Viešasis transportas

Dėl Vilniaus metro Seimas tarsis su Vyriausybe ir savivaldybe

Šiuo metu Seime svarstomas nutarimo projektas dėl Vilniaus metropoliteno paskelbimo ypatingos valstybinės reikšmės projektu. Trečiadienį jį nagrinėjantis Ekonomikos komitetas priimti sprendimo nesiryžo ir nusprendė paprašyti Vyriausybės ir savivaldybės išvadų šiuo klausimu.

Vilniaus metro pripažintus ypatingos valstybinės svarbos projektu, būtų pasiųsta žinią pasaulio finansinei ir verslo visuomenei, užsiimančiai tokių projektų finansavimu ir realizavimu. Politinis apsisprendimas skatintų užsienio investuotojus domėtis Vilniaus metro ir leistų jiems planuoti investicijos į jo statybą.

Ryžtingi politiniai sprendimai sostinės susisiekimo klausimu yra būtini. Nors per pastaruosius keletą metų Vilniuje buvo nutiesta daugybė kilometrų dviračių takų, susiaurinta ne viena gatvė, įdiegta moderni šviesoforų valdymo sistema, eismo situacija ne tik kad negerėjo, bet tolydžio blogėja. Spūstis kasmet padidėja 2 proc. Navigacijos technologijų įmonės „Tom Tom“ duomenimis, 2017 m. kamščiuose praleidome 154 val., 2018 m. – 156 val., 2019 – 167 val. Tai yra viso mėnesio darbo valandų skaičius.

Palyginimui – Helsinkyje, Osle, Kopenhagoje ir kitose panašaus dydžio miestuose, kuriose veikia metro sistemos, spūstys yra maždaug 30 proc. mažesnės nei Vilniuje.

Šiemet minime metro idėjos 50-ies metų sukaktį. 1970 m. buvo priimtas sprendimas išnagrinėti lengvojo metro teikiamas galimybes miesto susisiekimui. Dar po keleto metų pasiūlyta šios transporto priemonės trasų schema, atlikti geologiniai ir inžineriniai tyrimai, rengta techninė medžiaga šiai sistemai įdiegti.. Atkūrus nepriklausomybę, prie metro idėjos grįžta 2003 m. Dar po 15 m., 2018-aisiais, LR Seimas priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuris nustatė teisnius metro statybos aspektus.


Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

46 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.


Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
7 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Arvydas Norkūnas
Arvydas Norkūnas
11 dienas (-ų)

Vizualizacijoje pateiktas, manau, netinkamas variantas, trasa turėtų driektis nepaprastai plačioje skiriamojoje žaliojoje Pilaitės prospekto erdvėje.

Paulius
Paulius
18 dienas (-ų)

Ne, ne, ne
mano idėja:
1: STOTIS – MO MUZIEJUS – NAUJAMIESTIS (Basanavičiaus x Švitrigailos) – VILKPĖDĖ (Savanorių x Pietario) – LITEXPO – LAZDYNAI – KAROLINIŠKĖS (Asanavičiūtės x Gerbutavičisus) – VIRŠULIŠKĖS (Laisvės x Narbuto) – JUSTINIŠKĖS (Justiniškių x Rygos) – PAŠILAIČIAI (Justiniškių x Gileikių) – PAVILIONYS P+R (Ukmergės x Lietuvio)

1: STOTIS – MO MUZIEJUS – GEDIMINO (Vilaniaus x Gedimino) – ŠNIPIŠKĖS (Kalvarių x Kostitucijos) – STADIONAS (Gelvonų x Ozo) – ŠEŠKINĖS (Jovaro St.) – FABIJONIŠKĖS (Stanevičiaus x Ateities) – … – Ateitis SANTARIŠKĖS

GROBIN
GROBIN
20 dienas (-ų)

Jeigu metro būtų per brangus, visada galima padaryti kaip Briuselyje: pré-métro (požeminis tramvajus)

Edvinas
Edvinas
21 dienas (-ų)

Įdomu ar dar tas pats senukas su savo otkatais bando šitą projektą prastumti? Kiek ankščiau per seimūnus bandė vis prasukt.

vardenisddc
vardenisddc
21 dienas (-ų)

Nepastate stadijono kiti projektai Vilniuje nejuda is mirties tasko apie koki cia metro dar kalbat? fantazijos

MRX
MRX
21 dienas (-ų)
Atsakinėti į  vardenisddc

Stambesni viesi projektai pas mus yra neimanomi. Reikia arba reformos Suomijos/Svedijos modeliu, arba amzinai pamirsti viesai vystomus projektus, issireikalauti kad nebeplestu mokesciu uz tai ko neigyvendina, ir statyti privaciai.

Back to top button