Transportas

Susisiekimo ministerija siekia pagerinti elektrinių paspirtukų eismo saugumą

Susisiekimo ministerija siekia pagerinti elektrinių paspirtukų eismo saugumą ir tam rengia viešą konsultaciją, kurios metu bus siekiama surinkti suinteresuotų institucijų ir gyventojų pasiūlymus. Konsultuojantis bus ieškoma sprendimų, kad šios aplinkai draugiškos transporto priemonės plistų miestuose, tačiau nekeltų chaoso ir pavojaus pėstiesiems bei kitiems eismo dalyviams. Iki gruodžio 1 d. galima teikti pasiūlymus el. paštu [email protected] Gruodžio 2 d. vyks vieša apskritojo stalo diskusija, kurioje bus įvertinti konsultacijos metu surinkti pasiūlymai.

„Elektriniai paspirtukai – jau įprasta transporto priemonė laisvalaikiui ir kasdienėms kelionėms. Neabejotinai ši priemonė skatina darnų judumą, tačiau augant e. paspirtukų naudojimui jie vis dažniau patenka į eismo įvykius arba juos sukelia. Pavyzdžiui, 2019 m. užfiksuoti 64 su e. paspirtukais susiję įskaitiniai eismo įvykiai, pernai – 97, o šiemet vien per pirmus aštuonis mėnesius – 143. Kartu su suinteresuotomis grupėmis įvertinę esamą situaciją, ieškosime sprendimų, kaip užtikrinti saugesnį paspirtukų eismą ateityje“, – sako viceministras Julius Skačkauskas.

Prieš tobulinant teisės aktus, viešose konsultacijose siekiama gauti kuo daugiau pasiūlymų ir nuomonių. Bus aptariamas e. paspirtukų eismo tvarkos reguliavimas, nagrinėjamos eismo įvykių priežastys, dažniausiai pasitaikantys Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai, jų prevencija ir taikoma administracinė atsakomybė, diskutuojama apie eismo dalyvių traumatizmo mažinimą, infrastruktūros plėtros galimybes ir kt. Tikimasi, kad taikomų priemonių visuma ateityje pagerins pažeidžiamiausių eismo dalyvių saugumą.

 

Šiuo metu pagal galiojančius teisės aktus e. paspirtukai, kurių maksimali galia iki 1 kW ir maksimalus greitis iki 25 km/h, yra prilyginami motoriniams dviračiams, todėl tokių e. paspirtukų vairuotojai turėtų nepamiršti, kad jiems taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir dviratininkams. Tiek dviračio, tiek e. paspirtuko vairuotojai, važiuodami kelkraščiu, bendru pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus.

Eismo saugai gerinti 2022 m. birželio 1 d. įsigalios naujas KET numatytas kelio ženklas, draudžiantis motorinių dviračių ir e. paspirtukų eismą. Šie kelio ženklai turėtų būti naudojami atsižvelgiant į eismo įvykių statistiką konkrečiuose gatvių ruožuose, taip pat atsižvelgiant į gatvių infrastruktūrą ir eismo organizavimą. Sprendimą, kuriose miesto vietose reikėtų naudoti šį kelio ženklą, priims savivaldybės.

Gruodžio 2 d. rengiama apskritojo stalo diskusija, kurioje numatoma apibendrinti viešos konsultacijos metu gautus pasiūlymus, visapusiškai įvertinti esamą e. paspirtukų eismo situaciją ir teisinę aplinką, e. paspirtukų vairuotojų elgsenos pokyčius 2021 m., dažniausiai jų patiriamas traumas ir problemas dalyvaujant viešajame eisme, taip pat aptarti infrastruktūros pokyčius plėtojant dviračių takus ir išgirsti eismo dalyvių lūkesčius. Pranešimus skaitys Susisiekimo ir Sveikatos apsaugos ministerijų, policijos, Vilniaus ir Kauno miestų savivaldybių bei e. paspirtukus nuomojančių įmonių atstovai.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
13 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button