Geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo rangovo konkursą laimėjo Ispanijos infrastruktūros statybos grupės „Elecnor“ ir grupei „Abengoa“ priklausančios inžinerijos įmonės „Instalaciones Inabensa“ konsorciumas „Inabelec“. Jis pasiūlė darbus atlikti už 363 mln. eurų.

Tai trečiadienį oficialiai patvirtino „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška.

„Kai sudarėme eilę, šiandien kaip ekonomiškai geriausias pasiūlymas buvo įvertintas „Elecnor“ pasiūlymas “, – spaudos konferencijoje sakė M. Bartuška.

Antroje vietoje likusi kita Ispanijos įmonė pateikė „Cobra Instalaciones Y Servicios“ pasiūlė 323 mln. eurų kainą, tačiau, pasak M. Bartuškos, pagal ekonominio naudingumo kriterijus geriausiu pasiūlymu pasirinktas „Elecnor“. 

„Lietuvos geležinkelių“ pirkimų centro direktorius Donatas Malaškevičius patvirtino, kad galutinius pasiūlymus pateikė dvi įmonės.

„Elecnor“ skelbia, jog daugiausia geležinkelių projektų yra įgyvendinusi Ispanijoje, taip pat dalyvavo projektuose Norvegijoje ir Alžyre.

Įmonė taip pat dalyvavo dujų perdavimo bendrovės „Amber Grid“ skelbtame beveik 100 mln. eurų vertės magistralinio dujotiekio į Lenkiją (GIPL) konkurse, tačiau jos galutinis pasiūlymas kaip netinkamas buvo atmestas. 

„Instalaciones Inabensa“ yra dirbusi elektrifikavimo ir geležinkelių projektuose Ispanijoje, Meksikoje, Turkijoje, Indijoje ir kitose šalyse.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius BNS yra patvirtinęs, kad ministerija atlieka elektrifikavimo konkurso auditą. Pasak jo, siekiama išsiaiškinti, kodėl buvo priimtas sprendimas jo neskaidyti.

BNS žiniomis, audito rezultatai turėtų paaiškėti lapkričio pabaigoje.

„Elecnor“ konsoliduotas grynasis pelnas pernai siekė 74,3 mln. eurų ir buvo 4,3 proc. didesnis nei 2017-aisiais, jos pajamos siekė 2,273 mlrd. eurų.

„Abengoa“ konsoliduotos pajamos per devynis šių metų mėnesius siekė 2,171 mlrd. eurų, pelnas prieš mokesčius, palūkanas, nusidėvėjimą ir amortizavimą (EBITDA) – 195 mln. eurų.

Vilniaus geležinkelio mazgo ir ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikavimo konkursą „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė 2017-ųjų gruodį. Planuojama, kad elektrifikavus šia linija bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.

Dabar elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje sudaro 9 proc. viso tinklo. Anot „Lietuvos geležinkelių“, tai yra mažiausias rodiklis ES, kur tokie keliai sudaro 52,7 procento.

Autorius: Paulius Viluckas

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

9 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist