Viešasis transportas

M. Skuodis – prieš metro ir naują oro uostą, bet už tramvajų Vilniuje

Susisiekimo ministras Marius Skuodis skeptiškai vertina metro Vilniuje bei naujo oro uosto statybos idėjas, tačiau remtų tramvajaus projektą sostinėje. Jis taip pat mano, kad turi būti sukurtas vieningas viešojo transporto elektroninis bilietas.    

„Dėl metro esu skeptiškas dėl kainos ir atsipirkimo klausimo. Ar tokiems miestams, kaip Vilnius,  nereikėtų tramvajaus? Jis būtų pigesnis ir paprastesnis variantas. Man atrodo, čia yra atviras klausimas“, – trečiadienį Seimo socialdemokratų frakcijoje sakė ministras, paklaustas apie metro perspektyvą.  

M. Skuodis sakė abejojantis naujo oro uosto būtinybe – jis pasigenda tokio projekto pagrindimo.

 

„Naujas oro uostas. Vidury Lietuvos… Nematau jam jokių argumentų. Pagrindimo nematau, analizės, nors oro uostai norėtų tą dalyką daryti“, – kalbėjo jis.  

„Klausimas, kiek mes Lietuvoje galime aptarnauti keleivių. Į statistiką žiūrint, lietuviai oru keliauja jau pakankamai daug. Gal dar galėtų prisidėti po vieną kitą kelionę, kas keliauja. Ir viskas. Jau yra riba. Vadinasi, lietuvių keliavimu didelio verslo nepadarysi ir investuoti į infrastruktūrą nereikia“, – svarstė M. Skuodis. 

Pasak jo, Ryga su savo oro uostu ir „Air Baltic“ „tikrai jau nubėgusi į priekį“. Be to, naują oro uostą ketina statyti Lenkija. Tuo metu Lietuva numato plėsti Vilniaus oro uosto išvykimo terminalą, kuris leistų aptarnauti 7,5 mln. keleivių per metus.  

 

„Ir tai būtų Vilniaus riba. Jeigu ją viršijame, tada būtų Kauno oro uosto plėtra. Jeigu statytume naują oro uostą, Vilnius ir Kaunas turėtų būti uždaryti“, – pareiškė jis. 

M. Skuodis įsitikinęs, kad vietinių kelionių problemas spręstų vieningas elektroninis bilietas – ministerijos priemonių plane numatytas tokio bilieto sukūrimas.

„Lietuvos geležinkeliai“ jau diegia naują bilietų pardavimo sistemą, kuri bus sujungta su vežėjų, ypač tolimojo susisiekimo, sistema, o prie jos galės prisijungti ir savivaldybių transporto įmonės, teigė susisiekimo ministras. 

 

Tik paskirtas į postą M. Skuodis dar pernai gruodį sakė, kad naujo oro uosto statyba – ne naujosios Vyriausybės darbas. Pasak jo, Lietuvos planus dėl oro uostų pajėgumų didinimo koreguoja koronaviruso krizė, paralyžiavusi aviacijos verslą, be to, kalbant apie naujo oro uosto statybą ar dabartinių plėtrą iki galimybių ribos reikalinga kaštų ir naudos analizė, kurios kol kas nėra. 

Žiniasklaida prieš metus rašė, kad Vyriausybei dar tik svarstant naujojo oro uosto tarp Vilniaus ir Kauno idėją, Kaišiadorių rajono savivaldybė jau rezervavo 1800 hektarų šalia Žaslių, greta  geležinkelio Vilnius–Kaunas ir būsimos „Rail Baltica“ atkarpos. Netoli eina ir autostrada iš Vilniaus į Kauną. 

Vyriausybė balandžio viduryje nepritarė Seimo nutarimo projektui dėl Vilniaus metro pripažinimo ypač svarbiu projektu. Pasak Susisiekimo ministerijos, Vilniaus savivaldybė nėra priėmusi sprendimo dėl metro poreikio, o tai yra būtina sąlyga Seimui pripažįstant jį ypatingos valstybinės svarbos projektu. Savivaldybė teigia taip pat nepritarianti praėjusios kadencijos 32-jų Seimo narių iniciatyvai. 

 

Parlamentas 2018 metų rudenį priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą ir sudarė sąlygas privatiems investuotojams imtis metro statybų. 

Autorė Sniegė Balčiūnaitė

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
38 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 
Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
23 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Gince
Gince
1 mėnesį

Vienas liudniausiu susisiekimo ministru ever! Is autostrados Vilnius – Klp daro ženklu ir ribojimu karalyste!

TRAMVAJUS AR SVAIGIMAS ????
TRAMVAJUS AR SVAIGIMAS ????
1 mėnesį

PER 30 METU VILNIUS TAIP IR NESUGEBEJO ATNAUJINTI AUTOBUSU-TROLEIBUSU PARKO…DAR GATVEMIS VAZINEJA TROLEIBUSAI PAGAMINTI 1985-89 METAIS…APIE KOKI TRAMVAJU SVAIGSTAME ?????????? VILNIUJE DAR 500 KM (TRECDALIS GATVIU) ZVYRUOTU GATVIU O LIKUSIOS BANGLADESO LYGIO…KOKIE TRAMVAJAI…

Vytautas
Vytautas
1 mėnesį

Nereik to tramvajaus. Tuos miestą bjaurojančius troleibusus irgi rėikėtų panaikinti. Oro uosto tikrai reik. Tai šalies prestižo klausimas.

Maestro
Maestro
1 mėnesį
Atsakinėti į  Vytautas

Skraidysi po Vilnių?

Paskutinį kartą redaguota 1 mėnesį (Maestro)
Mare
Mare
1 mėnesį
Atsakinėti į  Maestro

Anas tupes Vilniuje. Skraidys virs jo. Prestyžo reikalai 🙂

judzin
judzin
1 mėnesį
Atsakinėti į  Vytautas

jau turime prestizini juros uosta, ir kas, viskas prasikta

oho
oho
1 mėnesį

kaip suprantu, oro uostas vidury sostines ir nuo triuksmo kenciantys istisi rajonai Lietuvoje norma ?

NORMA ???
NORMA ???
1 mėnesį
Atsakinėti į  oho

VISKAS REMIASI I PINIGUS…ISIVAIZDUOKITE VILNIUS METAMS TEGALI SKIRTI TIK 3 MILIJONUS EURU NE 300 IR NE 30 MILIJONU O TIK TRYS….NAUJIEMS KELIAMS TIESTI …MIESTE 1500 GATVIU IS KURIU 500 KM ZVYRUOTOS…AR TAI NORMALU 21 AMZIUJE ?????

Vytautas
Vytautas
1 mėnesį
Atsakinėti į  NORMA ???

Už tai manau kiek dėmesio ir € skiriama “laisvės” partijos idėjų įgyvendinimui…?Kokie keliai, kai politikams yra rimtesnių klausimų, tarkime gėjai ir narkotikai?

Paskutinį kartą redaguota 1 mėnesį (Vytautas)
MikrorajonVibes
MikrorajonVibes
1 mėnesį

Tramvaju reikia vadinti ‘light rail’ sistema, nes VMS zmones zino tik sovietini tramvajaus apibrezima ir kritikuos tokius siulymus lyg jie siulytu tramvaju kaip USSR. Ir tai nera ‘atviras klausimas’, o visiskas emergency, kertantis per miesto konkurencinguma. Turime blogiausia transporta ES, del to ir maziausia VT modal share visoje ES. ‘Atviras klausimas’ tai jau buvo 30 metu, prie ko tokie ‘atviri klausimai’ priveda – matome siandien.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button