Reprezentatyvi rinkos tyrimų ir įžvalgų bendrovės „Kantar“ apklausa rodo, kad rinktis keliones traukiniais skatina ne tik gerėjantis šios transporto priemonės įvaizdis, bet ir noras rinktis tvaresnį bei aplinkai draugiškesnį kelionės būdą.

Apklausos duomenimis, keliaujantys traukiniais linkę sutikti, kad tai yra tvariausia transporto priemonė: teiginiui pritaria 79 proc. respondentų.

Šie keliautojai, rinkdamiesi transporto priemonę, dažniau įsivertina jos tvarumą, draugiškumą aplinkai – su šiuo teiginiu sutinka 47 proc. respondentų. Prioritetą teikiantys kitoms transporto priemonėms, atitinkamai ir ekologinį faktorių vertina kaip mažiau reikšmingą – į tvaresnį kelionės būdą atsižvelgia 26 proc. apklaustųjų.

„Traukiniai yra vienas aplinkai draugiškiausių kelionės būdų – vien Europoje geležinkelio transportas atsakingas tik už 0,4 proc. šiltnamio efektą sukeliančių CO2 išmetimų, kai visas transporto sektoriaus rodiklis siekia 25 proc. O Lietuvoje kursuojančių elektrinių traukinių CO2 emisijos apskritai yra nulinės, nes elektra jiems tiekiama iš atsinaujinančių energijos šaltinių“, – komentuoja „LTG Link“ vadovas Linas Baužys.

Ekologijos svarba tik augs

Keleivių apklausą atlikusios bendrovės „Kantar“ duomenimis, ekologijos motyvas renkantis keliones traukiniais itin reikšmingas tarp jaunesnių respondentų.

„Tai, kas dabar yra svarbu jaunimui, po dešimtmečio bus aktualu didžiajai daliai visuomenės. Pavyzdžiui, sveikas ekologiškas maistas prieš 10 metų buvo išskirtinumas, o dabar sveiko maisto galima rasti ir greito maisto užkandinėse“, – komentuoja Renata Sadunišvili, „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorė.

Pasak „LTG Link“ vadovo, kelionės traukiniais gali svariai prisidėti prie poveikio aplinkai mažinimo. Tiesa, čia svarbus ir visuomenės nuostatų pokytis, kelionės tvarumo, po jos liekančio pėdsako įsivertinimas: „Iš savo pusės stengiamės ne tik atsinaujinti technologiškai, bet ir edukuoti visuomenę apie tvaresnius kelionių pasirinkimus. Šią vasarą startavęs projektas „Žalumo Link“ skirtas būtent šiai misijai.“

Kaip pastebi L. Baužys, atliepiant Europos Žaliąjį kursą, visi bendrovės planuojami įsigyti traukiniai bus tik elektriniai ir elektriniai-bateriniai. Pastarieji neelektrifikuotus ruožus ar jų atkarpas (iki 100 km) įveiks varomi baterijomis. Naujieji riedmenys nepaliks jokio taršos pėdsako, numatoma, kad į keliones jie leisis 2025 m. Iki to laiko turėtų būti elektrifikuota ir viena svarbiausių geležinkelio arterijų Vilnius–Klaipėda.

Populiariausios – laisvalaikio kelionės

Dauguma tarp miestų traukiniais keliaujančių Lietuvos gyventojų keliauja laisvalaikio tikslais – dėl atostogų, pramogų ar aplankyti artimuosius. Nors dėl pandemijos keliaujančių laisvalaikio tikslais sumažėjo nuo 82 proc. 2018 m. iki 70 proc. 2021 m., laisvalaikio kelionės išliko pirmoje vietoje.

Keliavimas traukiniu kasdieniais reikalais – nusipirkti maisto, apsilankyti poliklinikoje ar kitoje įstaigoje – lyginant su prieš kelerius metus atliktos apklausos duomenimis, išaugo 4 procentiniais punktais: nuo 17 proc. 2018 m. iki 21 proc. 2021 m.

Darbo tikslais keliauja 37 proc. važinėjančių traukiniais tarp miestų ir miestelių, mokslo – 8 proc.

Bendrovė „Kantar“ kovo 18–30 dienomis apklausė 1389 šalies gyventojus, kurių amžius 18–64 metai.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

5 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist