinkkelio, važiuojant į Pilaitę, ties Valstybės saugumo departamentu“, – BNS sakė „Vilniaus viešojo transporto“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas.
Bendrovė šiuo metu valdo troleibusų parką Antakalnyje, autobusų parką Verkiuose bei mišrų troleibusų ir autobusų parką Viršuliškėse. 2011-aisiais susijungus autobusų ir troleibusų parkui, pasak įmonės vadovo, administracinis pastatas Verkiuose yra pustuštis, neatsiranda ir nuomininkų.
Anot jo, Verkių autobusų parkas, šiuo metu užimantis apie 9,5 ha, pastatytas 1964-aisiais, kai dar nebuvo Žirmūnų mikrorajono, ši vieta buvo iš esmės užmiestyje, o dabar yra tankiai urbanizuota, gaunama ir gyventojų skundų dėl keliamo triukšmo, be to, čia esančios dirbtuvės nebetinka naujiems itin dideliems autobusams.
Dar viena priežastis – dalis parko teritorijos ateityje turėtų būtų atiduota savivaldybei planuojant tiesti nuo rytinės iki vakarinės miesto dalies besidriekiančią Šiaurinę gatvę. Pasak R. Markausko, taip bendrovė netektų vietos maždaug 100-ui autobusų.
Nauji parkai, anot jo, užimtų apie 13 ha (apie 10 Liepkalnyje ir 2,7 ha – Pilaitėje), jie leistų ir ekonomiškiau planuoti maršrutus, nes priešingai nei šiuo metu autobusai tik išvažiavę iš parkų galėtų įlaipinti keleivius.
„Yra daug maršrutų iš stoties rajono, Naujininkuose, jie aptarnauja pietinę kryptį, o Viršuliškių parką, kurį mes dabar turime, mes šiek tiek praplėsime ir jis su šita teritorija aptarnaus visą vakarų-šiaurės pusę. T.y. anksti, 4-5 val. ryte autobusams nereikės važiuoti didelių atstumų tuščiai, kad jie pradėtų vežti keleivius. Dabar, kai yra vienas parkas Verkiuose, po visą miestą išsivažinėti ir pradėti vežti keleivius – yra daug tuščio važinėjimo“, – tvirtino jis.
„Mūsų pagrindinė bazė būtų Liepkalnyje, būtų vykdomi rimti remontai. Einamieji remontai galėtų būti ir kituose parkuose“, – pridūrė R. Markauskas.
Kaip BNS sakė mero patarėjas Karolis Vaitkevičius, diskusijos šiuo klausimu kol kas tęsiasi tarybos komitetuose.
„Klausimas labai svarbus, komitetuose dar bus diskutuojama, todėl klausimo svarstymas taryboje atidėtas. Dėl pačios teritorijos vystymo taip pat bus plačiai diskutuojama įtraukiant suinteresuotas grupes“, – sakė K. Vaitkevičius.
Autorius Ignas Jačauskas

Gaila… Teko gyventi žirmūnuose, tai buvo didelis patogumas išvažiuoti anksti rytą į stotį, kad spėt ankstyvą ilgo maršruto kelione autobusu ar traukiniu, o vakarais paskutiniais autobusais parvažiuoti namo iš darbo.
Ten jau stato Haner namus ir tik laukia kol teritorija atlaisvins
Ar yra paskaičiuota, kada atsipirks tiksliai šitie parkai? Nes, jei neatsipirks, tada geriau nestatyti. Ar šita logika galioja tik bėginėms sistemoms?
Pavieniai projektai retai atsiperka, kai “ištrauki iš” didesnės perspektyvos.
Aišku visi autobusų nauji pirkimai, autobusų juostos keliuose, priežiūra ir kiti susiję dalykai kartu paėmus tai tikrai ATSIPERKA ir neša dideli pelną. Oh wait…
pats sau prieštaraujat su tokiais klausimais, neseniai prie vieno iš straipsnelių rašėt, kad nei autobusai, nei traukiniai miestui neatsiperka:) bet gali būt, kad sklypą verkiuose galėtų parduoti užstatymui, tada, ko gero, atsipirktų
Kažkam reiktų pasitikrinti savo sarkazmo detektorių 😉 Aišku šis projektas neatsipirks niekada, miesto VT yra pinigus deginantis dalykas, visada tokiu buvo ir visada toks liks. Tik, kažkodėl, prie bet kokios užuominos apie tramvajų ar pan. sistemą iš karto susirenka dešimtys žmonių, rėkiančių ‘neatsipirks’, kai autobusams ir keliams tas, kažkodėl, negalioja.
Prieš tramvajų niekas nerekia ir pan rėkia prieš metro, ponaiti nekeisk nuomonės, nes savo komentuose labai dažnai metoties
Prieš tramvajus rėkia visuose straipsniuose, kur jis yra minimas, nemažiau, nei prieš metro. O ‘mėtosi’ ne ‘ponaitis’, o jūs. Kas yra ‘tramvajus’, o kas yra ‘metro’, nėra apibrėžta ir ‘labai aišku’ yra tik tiems, kas naudoja sovietinius standartus (pvz. visiems, kas dirba VMS, VGTU arba Civvitoj). Sovietiniuose standartuose viskas yra labai aišku: ‘Metro’ reiškia ‘heavy rail’ sistemą, t.y. paprastas traukinys, važiuojantis po žeme, o tramvajus – tas senovinis ‘light rail’ (lengvasis) bėginis dalykas, važinėjantis gatvėmis kaip autobusas tik ant bėgių. Už Sovietų Sąjungos ribų (VMS nežinoma teritorija) situacija yra kur kas komplikuotesnė. Pvz. Lilio ‘metro’ yra ‘light rail’ (t.y. ten… Skaityti daugiau
Pritariu
kartais nusimuša:D
Nesąmones šneka. O tai tokiems autobusams kaip 87, 26, 5 G, 36 ir 35 važiuoti iki Liepkalnio ar iki Pilaitės irgi yra didelis atstumas. Tai jiems žymiai patogiau Verkiuose sustoti autobusų parkuose. Tai dabar vieniems autobusams sutrumpinamas maršrutas, kad tuščiai nevažinėti, o kitiems prailginamas (permetama nuo vieno maršruto prie kito). Tai kur čia tada taupymas? Eilinis mokesčių mokėtojų pinigų taškymas į balą. Well done
Esmė, kad esamas parkas reikalauja remonto, bet yra ant labai vertingos žemės, aplink kurią sparčiai dygsta nauji daugiabučiai, biurai ir komercijos vietos. Vietoj pinigų kišimo remontuoti seną parką labiau apsimoka parduoti vertingą žemę vystymui ir pasistatyti naujus pastatus ant pigios žemės. Rida čia yra ne tiek svarbus dalykas.