Viešasis transportas

Klaipėdoje pagamintas elektrinis autobusas „Dancer“ atvyksta į Vilnių

Klaipėdoje sukurtas ir pagamintas elektrinis miesto autobusas „Dancer“ atrieda ir į Vilnių. Inovatyvi transporto priemonė šeštadienį bus pristatoma prezidento Gitano Nausėdos inicijuotame Žaliųjų idėjų festivalyje, o pirmadienį – ir Vilniaus miesto viešojo transporto paslaugų įmonėms bei miesto atstovams.

Klaipėdoje veikianti įmonių grupė „Vėjo projektai“, bendradarbiaudama su Klaipėdos ir užsienio universitetų mokslininkais, nuo 2011 metų kuria, projektuoja bei gamina originalios konstrukcijos, lengviausius pagal svorį rinkoje elektrinius miesto autobusus „Dancer“. Pirmasis lietuviško elektrinio autobuso prototipas buvo pagamintas perkonstruojant troleibusą, tačiau, tobulinant technologijas, siekta sukurti kuo lengvesnės konstrukcijos, itin greitai, vos per vidutiniškai 8 minutes įkraunamą, unikalaus dizaino transporto priemonę.

Du 2019 m. sertifikuoti bei registruoti autobusai „Dancer“ nuo 2020 m. pavasario aptarnauja reguliarius maršrutus Klaipėdos mieste ir per vienerius metus nuvažiavo daugiau nei 120 tūkst. kilometrų.

 

„Dancer“ autobuso kūrimo filosofija paremta socialine misija – panaikinti taršų iškastiniu kuru varomą visuomeninį transportą, kad miestai taptų žalesni ir sveikesni, sakoma „Vėjo projektų“ pranešime. Elektriniai „Dancer“ autobusai varomi iš atsinaujinančių šaltinių – vėjo – gaunama elektra, o kiekvienas autobusas per metus sutaupė beveik po 70 tonų CO2, kuris nebuvo išmestas į Klaipėdos miesto orą.

Valentina Gudienė (ELTA)

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
66 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
14 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Vyt
Vyt
9 dienas (-ų)

O troleibusai kodel salinami is miestu ir vietoj ju didinama autobusu kiekis? Ventre isviso pakaktu troleibusu, autobusai tik i priemiescius turetu vazineti.

Gallija
Gallija
9 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Vyt

Troleibusai važiuoja 30 km/Val – tai labai lėtai. Nereikia jų tokių kokie yra dabar. Įdomu kokių greičiu važiuoja nauji elektriniai autobusai.

emigrantas
emigrantas
9 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Gallija
  1. Greitai pagooglinus iškart pamatysi, kad troleibusai gali važiuoti iki 60 – 80km/h
  2. Miesto gatvelėse užtenka ir 30 km/h, didesnio greičio ir autobusai neišvystis.
  3. Troleibusų gyvavimo trukmė didesnė už el. autobusų. Troleibusam nereikia jaudintis dėl baterijų degradacijos.
  4. Troleibusam, nereikia specialaus toksinių atliekų savartyno, kurį reiks Įrengti senoms elektromobilių baterijoms.
  5. Troleibusai gali važinėti visą dieną, be įkrovimo.

Troleibusas > Tramvajus > Autobusas

Nereikalingas
Nereikalingas
9 dienas (-ų)
Atsakinėti į  emigrantas

Taip, troleibusai nenusileidžia autobusams savo greičiu ir geriau “lipa” į kalvas. Bet žmonės jų nemėgsta grynai dėl kabelių virš galvos (estetinio vaizdo). Didžiausias troleibusų (ir autobusų) minusas lyginant su “light rail” ribotas pervežamų žmonių kiekis ir autonomiškumo nebuvimas.

emigrantas
emigrantas
8 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Nereikalingas

Šiais laikais troleibusų gali rasti visokio dydžio, net ir tokių kruie talpina tiek kiek tramvajus. (Jie ir vadinasi trambus lyg tai)
Tramvajui taip pat reikia kabelio virš galvų.
Troleibusui nereikia bėgių.
Troleibusas gali (nors ir griozdiškai) manevruoti eisme.
Didesni, guminiai ratai yra patogiau keleiviams.
Nelabai suprantu ką reiškia “autonomiškumas” bet kiek esu buvęs tramvajuose, tai visuose buvo vairuotojas.

Nereikalingas
Nereikalingas
8 dienas (-ų)
Atsakinėti į  emigrantas

Todėl ir paminėjau “light rail”, nes tramvajus neaiški sąvoka (ne visiems tramvajams reikia kabelio virš galvų). Pasaulyje jau yra “light rail” sistemų, kurios dirba be vairuotojo.

Olegas
Olegas
6 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Vyt

Palaikau troleibusus. Ekologiškesnės transporto priemonės gaunasi. Baterijų arba visai nereikia, arba bent mažos, kad nuo tiklo pavažiuoti

Žydras dangus
Žydras dangus
10 dienas (-ų)

Kadangi šitas autobusas pagamintas iš popieriaus, galima bus su juo nusivalyt subine?

Nereikalingas
Nereikalingas
10 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Žydras dangus

Jo, galėsi gautą produktą įsidėt į vakuumą galvoj.

Vytautas
Vytautas
10 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Žydras dangus

Reik gal iš Š pradėt gaminti. Bus dar ekologiškiau…

hmmm
hmmm
9 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Vytautas

dviejų homofobinių menkystų “vytauto” ir “žydro…” intelektuali diskusija:) apie ką daugiau šiukšlės gali kalbėtis, jei ne apie antrą galą…

Paskutinį kartą redaguota 9 dienas (-ų) (hmmm)
senas.lenkas
senas.lenkas
8 dienas (-ų)
Atsakinėti į  hmmm

Na žinai kaip sakant, homofobai visada gėjiškiausi, tiktais neprisipažins, kad yra.
Tas vengras kur iš lango iš orgijos iššoko arba patsai mūsų gražulis.

Olegas
Olegas
6 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Vytautas

Ten kur šudas ir šiukšlės ten ir bapkės ir verslas.

Olegas
Olegas
6 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Žydras dangus

Galų dabar pat darbe tau išduoti tą popierių tik ateik adresu, pažiūrėsime, kaip jausies po nusivalymo, 😀

Stiklo audinys

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button