Statyti HSR liniją į Klaipėdą reikia, bet tai nėra prioritetas ir tai turi būti daroma tik atlikus kitus namų darbus Lietuvoje. Kur kas svarbesnis uždavinys šiuo metu – didinti geležinkelio tinklo patrauklumą integruojant traukinių stotis į miestų VT sistemas. Traukinyje galima patogiai sėdėti ir dirbti, dėl to kokio pusvalandžio sutaupymas važiuojant į Klaipėdą iš kokio Vilniaus pačiame traukinyje nėra toks svarbus kaip greitesnis nuvažiavimas į/iš traukinių stočių. Pvz. iš tankiausios Vilniaus dalies (aplink Pašilaičius) važiavimas į stotį yra nepateisinamai ilgas ir nepatogus. Tai galioja ir gerokai arčiau esančioms vietoms (kad ir tas pats Paupys). Rail Baltica yra ES dovana ir gerai, kad ji yra statoma, bet tolimesnė tarpmiestinio traukinių tinklo plėtra turi būti daroma tik suformavus tikrus transporto mazgus didžiųjų miestų stotyse. O tam prireiks bent kelių milijardų ir labai, labai daug darbo. Kol tai nebus daroma, tol būsime vienintelė ES šalis neformuojanti rimtų transporto mazgų ir su absurdiškai žemais VT naudojimo skaičiais, o tokie bandymai didniti modal share savo Power Point prezentacijose atrodys komiškai. Darnus judumas yra žaidimas pasiruošusiems leisti daug pinigų bėgiams ir tuneliams miestuose, o ne posovietinėms medūzoms, amžinai beieškančioms pasiteisinimų dėl ko to nereikia daryti.
Statyti HSR liniją į Klaipėdą reikia, bet tai nėra prioritetas ir tai turi būti daroma tik atlikus kitus namų darbus Lietuvoje. Kur kas svarbesnis uždavinys šiuo metu – didinti geležinkelio tinklo patrauklumą integruojant traukinių stotis į miestų VT sistemas. Traukinyje galima patogiai sėdėti ir dirbti, dėl to kokio pusvalandžio sutaupymas važiuojant į Klaipėdą iš kokio Vilniaus pačiame traukinyje nėra toks svarbus kaip greitesnis nuvažiavimas į/iš traukinių stočių. Pvz. iš tankiausios Vilniaus dalies (aplink Pašilaičius) važiavimas į stotį yra nepateisinamai ilgas ir nepatogus. Tai galioja ir gerokai arčiau esančioms vietoms (kad ir tas pats Paupys). Rail Baltica yra ES dovana ir gerai, kad ji yra statoma, bet tolimesnė tarpmiestinio traukinių tinklo plėtra turi būti daroma tik suformavus tikrus transporto mazgus didžiųjų miestų stotyse. O tam prireiks bent kelių milijardų ir labai, labai daug darbo. Kol tai nebus daroma, tol būsime vienintelė ES šalis neformuojanti rimtų transporto mazgų ir su absurdiškai žemais VT naudojimo skaičiais, o tokie bandymai didniti modal share savo Power Point prezentacijose atrodys komiškai. Darnus judumas yra žaidimas pasiruošusiems leisti daug pinigų bėgiams ir tuneliams miestuose, o ne posovietinėms medūzoms, amžinai beieškančioms pasiteisinimų dėl ko to nereikia daryti.
HSR Lt nėra ir nebus. Rail Baltica irgi nėra HSR. Traukiniai vid judės 160-180km/h su max 230km/h.