Oro uostas

Vilniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcija juda pabaigos link: įdiegti aplinkosaugos sprendimai

Vilniaus oro uosto aerodrome tris metus intensyviai vykdytas didžiausias oro uosto istorijoje infrastruktūros rekonstrukcijos projektas – juda pabaigos link. Numatoma, kad rekonstrukcija baigsis šių metų pabaigoje. Atlikus visus rangos darbus, iš kurių svarbiausi yra naujo šiaurinio perono rekonstrukcija ir riedėjimo tako F pratęsimas – išaugs orlaivių eismo valdymo efektyvumas perone, bus mažinamas CO2 ir kietųjų dalelių emisijų kiekis, trauksis ir bendras elektros energijos suvartojimas oro uosto reikmėms.

Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovas Dainius Čiuplys teigia, kad tvarių sprendimų diegimas atliekant svarbius infrastruktūros atnaujinimo darbus yra vienas prioritetų.

„Atsakinga ir tvari plėtra yra tai, kuo vadovaujamės jau ne vienerius metus, todėl tikime, kad modernios infrastruktūros pagalba norimą proveržį tvarumo srityje ir reikšmingą CO2 emisijų sumažinimą pasieksime gerokai greičiau nei buvo iškelti tikslai Europos oro uostų mastu programoje „Net Zero”“, – sako D. Čiuplys.

 

Vilniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcijos projekto bendra vertė yra daugiau nei 36 mln. Eurų (be PVM). Apie 40 proc. visų programos darbų finansuojama iš Europos Sąjungos fondų investicijų. Didžiąją dalį rangos darbų atliko rangos bendrovė „Kauno tiltai“, kitą dalį rekonstrukcijos programos darbų atliko kompanija „Fegda”.

Kas atlikta: esminiai aplinkosaugos darbai

Viena svarbiausių visos VIlniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcijos dalių –  naujojo šiaurinio perono įrengimas. Šiaurinėje dalyje esančiame perone įrengta nauja asfalto danga, stovėjimo vietų ženklinimas, stebėjimo sistema, įdiegtas taupus apšvietimas bei efektyvesnis paviršinių nuotekų surinkimas. Atnaujinus šiaurinį peroną ir įrengus naujas asfalto dangas, padidės orlaivių manevringumo sauga, kartu sumažinant triukšmo taršą, orlaivių CO2 ir kietųjų dalelių emisiją.

 

Didelę įtaką ne tik operacijų efektyvumui, saugumui, bet ir CO2 emisijų mažinimui turės ir F riedėjimo tako rekonstrukcija bei jo pratęsimas lygiagrečiai kilimo-tūpimo takui, kuris sudarys sąlygas orlaiviams greičiau pasiekti reikiamą vietą perone.

Skaičiuojama, kad vien apšvietimo sistemos modernizavimas aerodrome leis sutaupyti apie 20 proc. elektros energijos. Įvairiose perono vietose buvo įdiegti specializuoti, požeminiai orlaivių elektros maitinimo įrenginiai (GPU), kurie taip pat leis mažinti orlaivį aptarnaujančio transporto poreikį ir tuo pačiu jų išmetamą CO2 kiekį.

Jau 2022 metais planuojama orlaivių nuledinimo nuotekų perdirbimo gamyklos statyba, kuriai reikalingi techniniai sprendiniai taip pat jau beveik atlikti. Planuojama, kad ateityje panaudotos orlaivių nuledinimo medžiagos (surinktas skystis) bus surenkamos ir perdirbamos.

 

Rekonstravus pietinėje oro uosto dalyje esančius du orlaivių riedėjimo takus, sukūrus lygiagretų riedėjimo taką šalia jau esamo kilimo-tūpimo tako – tiek orlaivių riedėjimo kelias, tiek išmetami CO2 kiekiai mažės maždaug perpus.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
26 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
7 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Patenkintas
Patenkintas
19 dienas (-ų)

Oro uostas mieste labai patogu, tikrai nenoreciau vaziuoti nei 30 nei 50 km iki jo. Labai dziugu, kad atsinaujina. Super!!!! O sodininkams nieks neliepia ten statytis namu, jei statosi/gyvena, reiskia jiems tinka/patinka.

Kaimynas
Kaimynas
21 dienas (-ų)

Kiti uostai tiesiog kencia del nezmonisko dydzio babkiu kisimo i si uosta, kuris net neturi ateities..
Nevykeliu, neisprususiu , korumpuotu politikieriu-verslininku pinigu plovimo objektas – sis vno.
Sprendimas- TIK naujas konkurencingas uostas, jokio kito sprendimo.. ar suprantat , nevykeliai??😘
Skuodi, auuuuuuu😂

Ne vietoje
Ne vietoje
22 dienas (-ų)

Tas aerodromas , beprasmis pinigų uzkasinejimas . Ateityje orlaiviai tik didės kad sumažinti tarša ,o dideli Vilniuj leistis negalės.

Bob
Bob
22 dienas (-ų)

Man visada buvo įdomu kaip su aplinkosauga ir CO2 tiems kurie gyvena namuose prie pat tako…

Ricardas
Ricardas
22 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Bob

Ar kam rupi tokie dalykai, tik ne LT.
Yra sprendimu, taciau nera nei noro, nei politines valios juos igyvendinti.
Geriau yra zaist toj pacioj smelio dezej, nors seniai nei joje yra vietos, nei aplink ja. Apie sauguma ir ekologija, tai geriau net nekelt klausimo, nes tusciagalviams korumpuotiems to nesuprast🤭

666
666
22 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Bob

jeigu zmones perka sklypus bele pigiau, zinodami koks objektas salia veikia – ar ne paciu zmoniu reikalas? ten ne gyvenamieji rajonai, o sodai.

Paulius
Paulius
22 dienas (-ų)
Atsakinėti į  666

Tikrai ne visi supranta riziką ir perkant galvoja kad jeigu būtų pavojinga, tai jau seniai būtų savivaldybės uždrausta ten gyventi… NT brokeriai greičiausiai apie tai nešnekės. Kai vasara buvau apžvalgos aikštelėje, ji kaip tik tų sodų vidury, tai ten jau pilna įsibėgėjo “sodų konversiją”.

Paskutinį kartą redaguota 22 dienas (-ų) (Paulius)
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button