MadeinVilnius.lt – Vilniaus naujienų dienoraštis
Nuotr.: :Augusto Didžgalvio
Oro uostas

Sausio rezultatai: daugiau skrydžių į Rygą ir Maskvą, mažiau – į Londoną ir Kopenhagą

2019 m. sausio mėnesį iš Lietuvos daugiausia buvo skrendama į Rygą, Londoną, Varšuvą, Kopenhagą ir Maskvą. Šiemet nežymiai sumažėjo skrydžių srautai į Londoną ir Kopenhagą, tačiau smarkiai išaugo skrydžių skaičius tarp Lietuvos ir Rusijos sostinių.

239 skrydžiai sausį įvyko iš Lietuvos į Rygą (4,8 proc. daugiau nei pernai sausį), 209 į Londoną (2,3 proc. mažiau), 205 skrydžiai į Varšuvą (6,8 proc. daugiau), 144 skrydžiai į Kopenhagą (4 proc. mažiau), 101 skrydis į Maskvą (44,3 proc. daugiau). Taip pat miestų penketukas išsirikiuoja ir skaičiuojant, iš kurių miestų sausį daugiausia buvo skrendama į Lietuvą, pranešė oro navigacijas paslaugas teikianti valstybės įmonė „Oro navigacija”.

Per Lietuvą tranzitu sausio mėnesį daugiausia buvo skrendama į Rusijos Federaciją (3,4 tūkst. skrydžių, 11,1 proc. daugiau nei pernai sausį), Vokietiją  (2,5 tūkst. skrydžių, 4,4 proc. daugiau), Latviją (969 skrydžiai, 5,6 proc. mažiau), Suomiją (787 skrydžiai, 16 proc. mažiau), Kiniją (681 skrydis, 4,5 proc. daugiau).

Valstybių, iš kurių pakilus tranzitu buvo skrendama per Lietuvą, penketukas atrodo taip: Rusijos Federacija (3,4 tūkst. skrydžių, 14,6 proc. daugiau nei pernai sausį), Vokietija (2 tūkst. skrydžių, 11,2 proc. mažiau), Suomija (1021 skrydis, 3 proc. mažiau),  Latvija (1015 skrydžių, 12,8 proc. daugiau), Prancūzija (679 skrydžiai, 0,2 proc. mažiau).

Apie tris ketvirtadalius visų Lietuvai priskiriamoje oro erdvėje atliekamų skrydžių sudaro tranzitiniai skrydžiai, kurių metu orlaiviai skrenda Lietuvos Respublikos oro erdve, tačiau kyla arba leidžiasi kitų šalių oro uostuose. Už šių skrydžių metu aviakompanijoms suteikiamas oro navigacijos paslaugas aviakompanijos moka maršruto rinkliavas. Kai lėktuvai kyla viename iš Lietuvos oro uostų, už aviakompanijoms suteikiamas oro navigacijos paslaugas mokama terminalo rinkliava.

Maršruto ir terminalo rinkliavos yra atlyginimas už šalies patirtas sąnaudas, susijusias su oro navigacijos paslaugų teikimu.

Pagal pasirašytą daugiašalę sutartį Lietuva patiki Europos saugios oro navigacijos organizacijai Eurokontrolei apskaičiuoti ir savo vardu rinkti oro navigacijos rinkliavas. Išlaidas, susijusias su rinkliavų apskaičiavimu ir surinkimu, dengia oro erdvės naudotojai.

Teikiamos oro navigacijos paslaugos yra paslaugų eksportas, nes jomis daugiausia naudojasi užsienio ūkio subjektai (apie 99 proc.). Įmonė sąnaudas pilnai padengia iš pagrindinės veiklos pajamų ir nėra išlaikoma iš valstybės biudžeto.

Kiekvieną dieną Europoje yra atliekama daugiau kaip 30 tūkst. skrydžių. 2018-aisiais Lietuvos oro erdve naudojosi 542 aviakompanijos – tiek pat kiek ir 2017-aisiais.

PARAŠYKITE KOMENTARĄ

avatar
  Užsisakyti komentarų pranešimus  
Pranešti apie

Panašūs pranešimai

Vilniaus oro uoste oficialiai pristatytas atsinaujinęs verslo klubas

Donatas Andrijauskas

Lietuvos oro uostų metų pradžia: aptarnauta daugiau nei 1 mln. keleivių

Donatas Andrijauskas

VPT ragina nutraukti Vilniaus oro uosto takų projektavimo sutartį

BNS

„Oro navigacija“ visus skrydžius Lietuvoje valdys nuotoliniu būdu

Donatas Andrijauskas

Skrydžių skaičius Lietuvoje pirmąjį ketvirtį beveik nepakito

Evaldas Činga

Vilniaus oro uoste bus įrengti automatiniai pasienio patikros vartai

Evaldas Činga

Šis internetinis portalas naudoja slapukus (angl. cookies), kad pagerintų jūsų naršymo kokybę. Slapukus galite atšaukti bet kada. Sutinku Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika