Oro uostas

Vilniaus oro uoste auga didžiųjų orlaivių skaičius

Aviacijos specialistai didžiųjų orlaivių kategorijai priskiria lėktuvus, kurių sparnų ilgis (arba sparnų mojis) yra nuo maždaug 40 iki daugiau 60 metrų. Vieni jų gali perskraidinti apie 300 tonų krovinių, kiti – beveik 700 keleivių. Jau pernai Vilniaus oro uostą aplankė 152 didieji orlaiviai, kai 2017 metais tokių lėktuvų buvo tik aštuoni. Šiemet sostinėje jau leidosi 92 tokie lėktuvai, tad metų pabaigoje tikimasi pasiekti rekordą. 

Planuojama, kad po rekonstrukcijos Vilniaus oro uosto peronas bus dar geriau pritaikytas šiems orlaiviams, kurių aptarnavimas oro uosto viduje yra kompleksinis iššūkis ir reikalauja didesnių tiek darbuotojų, tiek infrastruktūros resursų.

Skaičiai augo dešimtimis kartų

 

Pastaraisiais metais didžiųjų lėktuvų skaičiai augo dešimtimis kartų. Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys pažymi, kad tokių lėktuvų apsilankymas – įvertinimas oro vartams.

Nuotrauka: Milvydo Mažono

„Tai, kad per beveik pusę šių metų aptarnavome apie 100 didžiųjų orlaivių, rodo, jog mums patikimas užduotis įvykdome tinkamai ir sklandžiai. Didžiųjų lėktuvų aptarnavimas yra kur kas kompleksiškesnis nei tų, kurie įprastai leidžiasi pas mus, tad svarbu, jog pelnome ir šių oro vežėjų pasitikėjimą“, – teigia D. Čiuplys.

Kartas nuo karto Vilniaus oro uoste leidžiasi tolimųjų reisų didieji lėktuvai, vykdantys užsakomuosius skrydžius. Tačiau dažniausiai didelio tipo orlaiviai iš sostinės gabena krovinius. Pernai vien per Vilniaus oro uostą buvo pergabenta 13 tūkst. t krovinių.

 
Nuotrauka: Martyno Jaugėlavičiaus

„Šiemet taip pat jaučiame užsakymų paklausą iš krovinių pervežimo paslaugas teikiančių įmonių, rezultatai neturėtų nusileisti praėjusių metų apimtims. Svarbu suprasti, kad kroviniams naudojami didesni orlaiviai nei keleiviams gabenti, o šiems orlaiviams reikalingos stovėjimo aikštelės taip pat turi būti didesnės nei įprastos“, – pažymi Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros vadovas Justas Rinkevičius.

Po rekonstrukcijos – naujos galimybės

Nors didelio tipo orlaiviai mūsų šalyje apsilanko vis dažniau, sostinės oro vartų vadovas pastebi, kad jų judėjimas oro uosto viduje galėtų būtų ir dar efektyvesnis, jei perono sąlygos būtų geresnės. Šiuo metu Vilniaus oro uoste didieji lėktuvai aptarnaujami užimant kelias mažesniems orlaiviams skirtas stovėjimo aikšteles.

 
Nuotrauka: Milvydo Mažono

„Dėl to turime labai ribotas galimybes lanksčiai reaguoti į perono operacijų planavimo pokyčius ar orlaivių tvarkaraščių pasikeitimus. Kai buvo statomas esamas Vilniaus oro uosto peronas, nebuvo poreikio įrengti didiesiems orlaiviams skirtų stovėjimo aikštelių. Tačiau šiandien situacija pasikeitė kardinaliai“, – sako D. Čiuplys.

Teigiama, kad susidariusį orlaivių stovėjimo aikštelių poreikį pavyks patenkinti įgyvendinus Vilniaus oro uosto rekonstrukciją.

Leidžiasi ir „Padangių karalienė“

 

Vilniaus oro uoste besileidžiantys didieji orlaiviai skirtingi ir kiekvienas pasižymi įspūdinga charakteristika. Dažniausiai sostinės oro vartuose apsilanko „Airbus A330-200“, kurio didžiausias operatorius – oro linijos „Turkish Airlines“. Keleivinė tokio orlaivio versija gali sutalpinti net 406 žmones, o krovininis lėktuvas perskraidina iki 70 tonų krovinių.

Kitas Vilniaus oro uosto „svečias“ yra lėktuvas „Boeing 747-400“, jis gerai atpažįstamas dėl įspūdingos išvaizdos – antrojo aukšto lėktuvo priekyje. Išskirtinis orlaivis vadinamas „Padangių karaliene“ (angl. Queen of the skies). Jis gali perskraidinti 660 keleivių, jo ilgis – 74 m, o sparnų mojis 64,4 metrų.

Sostinės oro vartuose apsilanko ir didieji „Boeing 767-300“ bei „Airbus A340-300“. Pastarojo keliamoji galia 277 tonų. Tokių milžiniškų lėktuvų kaina gali siekti 220 mln. JAV dolerių ar net daugiau.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
17 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
1 Komentaras
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Aviatorius
Aviatorius
1 metus

Juokingai išpūsti skaičiai. A330-200F gabena tik krovinius, tai ne keleivinė versija. 406vietų konfigūracija būtų tik jei visos vietos būtų ekonominės klasės ko niekada nebūna. Taigi normaliai tai 320 vietų. Tas pats ir su 747-400F. Tai krovininė versija kuri kelia 128t krovinių. Maksimaliai 747-400D versija turi 528vietas. Paminėjote A340-300, tai jau senas orlaivis, kurių padangėse mažėja dėl į rinką ateinančių daug efektivesnių ir naujesnių orlaivių. Palyginus su Varšuvą ar Helsinkiu, vilnius apgailėtinas tiek krovinių, tiek didelių lėktuvų srautais.

Rekomenduojamas VIDEO
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button