Viešasis transportas

Kada planuojama pilnai atnaujinti visą viešojo transporto parką?

Viešasis transportas – viena svarbiausių temų vilniečių gyvenime, todėl susitikę su meru Remigijumi Šimašiumi, negalėjome nepaklausti apie viešojo transporto atnaujinimo planus.

Planuojate, kad šiais metais į gatves išriedės 250 naujų autobusų bei 40 naujų troleibusų. Kada planuojate pilnai atnaujinti visą viešojo transporto parką?

Normaliai kiekviename mieste bent penktadalis ar šeštadalis viešojo transporto turėtų būti atnaujinama kasmet ir taip būtų užtikrinamas tinkamas tokio transporto atnaujinimo dažnumas. Tuo tarpu sostinėje susiklostė unikali situacija, kuomet Vilniaus viešasis transportas buvo neatnaujinamas ilgą laiką. Vilnius dabar savo viešojo transporto atnaujimo tempu ypatingai išsiskiria tarp kitų Europos miestų. Pavyzdžiui, šiuo metų gaminamų 150 „Solaris” autobusų juos gaminančiai kompanijai Vilniaus užsakymas yra vienas pagrindinių šįmet. Taigi per metus atnaujinimas bus išties įspūdingas: 250 autobusų ir 40 troleibusų ir tai sudarys daugiau nei pusė viešojo transporto parko.

 

Numatoma, jog pilnai atnaujinus visą autobusų parką, „Volvo” autobusai, kurie buvo pirkti paskutinio atnaujinimo metu, bus seniausi ir prasčiausi autobusų parke. Kai šis etapas bus pasiektas, tuomet prasidės reguliarus viešojo transporto atnaujininas – po šeštadalį kasmet.

Atnaujinimas nusimato ir troleibusams, nes laipsniškai numatome atsisakyti vidaus degimo variklių, juos laipsniškai keičiant savaeigė rida važiuojančiu transportu. Taigi bus atnaujinta penktadalis troleibusų kiekio iš beveik 300.

Tai dar ne visos naujovės, kurios laukia miestiečių, nes šiuo metu analizuojame greituosius maršrutus ir sieksime juos labiau pagreitinti, įgyvendinsime sprendinius, kurie leis viešajam transportui išvengti ilgo stovėjimo kamščiuose. Kaip pavyzdį galėčiau paminėti 3G autobusų maršrutą, kuris išvažiavęs iš oro uosto Naujininkuose patenka į kamštį, todėl infrastruktūriniai pakeitimai pirmiausia nusimato šiame rajone.

 

Taip pat nepamiršti liks ir kiti greitieji maršrutai, kuriems taip pat yra ruošiami įvairūs „greitinimo” planai. Viena viešojo transporto greitinimo priemonių bus ir fizinis juostų atskyrimas, kur auto transportas įvažiuoti negalėtų.

Vairuotojų sąmoningumui didinti vaizdo registratoriai įrengti viešajame transporte, pradės fiksuoti pažeidėjus važiuojančius autobusams skirta juosta. Tiesa, reikia išspręsti biurokratinius ribojimus su vidaus reikalų ministerija, kad registratorių filmuota medžiaga būtų automatiškai apdorota ir užregistruota. Norima, kad net nereikėtų įtraukti pareigūnų į šį procesą. Paminėsiu, jog jau dabar turime ir vairuotojų, kurie buvo nubausti vadovaujantis eismo taisyklių pažeidimo faktu. Paradoksas, tačiau dažnai pareigūno fizinis pasirodymas išsprendžia kamščių problemas. Pavyzdžiui, Gerosios Vilties žiedas, kur pareigūnų pasirodymas išsprendžia besiformuojančias eismo transporto spūstis be jokių didelių pastangų.

Visą interviu su meru skaitykite čia

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
0 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button