Viešasis transportas

Po Vilniaus gatves klaidžioja šviečiantis aštuonkojis: ar viešojo transporto reklama išties mirusi?

Reklama ant viešojo transporto – puiki prieinamos kainos išorinės reklamos strategija, nes padeda lengvai pasiekti plačią tikslinę auditoriją. Nors paskutiniuoju metu jai tenka atlaikyti iššūkių, viena tarptautinė IT sprendimų kompanija pasiryžo įrodyti tokios mobilios reklamos efektyvumą ir patrauklumą – sostinės gatvėmis riedantį autobusą papuošė bendrovės filosofiją atspindinčiu žaismingu gyvūnu.

Išlikimo kovoje įžvelgia unikalių pliusų

Transporto reklama primena stacionarių lauko stendų funkciją, bet visgi yra kur kas pranašesnė – prekių ženklo informacija juda kartu su tiksline auditorija. Be to, toks reklamos būdas nėra itin brangus, o didžiuosiuose Lietuvos miestuose gali būti išnaudojamas netgi itin kūrybiškai – pavyzdžiui, viešąjį transportą paverčiant mobiliu meno kūriniu.

Įmonės „Ž. W. K. transportas“ direktorius Tomas Algirdas Vileikis pastebi, kad atsiradus kitoms lauko reklamos formoms (stacionariems lauko stendams ir ypač skaitmeniniams lauko ekranams) reklama ant viešojo transporto tapo mažiau populiari. Savotišku iššūkiu jai tapo ir pastarųjų metų pandemija, kuomet gyventojų judėjimas mieste buvo sustojęs ir reklama paprasčiausiai nepasiekdavo tikslinių auditorijų. Visgi iš naujo atgyjanti mobili reklama, T. A. Vileikio nuomone, artimiausiu metu tikrai nemirs ir kaskart bus vis iš naujo atrandama.

 

„Reklama ant viešojo transporto ėmė formuotis dar 1989 metais, o mes kaip įmonė šioje rinkoje turime jau beveik 30 metų patirtį. Jei anuomet tai buvo beveik vienintelis reklamavimosi būdas, dabar galimybės gerokai platesnės. Tikriausiai nėra nė vieno didesnio prekių ženklo, kuris nebūtų bent kartą to išbandęs. Paieškojus įdomesnių, drąsesnių mobilios reklamos kampų šiandien galima beveik iš karto džiaugtis apčiuopiamais rezultatais“, – komentuoja T. A. Vileikis.

Per savaitę „Ž. W. K. transportas“ paruošia maždaug 2–3 reklaminius transportus, o vienas klientas tokia reklama tiki ir su „Ž. W. K. transportu“ bendradarbiauja net 18 metų. Tiesa, kūrybinio sprendimo sėkmę visuomet lemia ir tai, ar klientas pasitiki įmonės kompetencija ir įsiklauso į pasiūlymus geriausiam reklamos maketui.

„Vis dėlto tai ne laikraštis, kuriame būtų galima visą informaciją surašyti itin smulkiai. Stambesni ir intriguojantys reklamos sprendimai – visuomet geriausias pasirinkimas tokios formos reklamai“, – pabrėžia įmonės direktorius T. A. Vileikis.

 

Kūrybiška įmonės reklama sutemus traukia dar labiau

Vienas pastarųjų „kabinančios“ reklamos ant viešojo transporto pavyzdžių priklauso savo poziciją Lietuvoje stiprinančiai tarptautinei informacinių technologijų kompanijai „Cortlex“. Sprendimas papuošti autobusą šviečiančiu aštuonkoju – siekis patraukti gyventojų dėmesį ir supažindinti visuomenę su įmonės vardu bei filosofija.

„Manau, jog viešasis transportas – gana pamiršta mobili reklamos platforma, kurią tikrai galima žaismingai išnaudoti: puošiant miestą, pasakojant istorijas, edukuojant ar dar kitaip stebinant miesto gyventojus. Autobusai ir troleibusai pasitinka daugelį nuo ankstyvo ryto, stovint spūstyje, keliaujant į darbą automobiliu ar pėsčiomis, tad norisi džiuginti vilniečius ir jų vaikus, kviesti nusišypsoti, pastebėjus keliaujantį aštuonkojį“, – dalijasi prekių ženklo Cortlex vadovė Ingrida Kažemėkaitė-Vitkauskienė.

Gyvūnas pasirinktas neatsitiktinai – jis įmonei labai artimas savo išmintimi, individualumu, greita adaptacija ir nebijojimu klysti bei ieškoti geriausių būdų išspręsti iššūkius. Naktį aštuonkojis „atgyja“ šviesą atspindinčiais sprendimais – taip atkleidžiamas IT produktus vystančios įmonės išskirtinumas bei ryškumas.

 

I. Kažemėkaitė-Vitkauskienė įsitikinusi, jog pasitelkti viešojo transporto reklamą savo matomumui ir žinomumui pagerinti įmanoma veikiant bet kuriame sektoriuje. O naujiems rinkos žaidėjams sprendimas „paeksperimentuoti“ su kiek užmiršta reklamos forma gali tapti netgi labai palankus.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
6 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button