Oro uostas

Vilniaus oro uosto vizija 2020 metams: mūsų laukia nuosaikaus augimo laikotarpis

Lietuvos oro uosto tinklui priklauso oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Iš trijų oro uostų skrydžių ir keleivių skaičius nedidėjo tik šalies sostinėje. Nors Vilniaus oro uoste keleivių yra mažiau – užsienio turistų skaičius sostinės gatvėse toliau sparčiai auga.

Visai neseniai du Vilniaus oro uosto lyderiai – ,,Wizz Air” ir ,,Ryanair” – sumažino skrydžių iš sostinės skaičių. Šiemet ,,Wizz Air” nebeskraidino į lietuvių pamėgtus miestus: Varšuvą, Stokholmą, Gdanską, Agadirą, Geteborgą. Nors spekuliacijų apie tai, kodėl Vilniuje sumažėjo keleivių ir skrydžių kiekis yra daug, Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas tikina, kad tokie pokyčiai yra susiję su laikotarpiu, kai globali situacija aviacijos rinkoje buvo ir iš dalies lieka išties įtempta. Vis dėl to tikimasi, kad sulėtėjimas bus tik trumpuoju periodu.

,,Priežastys, lėmusios aviacinių srautų lėtėjimą bendrai Europos rinkoje – bendro pasaulinio vidaus produkto lėtėjimas, aukštame lygyje išliekančios naftos kainos, draudimas vykdyti skrydžius su „Boeing 737 MAX” modeliu, užsakomųjų skrydžių paklausos mažėjimas būtent Europoje. Visame šiame globalių iššūkių kontekste įtaką iš dalies jaučia ir mūsų šalies oro vartai”, – komentuoja A. Stikliūnas.

 

Tuo tarpu, kai Kauno oro uostas pervežė 16% daugiau keleivių negu pernai, o Palangos – 3%, Vilniuje neužfiksuota jokio keleivių srauto augimo. Nepasikeitė ir vykdomų skrydžių kiekis, net jeigu lyginsime su 2018 metų statistika – šiemet vasarą buvo mažiau skrydžių negu pernai.

,,Trečią ketvirtį turėtą keleivių skaičiaus augimo sulėtėjimą Vilniaus oro uoste vertiname kaip labai laikiną. Prognozuojame, kad šių metų pabaiga ir 2020 metai bus tolesnio, nuosaikaus augimo laikotarpis. Žvelgiant vien jau į šio spalio keleivių srauto statistiką Vilniaus oro uoste, matome, kad augimas vėl yra apie 4 proc.”, – sako  Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas.

Spalio pabaigoje Vilniaus oro uostas pradėjo naują šių metų žiemos sezoną. Jau šį rudenį iš Vilniaus oro uosto galima bus pasiekti Londono Sautendo oro uostą, antrą pagal dydį Ukrainos miestą Charkovą bei Izraelio kurortą Eilatą. Be to naujas vežėjas Lietuvos rinkoje – Austrijos pigių skrydžių oro bendrovė ,,Laudamotion”, siūlo tiesioginį skrydį į Vieną. Keliauti naujomis kryptimis keleiviai taip pat galės iš kitų Lietuvos oro uostų. Iš Kauno galima bus pasiekti Tel Avivą, o iš Palangos lėktuvai skraidins keleivius į Norvegijos Bergeną.

 

Taip pat Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo 2020 m. vasaros sezono žada padidinti skrydžių iš Vilniaus į Rygą ir Taliną skaičių.

,,Toliau tęsiame aktyvias ir rezultatyvias diskusijas su oro bendrovėmis dėl naujų krypčių ir dažnio didinimo”, – tikina Aurimas Stikliūnas.

Populiariausios šalys, į kurias vykstama iš Lietuvos oro uostų išlieka nepakitusios. Sąrašo viršuje tvirtai laikosi Jungtinė Karalystė, į kuria vyksta net 20% keleivių. Antroje vietoje su 10% yra Vokietija, toliau atitinkamai 9 ir 7 proc. tenka Norvegijai bei Italijai.

 

Šiuo metu iš Vilniaus vykdomi skrydžiai 65 kryptimis, iš jų daugiau nei 20 yra tiesioginiai skrydžiai į šalių sostines.

MadeinVilnius.lt informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „Naujosios medijos grupės“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
13 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
7 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
rokas
rokas
2 metus

tegu jie geriau uzdaro arba nugriauna tuos palangos ir kauno oro uostud ir tegu apstatu viena dideli oro uosta kuris galetu aptarnauti netik europoje bet ir azija, amerika t.t. Ir tada nors galesim ginciotis keno geresnis oro uostas ar rygos kuri turi viena ir labai gera oro uosta ar kaip dabar lietuva su 3 oro uostai su kuriais nieko negali padaryti. Padarytu toki oro uosta kaip anglikos londono su 2 nusileidimo, pakilimo takais nors butu dvigubai geriau nusipirktu naujo dideliu lektuvu, zinoma lt daug kainuos bet jei gaus daug skrydziu bus daug turistu ir keleiviu tai td kaskur po desimties… Skaityti daugiau

Tomas
Tomas
2 metus

O del tu atnaujinimu tai sakyciau jie greiciau simboliniai nei reiksmingi. Jei as buciau atsakingas uz aviacijos raida LT isviso svarstyciau statyti nauja oro uosta ir tuo paciu pasinaudociau proga pastatyti toki oro uosta kuris galetu aptarnauti tokius orlaivius kurie galetu skristi ne vien i EU miestus, bet ir i Amerikos ar Azijos salis, manau toks oro uostas greit atsipirktu, o VNO pasenes ir niekam tikes oro uostas, po galais net atnaujinimo darbuose to seno sovietinio pastato nenorima nugriauti ir pastatyti naujo terminalo kuris turetu erdves ir butu pritaikytas siandienos keleiviams ….

Tomas
Tomas
2 metus

Nzn ar cia man tik taip atrodo, bet kodel neziurima i save o ieskoma problemu isoreje ? Klausiat kodel VNO srautas ne didejo o mazejo, tuo tarpu vardinat isorinius veiksnius, BET nepaisant tu veiksniu Kauno ir Palangos oro uostai turejo augima … vadinasi nenorima pripazinti esamu problemu paciam VNO ir ieskoma kaltu kitur. As manau cia kazkas surista su biurokratija oro linijom paciam VNO ir zinoma kaina, matyt Kaunas ir Palanga gali pasiulyti pigesni orlaiviu aptarnavima.

Jonas
Jonas
2 metus

Kodel nauju avialiniju nepritraukia VNO?

Bence
Bence
2 metus
Atsakinėti į  Jonas

nes regione Ryga stipriai pirmauja, o šis papudravimas vargu ar išgelbės

Simona
Simona
2 metus
Atsakinėti į  Bence

Reikia 1 rimto oro uosto, o ne 3 mažylių norint konkuruoti su Ryga.

Grikis
Grikis
2 metus
Atsakinėti į  Simona

Kol nebus nacionalinio vežėjo, joks “rimtas” oro uostas neišgelbės nei Lietuvos nei Estijos.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button