Transportas

Tyrimas: 99 proc. vilniečių transporto spūstis laiko svarbia Vilniaus problema

Atliktas tyrimas parodė, kad 85 proc. visų Lietuvos gyventojų mano, kad transporto spūstys labai svarbi ar svarbi Vilniaus problema. Taip mano 99 proc. apklaustų vilniečių ir aplinkinių vietovių gyventojų.

Rinkos tyrimų kompanijos „Baltijos tyrimai“ vadovė Rasa Ališauskienė sakė, kad sostinėje per metus bent kartą apsilanko daugiau nei trečdalis lietuvių.

„42 proc. visų gyventojų sakė, kad dažniausiai juda nuosavu automobiliu, tai yra labai daug. Didžiausia naudotojų grupė yra vidutinio amžiaus žmonės, gyvenantys miestuose. Antroje vietoje yra autobusai (31 proc.) ir troleibusai (16 proc.). Vilniuje gyvena 19 proc. Lietuvos gyventojų, o per metus sostinėje bent kartą lankosi 37 proc.“, – sakė R. Ališauskienė.

 

Technikos mokslų daktaras, profesorius Jonas Butkevičius atkreipė dėmesį, kad Vilniuje transporto vystymasis nebuvo toks greitas kaip pačio miesto plėtra.

„Miestas besivystydamas reikalauja ir miesto transporto vystymosi. Jį apibūdina du faktoriai: pervežimo pajėgumai ir susisiekimo greitis. (…) Vilniuje pagrindinės transporto sudėtinės dalys yra viešasis transportas ir asmeninis lengvasis transportas. 4 lengvieji automobiliai užima vieno autobuso plotą. 4 automobiliai veža 10 keleivių, o autobusas veža 100 keleivių.

1980 metais 1 tūkst. gyventojų teko 73 automobiliai. Dabar turime per 630. Padaugėjo 9 kartus. Ar išsiplėtė tiek gatvės, ar stovėjimo vietų tiek išaugo, ar sankryžos išsiplėtė?“ – klausė J. Butkevičius.

 

Tyrimas taip pat parodė, kad 71 proc. visų Lietuvos gyventojų mano, kad spūstys yra labai svarbi ar svarbi Kauno problema. Taip mano 67 proc. kauniečių. Spūstis Klaipėdoje kaip rimtą problemą įvardijo 61 proc. Lietuvos gyventojų ir 82 proc. klaipėdiečių.

„Baltijos tyrimai“ gyventojų apklausą atliko gegužės 27 d. – birželio 9 d. Iš viso apklausti 1088 gyventojų nuo 15 metų.

Lukas Blekaitis (ELTA)

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
6 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
7 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Ina
Ina
1 metus

Manau, kad Vilniuje gyvena trečdalis Lietuvos gyventojų. Visos apklausos neteisingos. Šviesoforai ne prie ko, dabar dėmesys skirtas pastatams ir dviračiams, bet ne automobiliams, kurių skaičius sparčiai auga.

Simona
Simona
1 metus
Atsakinėti į  Ina

Trečdalis tikrai negyvena. Vilniaus gyventojai ir aplinkinių rajonų gyventojai, kurie kasdien naudojasi miesto infrastruktūra, sudaro apie 617 000. Vis dar daugiausia dėmesio ir lėšų skiriama automobilių infrastruktūrai.

Jonas
Jonas
1 metus
Atsakinėti į  Ina

Taip, deja, pagrindines lesos ir resursai vis dar skiriami automobiliams, o ne deklaruojamiems graziems ir teisingiems dalykams. Kai realybeje tai pasikeis, ir kamsciai prades mazeti

Vaidas
Vaidas
1 metus

Įdomiau būtų sužinoti, kiek iš vilniečių klaidingai galvoja, kad dėl tų spūsčių kalti šviesoforai, jų reguliavimas, ir per siauros gatvės 🙂

...
...
1 metus
Atsakinėti į  Vaidas

Iš dalies vistiek kalti

Simona
Simona
1 metus

Apgailėtina, kai pseudo-tyrimo, kurio net imtis nėra žinoma, rezultatus komentuoja, daktaras/profesorius/whatever, turintis absoliutų nulį žinių apie mobilumą, miestų planavimą ar transporto infrastruktūrą. Vilniuje vienas lengvasis automobilis veža 1,32 žmogaus, padauginus iš 4 – 10 negaunu. Apie gatvių pločio, stovėjimo vietų skaičiaus ir spūsčių priklausomybę ar “butelio kakliuko” efektą, mobilumo valdymo strategijas – irgi negirdėjo. “Tyrimas”.

Vilnietis
Vilnietis
1 metus

Visa laimė dar Klaipediečiai nevažiuoja į Vilnių dirbt. Ar važiuoja? 🙂

Back to top button