Viešasis transportas

R. Šimašius: viešojo transporto profsąjunga oficialiai neinformavo apie streiko planus

Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga pačios sostinės savivaldybės įmonės oficialiai dar neinformavo apie planus streikuoti, sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

„Įmonė kol kas tik iš spaudos yra gavusi informaciją apie tai, kad kažkokie ten streikai yra planuojami, formaliai, pagal įstatymą, oficialiai tokios informacijos nėra. Iš miesto pozicijos, tik patvirtinsiu, kad, be abejo, tai nėra kavos ar bandelių pardavimas laisvalaikiu, tai yra būtina paslauga, įstatymas reglamentuoja, kaip gali vykti streikai tokiose srityse – jie gali vykti, tačiau turi būti užtikrintas minimalus paslaugos teikimas“, – trečiadienį žurnalistams po susitikimo su viešojo transporto vadovybe sakė R. Šimašius.

Jis taip pat tvirtino, kad viena iš galimo nepasitenkinimo priežasčių gali būti derybos dėl subsidijos profesinei sąjungai – iki šiol jai per metus iš įmonės biudžeto buvo skiriama apie 80 tūkst. eurų.

 

„Ir tai leidžia joms daryti tas viešas akcijas, kurias turime. Tiesą sakant, aš nesu iki galo tikras, ar yra sąžininga, kad Vilniaus miestas moka „Susisiekimo paslaugoms“, kad jos sumokėtų viešajam transportui už tai, kad paskui beveik 100 tūkstančių eurų būtų skirta ne naujam autobusui įsigyti ir darbuotojų sąlygas gerinti, bet profesinės sąjungos subsidijai“, – kalbėjo meras.

„Tikrai nenoriu sakyti, kad tai pagrindinė (planuojamo streiko – BNS) priežastis, bet, turbūt, tai yra fonas“, – pridūrė savivaldybės vadovas.

Vilniaus viešojo transporto direktorius Darius Aleknavičius patvirtino, kad profesinė sąjunga iki šiol nepateikė informacijos apie streiką. Jis tikino, kad tam tikra atskirtis yra tarp ilgamečių daugiau uždirbančių ir neseniai įsidarbinusių vairuotojų, ir atlyginimų skirtumai siekia netgi 70 procentų.

 

„Mūsų tikslas yra gerinti darbuotojų sąlygas ne vien tik kažkuriai konkrečiai darbuotojų grupei, sričiai, bet visos įmonės mastu. Esame patvirtinę atlyginimų kėlimą nuo rugsėjo 1 dienos, atlyginimai kils mažiausiai uždirbantiems vairuotojams, turintiems mažiausią stažą – tam esame nusimatę skirti per metus beveik 700 tūkstančių eurų“, – kalbėjo D. Aleknavičius.

Jis patvirtino, kad subsidijos mokamos pagal 2018-aisiais sudarytą kolektyvinę sutartį, kuri baigė galioti šį pavasarį – įmonė bando derėtis dėl naujų sąlygų.

„Galima būtų taip pat pažymėti, kad už šias lėšas profesinė sąjunga nei įmonei, nei visuomenei nėra pateikusi ataskaitų, kur jos panaudojamos. Tai buvo vienas iš punktų mūsų kolektyvinės sutarties derybose, šis klausimas buvo labai aštriai keliamas. Esame pasiekę tarpinį susitarimą, kur subsidija yra sumažinta“, – dėstė jis. 

 

Profesinės sąjungos reikalauja įmonės vadovybės tęsti 2018-aisiais kolektyvine sutartimi prisiimtus įsipareigojimus „nebloginant darbuotojų teisinės ir socialinės, ekonominės padėties“, spręsti užmokesčio kėlimo dešimtadaliu, galimybės papietauti klausimus. Dėl to pastarosiomis savaitėmis profesinė sąjunga jau rengė neterminuotą piketą.

D. Aleknavičius pripažino, kad pietų klausimas yra aktualus, kadangi Vilniuje dėl intensyvaus eismo viešasis transportas būna priverstas atsilikti nuo grafikų.

„Taip, nutinka spūstys, nutinka tam tikri nenumatyti atvejai, kad kartais vairuotojams neužtenka tų 30 minučių papietauti“, – tikino jis.

 

Anot D. Aleknavičiaus, apie galimus sprendimus kalbėta ir su profesine sąjunga, o su kita savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugomis“ ieškoma sprendimų dėl grafikų sudarymo.

„Galiu pasakyti, kad nuo spalio 4-osios paleidžiame pilotinius maršrutus, dalyje maršrutų numatydami ilgesnes pietų pertraukas – ne trumpesnes nei 45 minučių, kad atsitikus spūsčiai ar avarijai vairuotojui liktų ne mažiau 30 minučių pietų pertraukos. Startuojame su penkiais, žiūrime, kaip tai įtakoja viešojo transporto sistemą, tada didinsime maršrutų kiekius“, – tikino Vilniaus viešojo transporto direktorius.

Jis tikino, kad įmonė iki šiol yra atvira deryboms, visada buvo pasiruošusi spręsti nesutarimus kitais būdais, per tarpininkavimą, darbo arbitražą.

 

„Tačiau pati profesinė sąjunga pasirinko baigti derybas, uždaryti duris ir eskaluoti problemą žiniasklaidoje, įmonės viduje. Kviečiame profsąjungą grįžti prie derybų stalo, ieškoti tų sprendimų, kad užtikrintumėme darbuotojų gerovę, įmonės tikslų pasiekimą“, – sakė jis.  

Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga spalio viduryje inicijuoja balsavimą – sulaukus ketvirtadalio profsąjungos narių pritarimo, ketinama spalio 21 ir 22 dieną rengti dviejų valandų įspėjamuosius streikus, o nesutarus nuo spalio 28-osios – ir tikrąjį neterminuotą streiką.

Autorius Ignas Jačauskas

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
8 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
3 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Vytautas
Vytautas
18 dienas (-ų)

Remigijau, savo noru ir greičiau…

Kkka
Kkka
18 dienas (-ų)

Meras gadina musu mylima miesta:( Arogantiskas, daro neapgalvotus sprendimus, siekiant kazkokiu savo vaikisku ambiciju…

Bob
Bob
19 dienas (-ų)

Perskaitęs Šimašiaus ir VVT vado komentarus dar labiau palaikau VVT profsąjungą. Ačiū.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button