Transportas

Savivaldybė svarsto euru branginti automobilių stovėjimą, plėsti brangiausias zonas

Savivaldybėje svarstomi planai euru branginti automobilių stovėjimą miesto centrinėje dalyje, taip pat ketinama plėsti ir brangiausias zonas, apmokestinti aikšteles prie miesto paplūdimių.

Taip siekiama mažinti automobilių srautą bei taršą sostinės centre vietoje to siūlant ekologiškas transporto priemones.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pateiktame plane numatyta, kad brangiausioje mėlynojoje zonoje statyti automobilį valandai kainuotų 3,5 euro, raudonojoje – 2,5 euro. Šiuo metu šiose zonose statyti automobilį atitinkamai kainuoja 2,5 ir 1,5 euro.

 

Taip pat didėtų įkainiai paliekant automobilį mokamoje vietoje visai dienai, išsiperkant stovėjimo vietą metams.

Geltonojoje zonoje automobilių stovėjimas brangtų nuo dabartinių 60 centų iki 90 centų už valandą, žaliojoje – nuo 30 iki 50 centų.

Taip pat norima gerokai išplėsti teritoriją, kurioje būtų taikomi didžiausi tarifai. Brangiausioji mėlynoji zona apimtų visą iki šiol raudonai pažymėtą teritoriją ir dalį geltonos kairiajame Neries krante. Jos ribos apimtų visą Gedimino prospektą, taip pat Pamėnkalnio, Pylimo, Rūdninkų, Etmonų, Didžiąją gatves, driektųsi palei Vilnią iki Arsenalo gatvės, palei Nerį Žygimantų, Goštauto gatvėmis iki Žvėryno tilto.

 

Raudonoji zona apimtų Šnipiškes, Naujamiestį, Užupį.

Siekiama apmokestinti ir stovėjimo aikšteles prie miesto paplūdimių Valakampiuose prie Neries, prie Balsio, Balžio, Tapelių ežerų. Čia siūloma įvesti geltonąją zoną. Pačios aikštelės būtų tvarkomos, ženklinamos stovėjimo vietos.

Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas tikina, kad „Susisiekimo paslaugų“ siūlymai dar bus koreguojami ir „bus pasirinktas santūresnis kelias, nei pristatymo medžiagoje“.

 

„Bet pagrindinis motyvas – tarybos priimtas sprendimo projektas, kuriuo, jei piko metu tam tikroje parkingo zonoje užimtumas yra didesnis nei 80 proc., miestas įsipareigoja peržiūrėti kainas ir pačias zonas. Vilniuje tų vietų, kur užimtumas yra net didesnis nei 85 proc., pakankamai nemažai ir kai kurie žmonės nerasdami vietų pasistatyti mašinoms važinėja aplinkui taip sukeldami oro, triukšmo ir kitokią taršą“, – teigė V. Mitalas.

Anot jo, antradienį ir trečiadienį vyks šių planų aptarimas ir greičiausiai bus pasirinkta viena iš dviejų alternatyvų: arba plėsti brangiausias zonas, arba didinti kainą. 

„Gali būti ir tam tikra jų kombinacija“, – tvirtino vicemeras.

 

Paslaugų ir miesto ūkio komiteto pirmininkė „darbietė“ Ieva Kačinskaitė – Urbonienė BNS teigė, kad šie „radikalūs pakeitimai“ jos vadovaujame komitete greičiausiai bus atmesti jau trečiadienį. Komitetas paskirtas pagrindiniu nagrinėti klausimą dėl automobilių stovėjimo įkainių.

„Koalicija sutarėme, kad rinksimės vieną arba kitą kelią: plėsime zoną arba didinsime kainą. Manome, kad jei viena iš priemonių ją įgyvendinus neduos naudos, galima judėti link kitos. Bet drastiškų pakeitimų, kai kai kur net iki 120 proc. didėja kaina, mes nepalaikome“, – sakė ji.

„Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė BNS pripažino, kad nemažas politines diskusijas sukėlęs siūlymas gali būti švelninamas.

 

„Nežinau, kokiu keliu bus pasirinkta eiti, dėl to negaliu komentuoti, ar bus pasiektas norimas rezultatas, ar ne. Dar vyksta ekonominis skaičiavimas, bet buvo įvertinta viskas – ir tarša, ir laisvos vietos, platesniu mastu“, – teigė ji.

Autorius: Ignas Jačauskas

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
15 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
12 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Toruk Makto
Toruk Makto
1 metus

Visos problemos Lietuvoje sprendžiamos mokesčiais ir baudomis. Trūksta parkingų – ną jums brangesnį mokestį. Vietoj to, kad ieškotų būdų statyti daugiaaukščius parkingus, geriau padidins mokestį ir tuos plotus išdalins NT’šnikams.

Liberalas
Liberalas
1 metus

O gal ne kaip visad per vieną vietą, bet įsijungti mastymą ir ieškoti žmonėms, bet ne verslui palankaus sprendimo? Gal laikas statyti mieste daugiaukščius parkingus, plėsti parkavimo erdves? Branginimai, baudos, bauginimai ir t.t. Kas čia per metodai? Kas per tarybinis mastymas? Suprantama, kad monopolis taip spaudžia žmones versdamas persėsti į bomžais dvokiančius “usočius”. Bet tai nepadės! Normalus šiuolaikiškas žmogus renkasi komfortą, švarą ir patogumą. Tai gal pradėkim dirbti žmonėms pagaliau? Tiems, kas jus rinko ir tikėjosi tvarkos ir pagarbos. O monopolistinis verslas ir taip išgyvens.

vaidotas
vaidotas
1 metus
Atsakinėti į  Liberalas

tai kad pas pati tamsta tarybinis mastymas! salygas automobilystams gerina nebent kokia rusija – paziurekit i ka panasios judejimo salygos ju miestuose dabar, ir kur nuveda toks bullshit, kaip gatviu platinimas, ar parkingu dykumos. visas normalus pasaulis kaip tik stengiasi mazinti kelioniu automobiliais skaiciu, ir bent kiek logiskai mastantiems cia nekyla jokiu klausimu.

OHO
OHO
1 metus

Nesuprantu kam reikia apmokestinti prie paplūdymių aikšteles? Ten ir taip nėra parkavimo problemos. Pabandyk su šeima nuvažiuoti iki Valakampių pliažo. Važiuoja tik mažiukas autobusas Nr. 15 kur telpa 20 žmonių stovint. Ir tai net NE kiekvieną valandą!!! O jei su vaikišku vėžimėliu važiuoti, su 3 persėdimais? Žodžiu, visiškas absurdas apmokestinti tokias vietas nesukurus tinkamos infrastruktūros. Abejoju ar paleis “normalius” 4 autobusus per valandą. Parkomato pastatymas infrastruktūros nepagerina. O kad “mašinos kelia triukšmą ir orą teršia” – tai dar ginčytinas klausimas kas daugiau. Šimašius prie stoties nori “įkvėpti gyvybės” šiam rajonui – tai nuo barbekiu dūmų po langais ir Perono /… Skaityti daugiau

vaidotas
vaidotas
1 metus

seniai laikas, ir labiau nei euru! atsibodo gyventi europos autosavartyne

justas daily hate
justas daily hate
1 metus

Kuo pagrsitas tas kainu kelimas? Pasipinigavimu. Pakelkim kainas mieste, dabar visi uzkisines nieko detus zmoniu kiemus. Kokia cia probelma sprendziama pakelus kainas?? Gal pastatykite aplink senamiesti/centra kazkokiu daugiaauksciu parkingu pzv…? Ne visi salia stoteliu gyvena, zmonem ir vaikus reikia vezioti ir i susitikimus vazineti ir pan (viesasis tranportas dar toli grazu ne to lygio kad keisciau i masina)… Isguikim masinas ir senamiescio, ir zmones tuo paciu. Pilna tusciu parduotuviu stovi, bus ramu, liuks. Visi i Akropoli!!!

Jonas
Jonas
1 metus
Atsakinėti į  justas daily hate

Pagrįstas elementariu poreikiu visais įmanomais būdais mažinti nesveiką šitos šalies automobilizaciją. Deja, labai per vėlai susivokta, kai jau įprotis įsisenėjęs, ir kelias atgal bus labai sunkus. Bet, deja, kitaip neišeis.

Liberalas
Liberalas
1 metus
Atsakinėti į  Jonas

O kodėl automobilizacija yra nesveika? Kas taip nusprendė? Man tarkim nesveika važinėti dvokiančiais bomžais “usuočiais”. Nesveika vežti maža vaiką dviračių per visą miestą į vaikų darželį, rizikuojant jo gyvybe ir paskui suprakaitavusiam minti į darbą. Paskui sėdėti išsiblaškusiam ir praikaitų dvokiančiam blaškyti kitus. Tai ne tik nesveika, bet ir nenormalu! Kiekvienas pats turi teisę spręsti kokią transporto priemonę rinktis. Ne valdžiai spręsti už mus ką pasirinkti. O jei kam nors nepatinka miesto (Sostinės) triukšmas, važinėjančios mašinos, prašome atgal į savo kolukius ir vienkiemius kartu su savo dviračiais pas savo karvutes ir ožkeles. Galite ir paspirtukus prigriebti. Ten gamta, žalia ir… Skaityti daugiau

Simona
Simona
1 metus
Atsakinėti į  Liberalas

Liūdna, jei jūsų darbovietėje nėra dušo, paraginkite darbdavį jį įrengti. Kiekvienas turi teisę rinktis – važiuokite automobiliu jei norite, bet mokėkite atitinkamai, parkavimo infrastruktūros išlaikymas kainuoja daugiau, nei yra surenkama iš stovėjimo mokesčių, tad prisidėkite prie to, nes kažkodėl už jį turi mokėti VISI Vilniaus gyventojai. Taline automobilių stovėjimas – 6 eur. valanda. Apsilankykite kitose Europos sostinėse. Pora pavyzdžių, Oslas – panaikinta 700 automobilių stovėjimo centrinėje miesto dalyje, liko tik vietos neįgaliesiems ir keletas elektromobilių įkrovos vietų, beje pėsčiųjų skaičius per metus išaugo 10 proc.. Liubliana – draudžiamas automobilių eismas miesto centre. Paryžius, Londonas, Madridas – dideli taršos mokesčiai miesto… Skaityti daugiau

Jonas
Jonas
1 metus
Atsakinėti į  Liberalas

Nu ne veltui liberalas – tik apie savo užpakalio patogumą ir tegalvoja.
Betgi pats sau ir atsakei. Renkiesi: nori komforto – mokėk daugiau – spręsk pats, niekas prievarta neverčia rinktis mažiau kenkti aplinkai 🙂

Liberalas
Liberalas
1 metus
Atsakinėti į  Jonas

Smagu stebėti mobilizuotus klapčiukus. Po kiek kaulas? 😉
P. S. Visvien visi važinės patogiom mašinom, bet ne dvokiančiais ir mikrobus veisiančiais “usuočiais”. Gaila tik verslo, kuris taip žlugdomas ir spaudžiamas iš senamiesčio. Bet tai jau įprasta…

Jonas
Jonas
1 metus
Atsakinėti į  Liberalas

Aha, dar viena stereotipinė dainelė, “išvarysit mašinas – vieta numirs” 🙂 Nestukteli galvon, kad kaip tik – atvirkščiai? Su Gedimino pr. puikiai matosi, palyginus dalis kur uždaromas eismas, ir kur ne.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button