Traukiniai

Tyrimas parodė, kad lietuviai pageidauja tylesnio ir mažiau taršaus geležinkelio

„Spinter tyrimų“ atliktos reprezentatyvios apklausos duomenimis, bemaž devyniems iš dešimties gyventojų rūpi, kad Lietuvos geležinkelių transportas mažiau terštų aplinką ir keltų mažesnį triukšmą. Šių tikslų bus pasiekta elektrifikavus geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos.

Lapkritį atlikto nuomonių tyrimo duomenimis, net 85 proc. gyventojų svarbu, kad Lietuvos geležinkelių transportas mažiau terštų aplinką ir keltų mažesnį triukšmą. Šį klausimą nesvarbiu laiko tik 10 proc. apklaustųjų.

„Pagal tyrimo duomenis galima daryti prielaidą, kad Lietuvos geležinkelių transportas, kaip didžiausias nacionalinis transporto institutas, svarbus ne tik juo besinaudojantiems ar šalia gyvenantiems asmenims, bet ir platesniam visuomenės ratui. Gyventojams rūpi, kad Lietuvą reprezentuojanti bendrovė būtų kuo modernesnė ir draugiškesnė aplinkai. Akivaizdu, kad tokie mūsų ilgalaikiai strateginiai planai kaip geležinkelio elektrifikavimas visiškai atitinka šalies gyventojų lūkesčius“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

„Spinter tyrimų“ apklausos metu taip pat buvo klausiama gyventojų nuomonės, ar geležinkelio linijos tarp Vilniaus ir Klaipėdos elektrifikavimas yra reikalingas Lietuvai. Pritarimą išreiškė net 71 proc. respondentų, šį projektą ypač palaiko jauniausio amžiaus, aukštesnio išsimokslinimo, didžiausių pajamų asmenys. Skeptiškai geležinkelio elektrifikavimo klausimu nusiteikę vos 9 proc. respondentų, o dar 20 proc. gyventojų šiuo klausimu neturi aiškios nuomonės.

Geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, kurio ilgis siekia 731 km, numatoma elektrifikuoti iki 2023 m. Šiuo geležinkelio ruožu keliauja 40 proc. traukinių keleivių ir pervežama 60 proc. geležinkeliu transportuojamų krovinių.


Baigus ruožo elektrifikacijos projektą, Lietuvoje bus elektrifikuota 30 proc. geležinkelio linijų. Šiuo metu elektrifikuota tik 9 proc. geležinkelio – ruožai tarp Vilniaus ir Kauno, Vilniaus ir Kenos bei Vilniaus ir Trakų.

Skaičiuojama, kad elektrifikavus geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, į aplinką išmetamų teršalų kiekiai sumažės 150 tūkst. tonų per metus, nes elektriniai traukiniai bus varomi elektros energija, pagaminta iš atsinaujinančių išteklių – LTG įmonių grupės bendrovės savo reikmėms perka tik žaliąją energiją.

Šalies gyventojų apklausą dėl geležinkelio elektrifikavimo š. m. lapkričio 18-29 d. „LTG Infra“ užsakymu atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1005 18-75 metų respondentai iš visos Lietuvos, kurių sudėtis atitinka šalies gyventojų demografinę ir socialinę situaciją.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

11 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.


Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
2 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
MikrorajonVibes
MikrorajonVibes
16 dienas (-ų)

Žmonės nori pakeltų platformų, dengtų ir šildomų miesto stotelių (bent kas 1km.) ir traukinių, važinėjančių taktiniu tvarkaraščiu. Taip pat pilnai integruotų geležinkelių į miestų transporto sistemas bei miesto plėtros kryptis, kaip yra visoje Europoje. Deja, savivaldybėse sėdi visiški analfabetai, kurie tik moka tiesti kelius, tai turime visiškai neišnaudotą aukso gyslą.

Aš tai
Aš tai
16 dienas (-ų)

noriu kad būtų galima iš Vilniaus į Druskininkus ir Palangą traukiniu nuvažiuoti

Back to top button