NuomonėTraukiniai

Nuomonė: kaip prijungti Vilnių prie Rail Baltica geležinkelio trasos

Naujasis susisiekimo ministras kviečia visuomenę dalyvauti viešoje diskusijoje, kaip Vilnių prijungti prie ES iniciatyva tiesiamos ir jos didžiąja dalimi finansuojamos Rail Baltica geležinkelio trasos. Ši trasa sujungs keletą ES sostinių. Tik Vilnius lieka nuošalyje. Tačiau EK yra įsipareigojusi didžiąja dalimi finansuoti Vilniaus prijungimą prie šios trasos. Mes turime galimybę numatyti ir įrengti šiuolaikinę, greitą  ir patogią susisiekimo trasą, jungiančią Vilnių su Rail Baltica  trasa, einančia pro Tarptautinį Kauno oro uostą.

Vilnius sparčiausiai vystosi vakarine  kryptimi, todėl ir geležinkelio trasa turėtų prasidėti vakarinėje miesto dalyje. Kai centrinė ar miesto valdžios ryšis pradėti planuoti Vilniaus metro pirmojo etapo Centras – Pilaitė trasą, būtina metropoliteno ir naująją geležinkelio stotis sujungti, kad keleiviai iš vieno traukino galėtų persėsti į kitą tame pačiame pastate.

Pilaitės rajone prasidėjusi Rail Baltica trasa prie Rykantų pasiektų esamą geležinkelio trasą ir jos ribose būtų tiesiama iki atsišakojimo į Tarptautinį Kauno oro uostą Karmėlavoje. Vilniaus Rail Baltica atšakos galutinė stotis turėtų sutapti su pagrindinės Rail Baltica trasos Karmėlavos stotimi. Į šį transporto mazgą turėtų įsijungti ir perspektyvoje planuojamo Kauno bėginio transporto sistema.

 

Rekonstruota senoji Vilniaus ir Kauno geležinkelio trasa, kaip ir dabar, tarnautų krovinių pervežimui ir keleivių susisiekimui tarp joje esančių gyvenviečių, o naujoji, šiuolaikinius pasaulinius standartus atitinkanti trasa, tarpinių stočių neturėtų. Važiuodami naująja Karmėlavos oro uostą iš Vilniaus pasiektume per 18 min. Tai būtų gerokai greičiau, nei Vilniaus vakarinės dalies gyventojai dabar pasiekia vienintelę sostinės geležinkelio stotį. Šiai 80 km trasai pastatyti užtektų dabar geležinkeliams paskirtos pinigų sumos.

Nutiesus 8,0 km metropoliteno trasą, keleiviai iš sostinės centro Tarptautinį Kauno oro uostą patogiai pasiektų per 30 min.

Toks Vilniaus ir Kauno sujungimo sprendimas gali būti priimtas tik diskusijose aktyviai dalyvaujant visai Lietuvos visuomenei. Šį projektą dar labiau aktualizuoja kaimynystėje pastatyta Astravo AE. Juo Vilniaus gyventojai turėtų būti labai suinteresuoti.

 

Dabartinė valdžia ir jos globojama bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ gali turėti kitų interesų nei Lietuvos gyventojai, kaip panaudoti ES skiriamas lėšas. Kur tiesime geležinkelio trasą – klausimas neeilinis. Priimtas sprendimas turės ilgalaikių pasekmių, todėl visuomenė turėtų aktyviai ir drąsiai dalyvauti diskusijose ir reikšti svariais argumentais paremtą nuomonę.

Juozas Zykus

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
63 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
14 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Ignas
Ignas
16 dienas (-ų)

Vėl METRO svaičiojimai???
Išmesti pinigai tai. Metro gali statyti tik dideli miestai LABAI turtingos šalys – tai tiesiog užkasti pinigai.

BEPRASMIS PROJEKTAS
BEPRASMIS PROJEKTAS
18 dienas (-ų)

SIS PROJEKTAS YRA BEPRASMIS PINIGU ISTESKIMAS I BALA..TIESIOGINE PRASME…KOKS SKIRTUMAS KOKIA VEZE EUROPIETISKA AR RUSISKA VAZIUOSIME IKI KAUNO…NA BENDRAI YRA SKIRTUMAS ..TIE TRAUKINIAI KURIE VAZIUOS EUROPIETIKA , NEVAZIUOS IKI KLAIPEDOS…BET REIKALO TAI NEKEICIA.DEL KELIU TRAUKINIU PER DIENA REIK NAUJAI REKONSTRUOTI 100 KM GELEZINKELIO ????? AR TAI NE ABSURDAS ???? JUK NIEKAS I MARIJAMPOLE TRAUKINIU NEVAZIUOS O IR KELEIVIU TIEK NEBUS …O DEL TARPTAUTINIU TRAUKINIU,,,CIA JAU UZMIRSKIT… 21 AMZIUJE VISI JAU SKRAIDO LEKTUVAIS 😀 NET IKI VARSUVOS PER PARA NESURENKA PILNO AUTOBUSO….AISKU JEI YRA TIKSLAS PASITASKYT SIMTAIS MILIJONAU TADA SUPRANTAMAS TIKSLAS BET NEREIK UZMIRSTI KAD IR EKSPLOTACIJA NES MILIJONINIUS NUSTOLIUS NES… Skaityti daugiau

Gyventojas
Gyventojas
19 dienas (-ų)

Visada tą sakiau, kad geležinkelis į esamą caro laikų geležinkelio stotį esančia Naujininkuose yra didžiausias absurdas koks tik gali būt. Visa gyventojų masė yra kitoje miesto pusėje, kur Karoliniškės, Pilaitė, Justiniškės, Fabijoniškės ir tt. Jie niekada nesitrenks valandą kiaurai centro į Naujininkų stotį, kad važiuot į Kauną.
Taip kad Šimašius daro šimtmečio klaidą pompastiškai vystydamas arinės Naujininkų stoties projektus.

MikrorajonVibes
MikrorajonVibes
19 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Gyventojas

Dabartinio pagrindinio ‘transporto mazgo’ vieta strategiškai yra labai bloga. Norint iš tos vietos padaryti tikrą miesto transporto mazgą, reikės visiško VT tinklo permąstymo ir, greičiausiai, milijardinių investicijų į talpų beginį miesto transportą ir tunelius po senamiesčiu. Autobusais suvežti žmones ten iš gyvenamųjų rajonų patikimai ir patogiai tikėtis gali tik visiškai transporto planavime nesigaudantys žmonės. Kol VMS laikys galvą įkišę į smėlį, tol Vilnius neturės tikro transporto mazgo ir liks labiausiai automobilizuotu miestu su prasčiausių transportu ES. Laiko jau prarasta labai daug ir jis toliau yra praradinejamas ir toliau atsilikinėjame nuo kaimynų.

Vilnietis
Vilnietis
20 dienas (-ų)

Kažkas prisivalgė eilinį kart grybukų, kad nuolat siūlo tą baisią Pilaitę. Tai ten autobusų stotį norėta iškelt, tai vėl. Yra sostinėj stotys, yra aerouostas, ko nerimstat? Greičiau jau kitą merą išrinktumėm…

Nereikalingas
Nereikalingas
20 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Vilnietis

Čia ne meras rašė, o Vilniaus Metro Sąjūdžio įkūrėjas. Matomai, stoty iškėlus į Pilaitę, galės vėl reikalaut, kad metro būtų iki jos nutiestas. Gudrus planas.

Mare
Mare
20 dienas (-ų)

RB paskirtis – vilnietis per 30 min gales pasiekti Kauno oro uosta? Wtf?! Ar visi jau apsiruke anksciau laiko :)))
Prieš savaite raše, kad RB darys iki Vilniaus oro uosto, idant tulas suvalkas galetu suskraidyt i briuseli, dabar kazkokius vejus atbulai surase. FUNTASTICA 😀

Nereikalingas
Nereikalingas
20 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Mare

Žmonių, važinėjančių į darbus tarp Vilniaus Kauno tikrai būtų daugiau nei į Briuselį, bet ta Pilaitė tai nesąmonė, nes iki jos nuvažiuot per visą Vilnių užtruktų ilgiau nei iki Kauno.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button