Transportas

Paaiškėjo, kada įsigalios ir kiek kainuos automobilių mokestis

Aplinkos ministerija siūlo įvesti vienkartinį automobilių taršos mokestį ir jį tiesiogiai susieti su išmetamu anglies dvideginio kiekiu.

Pagal projektą, kurį matė BNS, mokesčių dydis galėtų siekti nuo keliasdešimties eurų iki 1400 eurų. Dyzelinu varomi automobiliai būtų apmokestinami kelis kartus daugiau nei transporto priemonės su benzinu.

Ministerija siūlo, kad mokestį reikėtų mokėti kiekvieną kartą atlikus registraciją.

 

Premjeras Saulius Skvernelis trečiadienį žurnalistams sakė, kad ministrų kabinetas mokestį svarstys kitą savaitę.

Planuojama, kad mokestis įsigalios jau kitų metų pradžioje. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad į biudžetą būtų surenkama 29 mln. eurų per metus.

Už dyzelinį automobilį mokestį reikės mokėti tada, kai automobilio išmetamas CO2 kiekis kilometrui viršys 116 gramų, o benzinu ir dujomis varomų automobilių – 130 gramų.

 

Mažiausias mokestis dyzeliniam automobiliui, kai CO2 emisija bus 116-130 gramų kilometrui, sieks 80 eurų. Mažiausias mokestis benzinu ir dujomis varomiems automobiliams siektų atitinkamai 40 ir 36 eurus, kai išmetimai būtų 131-140 gramų CO2 kilometrui.

Maksimalus mokestis – kuomet automobilis išmeta daugiau nei 350 gramų CO2 kilometrui – siektų 1,4 tūkst. eurų dyzeliniams automobiliams, 590 eurų benzinu ir 531 eurą – dujomis varomiems automobiliams.

Mokesčio dydis bus apskaičiuojamas pagal Kelių transporto priemonių registre įregistruoto automobilio išmetamą CO2 kiekį ir degalų rūšį. Jei registre nėra duomenų, reikalingų apskaičiuoti CO2 emisijas, jos bus skaičiuojamos pagal papildomas įstatymu patvirtintas formules.

 

Šiose formulėse, skaičiuojant vienam kilometrui išmetamą CO2 kiekį, bus atsižvelgiama į didžiausią benzininių automobilių galią ir jų masę, o dyzelinių – tik į masę.

Mokesčio tarifai būtų indeksuojami kasmet, pasibaigus kalendoriniams metams.

Mokestis būtų mokamas nuo 2020-ųjų sausio 1 dienos, registruojant automobilį. Anksčiau buvo siūloma, kad mokestis būtų mažesnis, bet mokamas kasmet.

 

Numatoma, kad 95 proc. iš mokesčio surinktų pinigų bus skirta Klimato kaitos programai, likę 5 proc. – valstybės biudžeto reikmėms.

Europos aplinkos agentūros (EAA) duomenimis, vidutinė Europos Sąjungoje (ES) registruotų naujų lengvųjų automobilių CO2 emisija pernai siekė 120,4 gramo kilometrui. Šis rodiklis pernai augo antrus metus iš eilės.

ES yra nustačiusi, kad ši emisija iki 2021-ųjų turi nukristi iki 95 gramų kilometrui.

 

Pasak agentūros, vidutinės CO2 emisijos auga, nes daugėja registruojamų naujų benzinu varomų automobilių, o mažiau taršių ir elektrinių automobilių pardavimai vis dar išlieka maži.

Išmetamas CO2 kiekis, g/km Mokesčio dydžiai pagal transporto priemonės naudojamų degalų rūšį, Eur
nuo iki Dyzelinas1 Benzinas2 Dujos3
0 115 0 0 0
116 130 80 0 0
131 140 110 40 36
141 150 170 55 50
151 160 220 85 77
161 170 270 110 99
171 180 320 135 122
181 190 370 160 144
191 200 420 185 167
201 210 460 210 189
211 220 480 230 207
221 230 500 240 216
231 240 560 250 225
241 250 600 280 252
251 260 640 300 270
261 270 700 320 288
271 280 760 350 315
281 290 820 380 342
291 300 880 410 369
301 310 940 440 396
311 320 1000 470 423
321 330 1060 500 450
331 340 1120 530 477
341 350 1180 560 504
351 ir daugiau 1400 590 531

1Šiame stulpelyje nurodytais mokesčio dydžiais apmokestinamos transporto priemonės varomos dyzelinu, dyzeliniu/dujomis ir dyzelinu/elektra.

2Šiame stulpelyje nurodytais mokesčio dydžiais apmokestinamos transporto priemonės varomos benzinu ir benzinu/elektra.

3Šiame stulpelyje nurodytais mokesčio dydžiais apmokestinamos transporto priemonės varomos benzinu/dujomis, benzinu/etanoliu, benzinu/elektra/dujomis, benzinu/etanoliu/dujomis, dujomis/elektra, etanoliu ir etanoliu/dujomis.

Autorius: Paulius Viluckas

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
63 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
6 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Vardas
Vardas
1 metus

PVZ. Ta pati masina pas viena ir kita. Pavezaju masina vazineja 24/7 (8760valandu) per metus ir moka ta pati mokesti kaip ir zmogus kuris pravazios per metus su masina 730valandu ( 2 val. i diena o gal ir maziau ) ….. kas kox nelabai tas mokestis, tarsa skirtinga, kaina vienoda

Naudotojas
Naudotojas
1 metus

Kad tik valstybe dar prisirinktu pinigu…duokit kompensacija 3-4tuks tada ir pirks naujesnius auto bauskit tuos kurie vazineja netvarkingais automobiliais kurie dumina.

Pasipiktinęs
Pasipiktinęs
1 metus

Eina jie nahuj

Erikas
Erikas
1 metus

CO2 sunkesnis už orą, tai jeigu variklis išmeta tas dujas, jos nekyla į atmosferą, o nusėda tarp augalų – žolės, medžių, krūmų. Esant šviesai augalų lapuose esantys chloroplastai vykdo fotosintezę ir CO2 virsta į O2. . . . . Vadinasi, vienas iš pagrindinių būdų norint palaikyti mažą CO2 kiekį gamtoje – medžių sodinimas.
O kad Labanoro girią baigią iškirsti – jums, realiai, giliai po**j. Viskas leidžiama. Juk kaimynai nemažai už medieną moka, tai kodėl reiktų stabdyti medienos eksportą iš Lietuvos… Atsilupeliai esat…

Benas
Benas
1 metus

Tai nebijosiu užgazuoti daugiau, nes bus vis vien…

Gidas
Gidas
1 metus
Atsakinėti į  Benas

Naujai atsirandančių mokesčių negiriu, jie tikrai nedžiugina. Tačiau ar dažnai matai, žinai, tokius žmones, kurie bijo/vengia užgazuoti daugiau? Juo labiau, kai dar įprastai varikliai yra nesureguliuoti… (Jokios kontrolės.)

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button