Oro uostas

Vilniaus oro uoste fiksuojami rekordiniai plataus fiuzeliažo orlaivių skaičiai

Vilniaus oro uoste intensyviai auga atskrendančių plataus fiuzeliažo lėktuvų skaičius. Palyginti su rekordiniais aviacijai 2019 metais, jų šiemet aptarnauta maždaug ketvirtadaliu daugiau. Numatoma, kad šių orlaivių srautai ateinančiu laikotarpiu toliau didės, minėtiems orlaiviams patogesnes galimybes aptarnauti sukurs ir šių metų pabaigoje baigiama Vilniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcija.

Plataus fiuzeliažo orlaiviais aviacijoje vadinami „wide-body“ tipo lėktuvai, kurių sparnų mojis gali siekti maždaug 40-60 metrų, o techninės galimybės gabenti didelius krovinius arba keleivius tolimais atstumais – gerokai platesnės nei įprastų lėktuvų. Pavyzdžiui, plataus fiuzeliažo lėktuvas gali gabenti krovinius, kurių bendras svoris siekia apie 70-140 tonų, o keleivių skaičius lėktuve gali viršyti ir tris šimtus. Šie orlaiviai dažnai atlieka ilgo nuotolio skrydžius, pavyzdžiui, iš Europos į Jungtines Amerikos Valstijas. Vilniaus oro uostas tokius lėktuvus yra pasiruošęs aptarnauti – čia esanti infrastruktūra (kilimo-tūpimo takas, riedėjimo takai, stovėjimo aikštelės) sudaro sąlygas sėkmingai vykdyti numatytas operacijas.

Pasak Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento direktoriaus Dainiaus Čiuplio, plataus fiuzeliažo lėktuvų aptarnavimas yra kompleksiškas procesas, reikalaujantis atitinkamų žmogiškųjų ir infrastruktūros resursų.

 

„Tokio tipo orlaivių apsilankymas yra svarbus įvertinimas oro uostui ir jo technologiniam pasirengimui, kita vertus, kartu tai yra ir nemaža atsakomybė. Kaip žinia, tam, kad galėtume kokybiškai ir efektyviai aptarnauti šiuos lėktuvus, turime jiems pasiūlyti atitinkamą infrastruktūrą. Pavyzdžiui, stovėjimo aikšteles perone, kurios yra didesnės už skirtas įprastam keleivių gabenimui arba atitinkamą saugumo kategoriją ir didesnius priešgaisrinių pajėgumų resursus“, – teigia D. Čiuplys.

Lenkia rekordinius metus

Anot D. Čiuplio, nors nuosekliai augantys didesnių gabaritų lėktuvų srautai Vilniaus oro uoste buvo stebimi pastaruosius metus, šiemet fiksuojamas augimas – rekordinis.

„Nors šie metai dar nesibaigė, jau dabar matydami rezultatus galime pasakyti, kad gerokai lenkiame 2019 metus, kurie buvo laikomi rekordiniais daugelyje sričių. Pavyzdžiui, 2021 metais sostinės oro vartuose orlaivis „Airbus A310” leidosi 70 kartų, kai užpernai šis skaičius siekė 20. Taip pat sulaukėme ir tokių orlaivių, kurių prieš tai Vilniaus oro uoste dar neteko aptarnauti, tarp tokių ir neseniai Taivano delegaciją atskraidinęs „Airbus A350-900”, – sako jis.

 

Skaičiuojama, kad šiemet sostinės oro uoste plataus fiuzeliažo lėktuvai leidosi ir kilo jau beveik 300 kartų, o metams pasibaigus – skaičius neabejotinai perkops tris šimtus, palyginimui – 2019 metais šis skaičius siekė 231.

Dažniausiai iš ir į Vilniaus oro uostą didieji lėktuvai gabena krovinius, pastaruoju metu didesnių gabaritų orlaiviai vykdo ir periodinius užsakomuosius skrydžius tolimaisiais – transatlantiniais reisais.

Srautai augs

Lietuvos oro uostų atstovo teigimu, šiuo metu Vilniaus oro uoste plečiama krovinių aptarnavimo infrastruktūra. Dar šį mėnesį oro uosto teritorijoje pradėtos naujo DHL skubių siuntų terminalo statybos – neabejojama, kad privataus verslo plėtojamas projektas prisidės prie krovinių aptarnavimo infrastruktūros gerinimo ir leis užtikrinti nuosekliai augančius didesnių krovininių orlaivių vizitus ateityje.

 

„Neabejotina, kad plataus fiuzeliažo orlaivių judėjimas perone po aerodromo rekonstrukcijos bus dar efektyvesnis. Tuomet galėsime dar lanksčiau reaguoti į perono operacijų planavimo pokyčius, orlaivių tvarkaraščių pakeitimus, taip pat bus išspręstas stovėjimo aikštelių trūkumas, kuris iki šiol buvo nemažas iššūkis priimant didesnius lėktuvus“, – sako D. Čiuplys.

Primenama, kad šiuo metu baigiama didžiausia šalies aviacijos istorijoje Vilniaus oro uosto rekonstrukcija. Rangos darbų vertė siekia 36 mln. eurų (be PVM), didžiausia investicijų dalis – 14,1 mln. eurų – skirta šiaurinio perono rekonstrukcijai ir išplėtimui. Esamas peronas padidintas 8 orlaivių stovėjimo aikštelėmis, įskaitant 5 papildomas stovėjimo vietas, pritaikytas didiesiems orlaiviams. Aerodrome rekonstruoti ir įrengti nauji orlaivių riedėjimo takai, pakeistos ir išplatintos takų dangos, sudarant sąlygas riedėti didesnės kategorijos oro transportui.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
22 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
1 Komentaras
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
OkKaren
OkKaren
3 dienas (-ų)

Laikas nugriebti siek tiek Helsinkio azijos marsrutu, bei gauti jungciu su JAV. Bet to nelabai bus be nacionalines oro linijos. Gal apsimoketu ispirkti 50% AirBaltic ir pradet long haul baze.

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button