Traukiniai

Į Vilnių atvyko istorinis pašto traukinys tiesiai iš Kinijos

Pasaulį sukausčius koronaviruso pandemijai ir dėl to sutrikus daugeliui logistikos grandinių, Lietuva tampa logistikos centru iš Tolimųjų Rytų į Europą. Šventinį Velykų savaitgalį pirmą kartą istorijoje į Europą atvyko traukinys iš Kinijos, kurio krovinį sudaro tik pašto siuntos, ir jis sustojo ne kur kitur, o būtent Lietuvoje, Vilniaus intermodaliniame terminale. 42-uose traukinį sudarančiuose pašto konteineriuose atgabentos siuntos skirtos ne tik Lietuvai, bet visai Europai. Jas po Europą išskirstys AB Lietuvos paštas. 

„Bendradarbiavimą pašto siuntų pervežimo geležinkeliais srityje su Kinijos paštu pradėjome dar 2019 metų liepą, tačiau gaunami siuntų kiekiai buvo žymiai mažesni. Išgyvenant pasaulinį karantiną ir dėl to stojant daugeliui tarptautinių pašto procesų, šis bendradarbiavimo projektas įgauna pagreitį – Kinijos paštas į Lietuvą siunčia nebe pavienius  konteinerius, bet visą traukinį. Pirmą kartą istorijoje yra siunčiamas tik pašto traukinys iš Kinijos į Europą. Lietuvos paštui tenka išskirtinis vaidmuo – būsime atsakingi už šiuo istoriniu traukiniu atvežtų siuntų paskirstymą po visą Europą. Tai ir atsakomybė, ir tuo pačiu labai didelis įvertinimas. Be to, tai visapusiškai prisidės prie mūsų, kaip pašto, misijos išpildymo – patogiai gauti ir siųsti. Visiems,“ – sako Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė.

42 pašto konteinerių sąstatas sustojo Vilniaus intermodaliniame terminale. Daugiau nei 260  tonų pašto siuntų  iš čia bus išskirstytos į 30  Europos šalių. Didžioji dalis siuntų keliaus į Vokietiją, Didžiąją Britaniją, Prancūziją, Ispaniją  ir Vengriją. Du atskiri pašto konteineriai liks Lietuvos vartotojams. Lietuvos paštas iš Vilniaus siuntas pristatys kitiems Europos paštų operatoriams, kad jie galėtų jas pristatyti gavėjams savo šalyse. Iš šios veiklos papildomų pajamų gaus ne tik Lietuvos paštas, bet ir kitos logistikos sektoriaus įmonės, tarp jų Lietuvos geležinkeliai ir tarptautinių krovinių vežėjai. Siuntos į kitas šalis planuojama pradėti vežioti jau šiandien – antradienį.

 

Pasak A. Sungailienės, artimiausiuose planuose tikimasi sulaukti daugiau tokių traukinių iš Kinijos.

Memorandumas dėl glaudesnio Lietuvos pašto ir Kinijos pašto bendradarbiavimo tarp LR Susisiekimo Ministerijos ir Kinijos Valstybinio Pašto Biuro pasirašytas dar 2018 m. balandžio mėnesį. Tą kartą ir buvo sutarta dėl naujo maršruto – pašto siuntų transportavimo geležinkeliais nuo Chongqing miesto Kinijoje iki Vilniaus – vystymo.

„Sutrikusios logistikos grandinės nesutrikdė Lietuvos pašto planų ir šiuo naujuoju maršrutu, ypatingai sudėtingu pandemijos laikotarpiu, verčiame naują puslapį glaudesnio bendradarbiavimo link, siekdami patenkinti vartotojų lūkesčius – vertindami ne tik pristatymo laiką ar kainą, bet ir aplinkosauginius reikalavimus. Džiaugiuosi, kad siekdamos bendrų tikslų šį naują puslapį bendromis pastangomis atvertė susisiekimo sektoriaus strateginės įmonės. Neabejoju, kad vartotojai aktyviai naudosis elektroninės komercijos galimybėmis, todėl šis pašto siuntų krovinys yra tik pradžia“, – sako LR Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

 

Iki šiol siuntos iš Kinijos Europą dažniausiai pasiekdavo oro paštu, nes tai yra greičiausias siuntų pristatymo iš Kinijos būdas. Tačiau oro transporto saugumo reikalavimams griežtėjant bei norint sumažinti aplinkos taršą ir transportavimo kaštus, Kinijos paštas yra užsibrėžęs didelę dalį e-prekybos siuntų gabenti geležinkeliais.

Prie sklandaus Lietuvos ir Kinijos paštų bendradarbiavimo prisideda ir didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“.

„Pasauliui  susiduriant su viruso iššūkiais ir išsiderinusiomis logistikos grandinėmis, krovinių pervežimas geležinkeliu tampa patikimumo garantu. Pandemijos metu stebime išaugusį intermodalinių krovinių pervežimo poreikį, kai sėkmingam krovinio judėjimui suderinami keli transporto būdai. Ir šiuo atveju per 9 paras Lietuvą geležinkeliu pasiekusios pašto siuntos bus perkrautos moderniame Vilniaus intermodaliniame terminale, iš kurio siuntos bus toliau paskirstytos kelių transportu“, – sakė „LG Cargo“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
40 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
3 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Arvydas Norkūnas
Arvydas Norkūnas
11 mėnesius

Taip ši tema senesnė, bet matyt ji įgauna pastovaus funkcionuojančio verslo pobūdį ir tai puiki perspektyva Lietuvos transporto paslaugų verslui siekiant išlaikyti lyderystės pozicijas Europoje, susiduriančiam su ES bandymais dėti apynasrius jam.

Eugen
Eugen
1 metus

Ar tikrai cia buvo pirmas traukinys? Zurnalistui minusas

tn8
tn8
11 mėnesius
Atsakinėti į  Eugen

Iš straipsnio:

“„Bendradarbiavimą pašto siuntų pervežimo geležinkeliais srityje su Kinijos paštu pradėjome dar 2019 metų liepą, tačiau gaunami siuntų kiekiai buvo žymiai mažesni. /—/ Kinijos paštas į Lietuvą siunčia nebe pavienius konteinerius, bet visą traukinį. Pirmą kartą istorijoje yra siunčiamas tik pašto traukinys iš Kinijos į Europą. /—/ – sako Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė.”

Tai žurnalistas cituoja pašto direktorę, kuri sako, kad ir anksčiau siuntos atėjo, bet ne pilnais traukiniais. Viskas čia tvarkoje. Skaitytojui minusas.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button