Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius džiaugiasi, kad Vilnius yra vienas iš nedaugelio miestų, kuriame stebimas viešojo transporto keleivių srautų didėjimas. Jis taip pat teigė, kad tikisi, jog iki 2030 metų ketinama pertvarkyti miesto viešojo transporto sistema sukurs paskatą keleivių srautams dar labiau augti.

„Noriu pasidžiaugti, kad jau esame visiškai kitokioje situacijoje nei prieš ketverius metus. Esame vienas iš nedaugelio miestų (…), kur viešasis transportas egzistavo dar prieš 100 metų ir seniau. Beveik visur viešojo transporto keleivių srautas krinta, tuo metu pas mus jis nuo 2017 metų kyla (…), nes buvo diegiamos atnaujinimo priemonės. Žinoma, 2020 metų pandemija padarė savo darbą, bet tikimės, kad jai pasibaigus viskas sugrįš į gerą tendenciją“, – pristatydamas ilgalaikę miesto viešojo transporto strategiją, penktadienį teigė R. Šimašius.

Anot Vilniaus miesto mero, viena iš Vilniaus viešojo transporto pertvarkos ambicijų iki 2030 metų yra perėjimas prie troleibusų su autonomine rida tinklo.

„Pereiname prie troleibusų su autonomine rida. Tai reiškia, kad dalyje miesto tinklo troleibusų neliks, o dalyje, ten, kur jų tinklo nebuvo, troleibusai su autonomine rida pradės važiuoti. Tai reiškia, kad iš principo troleibuso tinklas plėsis, o laidų mažės“, – tikino jis.

R. Šimašius taip pat pabrėžė, kad planuojama, jog iki 2030 metų daugiau nei pusė viešojo transporto bus varoma elektra, o kita pusė turės atitikti visus ES ekologinius standartus transportui.

Taip pat planuojamas ir viešojo transporto greičio didėjimas, teigė Vilniaus meras.

„Planuojame ryškų viešojo transporto greičio padidėjimą – apie 10–12 proc. Tai lems naujas tinklas, troleibusų pertvarkymas ir tai, kad yra bent 10 didelių projektų, kur A juostų (tinklas – ELTA) numatomas žymiai rimtesnis“, – sakė jis.

Anot R. Šimašiaus, tokia viešojo transporto sistemos pertvarka mokesčių mokėtojams per metus atsieis apie pusę milijono eurų.

„Šiam tikslui reikės nemažų investicijų, bet investicijos bus ir viešos, ir privačios. Natūralu, kad tai bus vežėjų investicijos, galiausiai pritrauksime naujų keleivių, iš kurių taip pat pasidengs dalis investicijų. Planuojame, kad mokesčių mokėtojams visa tai papildomai per metus kainuos apie pusę milijono eurų šalia dabartinės mokamos subsidijos. Tačiau turint omenyje visą socialinę grąžą (…), tai, be abejo, yra viena iš geriausių investicijų, kurią galima padaryti miestui, kad jis klestėtų ir kad jame būtų galima sklandžiai judėti“, – tikino R. Šimašius.

Monika Grigutytė (ELTA)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

40 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist