Viešasis transportas

Į Vilniaus gatves išriedėjo pirmasis turkiškas elektrobusas

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis transportas tęsia ambicingus planus iki 2030 m. turėti ne mažiau nei 55 proc. elektra varomų transporto priemonių. Keleiviai kviečiami išbandyti ir įvertinti šiuolaikišką, visiškai ekologišką autobusą „Karsan Atak Electric“.

„Atsižvelgiant į Europos Sąjungos ir nacionalinius taršos mažinimo reikalavimus, Vilniaus miesto darnaus judumo planą bei rudenį atliktą viešojo transporto galimybių studiją – ateitis priklauso tik ekologiškam transportui. Šiuo metu keleiviai sostinėje jau turi galimybę keliauti 5 elektra varomais, mažos talpos autobusais, dar neseniai labiausiai taršias transporto priemones pakeitėme 50 dujinių, triašių autobusų MAN, o šiandien miesto gyventojams pristatome dar vieną ekologišką sprendimą – elektra varomus autobusus „Karsan Atak Electric“. Ekologiškų, miesto infrastruktūrai pritaikytų sprendimų ieškome nuolat, todėl kviečiame tapti pirmaisiais, Lietuvoje dar neišbandytos transporto priemonės keleiviais“ – kviečia UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Rimantas Markauskas.

Turkijos gamintojo „Karsan“ transporto priemonės dėmesio pelnė dar 2019 metais, kuomet sostinė pirmoji Lietuvoje įsigijo penkis šio gamintojo mažos talpos elektra varomus autobusus „Karsan Jest“. Gegužės 7 dieną Vilniuje pradėtas testuoti 8,3 m „Karsan Atak Electric“ autobusas keleivius nustebins ne tik išskirtiniu dizainu, bet ir itin erdviu salono interjeru, kokybišku salono kondicionavimu ir šildymu bei moderniu LED apšvietimu ir USB lizdais telefonui įkrauti.

 

Keleivių saugumą užtikrins speciali durų suspaudimo prevencijos sistema, apsauganti nuo keleivius nuo suspaudimo saugumą salone užtikrins 1 vidaus 2 lauko kameros. Naujos kartos elektriniame autobuse sumontuotos 230 KW elektros traukos variklis bei 5 aukščiausios kokybės BMW i ličio baterijos, kurių bendras galingumas 220 kWh. Tokios talpos baterijomis aprūpinta transporto priemonė gali nuvažiuoti iki 300 km vienu įkrovimu.

Ekologiškos transporto priemonės privalumus pastebės ne tik keleiviai, bet ir vairuotojai. „Karsan Atak Electric“ autobuse vairuotojų patogumui įrengta ergonomiška, pilnai uždara, kondicionavimo bei šildymo sistema ir moderniomis kontrolės sistemomis aprūpinta darbo vieta. 8 krypčių pneumatinėje vairuotojo sėdynėje dirbantis vairuotojas pagrindines transporto funkcijas prižiūrės dirbdamas su 12 colių liečiamu multimedijos ekranu.

Erdviame 8,3 m autobuse iš viso telpa 51 keleivis, čia įrengtos 21 sėdima ir 25 stovimos vietos, 1 vieta neįgaliajam ir jį lydinčiam asmeniui, o taip pat 4 sulankstomos kėdės ir vieta tėveliams su vėžimėliu.

 

Testuojant šį autobusą ypatingas dėmesys bus atkreipiamas į įkrauta baterija nuvažiuotą kelią Vilniaus geografinei padėčiai bei transporto priemonės įkrovimo laiką. Ekologišką autobusą miesto gyventojai galės išbandyti nuo gegužės 7 d., 115 autobuso maršrute. Kiekvieną dieną ši ekologiška transporto priemonė įveiks mažiausiai 250 km.

Ieškant tinkamiausios ir efektyviausios transporto priemonės kursuoti Vilniuje, maršrute elektrinis autobusas bus testuojamas iki gegužės 19 d. 

Straipsnis parengtas pagal pranešimą spaudai.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
40 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
4 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Pavasaris
Pavasaris
1 mėnesį

Įdomu kada Vilnius parems lietuvišką verslą ir išmėgins Klaipėdiečių sukurtą, už unikalų dizainą apdovanotą ‘Dancer’ elektrinį autobusą?

Artūras
Artūras
1 mėnesį
Atsakinėti į  Pavasaris

Sukurti prototipą yra viena, o galėti pradėti masinę gamybą yra visai kas kita.

Jah
Jah
1 mėnesį
Atsakinėti į  Pavasaris

Kai galės važiuoti ilgesnį laiką, nei krautis. Ir kodėl ne Klaipėdos prašot paremti klaipėdiečių verslą?

ABC
ABC
1 mėnesį
Atsakinėti į  Jah

Lietuva per maža, kad dar atskiri miestai pradėtų tarpusavyje konkuruoti. Visi sėdim vienoje valtyje, geriau paremtume savus, o ne turkus.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button